Hyvin usein valitatte että miksi en usko teidän uskisten todisteisiin.
Miksi te uskikset ette itse usko esim, hindujen todisteisiin ja heidän kokemuksiin lukuisista jumalistansa?
Eikö hindujen todisteet ole uskottavia? Ainakin heillä on paljon kokemusta jumalistaan.
Miksi ette usko?
20
120
Vastaukset
- Sääliä, ei vihaa
Ei ole uskovien oma vika, että heidät on kasvatettu valheiden keskellä. Onneksi jotkut heistä pääsevät eroon harhoistaan.
- tv121
Mirka
Raamattu opettaa että älä pidä muita Jumalia.Minusta kirkkomme Jumala on Hän johon voi turvallisin mielin luottaa ja uskoa.Jumalamme on niin monta kertaa osoittanut erityisesti Israelin kansan kohtaloissa voimansa ja oikeudenmukaisuutensa että on pakko uskoa mikä on ihmisille hyväksi tässä hetkessä että tulevassa.Sinun todisteesi uskosta ovat olleet varsin vajavaiset ja erityisesti tritisoivat kielteisessä mielessä myös tarkoituksen hakuiset taistelussasi Jumalaa vastaan.Jokaisen on itse taisteltava omat taistelunsa.Joskus on hyvä tarkalla korvalla kuunneltava mitä muilla on kerrottavaa.Hindujen uskomukset eivät ole sellaisia että olisin niistä kiinostunut haluaisin mieluummin kertoa heille miksi ja mihin itse uskon.- Mirka .. ....
Mitä sanot hindujen todisteista?
- tv121
Mirka .. .... kirjoitti:
Mitä sanot hindujen todisteista?
Mirka
Kerro mistä todisteista. - Aivan sama
tv121 kirjoitti:
Mirka
Kerro mistä todisteista.Siis samat todisteet mitä te kristityt aina tarjoatte, jos teiltä kysyy todisteita.
Oma sisäinen kokemus ja tunne yhteydestä jumalansa kanssa, jumalan kanssa keskusteleminen ja rukousvastaukset. Sekä tietenkin kaikenlaiset ihmeet. Hindulaisuuden piirissä tunnetaan tuhatkertaisesti enemmän kaikenlaisia ihmeitä kuin kristinuskon piirissä.
Tuollaisia todisteita te aina tarjoatte, kun teiltä kysyy todisteita kristinuskon puolesta. Hinduilla on aivan samanlaiset todisteet. Miksi ne eivät kelpaa. Hindulaisuus on myös tuhansia vuosia vanhempi kuin kristinusko ja silti säilynyt elinvoimaisena nykypäivään, joten täytyyhän siinä jotain olla. Eiväthän nyt miljardit ihmiset voi tuhansia vuosia uskoa aivan täysin väärään asiaan?
Eiväthän? - Uskottavaa
Aivan sama kirjoitti:
Siis samat todisteet mitä te kristityt aina tarjoatte, jos teiltä kysyy todisteita.
Oma sisäinen kokemus ja tunne yhteydestä jumalansa kanssa, jumalan kanssa keskusteleminen ja rukousvastaukset. Sekä tietenkin kaikenlaiset ihmeet. Hindulaisuuden piirissä tunnetaan tuhatkertaisesti enemmän kaikenlaisia ihmeitä kuin kristinuskon piirissä.
Tuollaisia todisteita te aina tarjoatte, kun teiltä kysyy todisteita kristinuskon puolesta. Hinduilla on aivan samanlaiset todisteet. Miksi ne eivät kelpaa. Hindulaisuus on myös tuhansia vuosia vanhempi kuin kristinusko ja silti säilynyt elinvoimaisena nykypäivään, joten täytyyhän siinä jotain olla. Eiväthän nyt miljardit ihmiset voi tuhansia vuosia uskoa aivan täysin väärään asiaan?
Eiväthän?Minulla on ollut tunnekokemus Hattivattiin ja kerran tunsin kun keijukainen lensi ylitseni. Tunnen myös metsässä kävelessäni että maahiset seuraa liikkeitäni siellä.
Muissa uskonnoissa lihminen yrittää itse suorittaa ja kelvata Jumalalle, mutta kristinuskossa Jumala on sen työn jo tehnyt ja sen voi vain vastaanottaa armosta ja Jumala tulee itse ihmisen sydämeen ja silloin ihminen uudestisyntyy ja ilman tätä kukaan ei voi pästä taivaaseen.
Tässä linkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja todistaa tätä ja antaa synnintunnon että ihminen tulisi Jumalan luo Jeesuksen kautta.
http://www,.kolumbus.fi/pentti.toikkanen- 14 + 9
"Muissa uskonnoissa lihminen yrittää itse suorittaa ja kelvata Jumalalle, mutta kristinuskossa Jumala on sen työn jo tehnyt"
Onko se sitten parempi? MIten tuosta voi johtaa sen että kristinuskon jumala on se oikea? - Ei ainakaan parempi
"Muissa uskonnoissa lihminen yrittää itse suorittaa ja kelvata Jumalalle, mutta kristinuskossa Jumala on sen työn jo tehnyt"
Ei tuo ajatus ole täysin vieras Jahvellekaan. Kyllä hän on vaatinut uhreja ja vaikka minkälaista moraalisesti epäilyttävää ihmisiltä.
- Tarkalla korvalla
"Joskus on hyvä tarkalla korvalla kuunneltava mitä muilla on kerrottavaa."
No oletko kuunnellut?
"Hindujen uskomukset eivät ole sellaisia että olisin niistä kiinostunut"
Eikö pitäisi olla? Heidän uskontonsa on maailman vanhin ja silti voimissaan. Kyllä siinä täytyy silloin jotain olla. Jospa heidän jumalansa onkin se oikea? Mitäs jos välinpitämättömyydelläsi kuljet onnesi ohi? Pitäisikö sinun sittenkin tarkalla korvalla kuunnella mitä hinduila on sanottavanaan? - Minä tiedän
Raamattu jumalineen ja jesseineen on pelkkää bullshittiä. Kysykää vaikka hinduilta. Hinduilla on vaikka kuinka paljon omakohtaisia kokemuksia jumalistaan.
- sun god
"Hinduilla on vaikka kuinka paljon omakohtaisia kokemuksia jumalistaan."
Puhumattakaan auringonpalvojista. Täytyy olla todella sokea, jos kyseistä jumalaa ei havaitse. - alipaineoktaavi
Hindujen puolesta taas kristinuskon Jumala on vain yksi ilmentymä, mikä tarjotaan toisille ihmisille.
"Lähtökohtaisesti mikä tahansa henkinen harjoitus, jota harjoitetaan antaumuksella, rakkaudella ja sinnikkäästi, johtaa lopulta samaan itsensä oivaltamiseen. Tämän vuoksi hindunäkemys erottuu selvästi muista uskonnoista kannustamalla hyväksyntää erilaisia uskomuksia kohtaan, sillä väliaikaiset ja muuttuvat järjestelmät eivät voi antaa lopullista ja täydellistä kuvaa transendenttisesta totuudesta."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hindulaisuus
Eli Hindulaiselle mikä tahansa jumala ja usko ovat oikeita, sillä harjoittaminen laajempaan yhteyteen ja totuuteen on se pointti.
- bishop83
Neketkä palvoi Aurinkoa, kuten egyptiläiset oli aika oikeassa..Ilman Aurinkoa ei olisi elämää =))
- Rapanhapakko
Penttiz kirjoitti:
>>>Muissa uskonnoissa lihminen yrittää itse suorittaa ja kelvata Jumalalle, mutta kristinuskossa Jumala on sen työn jo tehnyt ja sen voi vain vastaanottaa armosta ja Jumala tulee itse ihmisen sydämeen ja silloin ihminen uudestisyntyy ja ilman tätä kukaan ei voi pästä taivaaseen.
Tässä linkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja todistaa tätä ja antaa synnintunnon että ihminen tulisi Jumalan luo Jeesuksen kautta.
http://www,.kolumbus.fi/pentti.toikkanen >>>
"Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa. Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse. Kristinusko sai alkunsa yrityksenä reformoida edes hiukan takapajuisuudestaan, täydellisestä epäloogisuudestaan, tiukkapipoisuudestaan, fanaattisuudestaan, ahdasmielisyydestään ja julmuudestaan tunnettua juutalaisuutta ja saada siihen edes jotain tolkkua, mutta siitä kehkeytyikin aivan oma uskontonsa.
Loogisuutensa vuoksi kristinusko on maailman laajimmalle levinnyt uskonto. Sen rauhan ja rakkauden sanomaa, jonka symbolina on antiikkinen kidutusväline, kannatetaan miltei kaikkialla maailmassa. "
http://hikipedia.info/wiki/Kristinusko
Ongelmallisempaa on, että mikä olio se sinä Pentti olet.
Jospas tunnustaisit nämä:
1.) Minä Pentti tunnustan, että maailmanselitys, että kaikkea hallitsee muinainen lähi-idän massamurhaava heimojumala, ja kaikki muut kuin "hyvänä sanomana" oikealla tavalla Jeesukseen uskovat joutuvat ikuiseen kärsimykseen, on silkkaa pahuutta.
2.) Minä Pentti tunnustan, että en oikeasti tiedä tuota, päinvastoin nykyaikana tiedän todisteet ettei tuo ole totta, ja valehtelen kun väitän Pyhän Hengen minulle tuota kertoilevan.
3.) Minä Pentti tunnustan, että noin teen, koska olen puhtaasti paha läjä sitä ihteään, ja nautin pahuudesta ja valehtelusta.
Mutta ethän sinä, koska olet tuota. Teidät kekkulit on nähty. "Profetoinpa" että nyt aiot taas valehdella. Valehtelu ja pahantahtoisuus on kulttuurissasi hyve. Miltä sinusta tuntuu olla noin paha? Turha vastata, tiedänhän minä: se tuntuu sinusta hyvältä.
Loukkaanko sinua? En. Sinä se loukkaat kaikkia muita. Sinun pitäisi vaieta ja hävetä ja olla levittämättä saastaasi. - 254
Minä olen" Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia."
Miksi pitäisin. Vain kristinuskon Jumala antaa tulevaisuuden ja toivon.
Ainoastaan Kristuksessa on pelastus synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. - Tv.Ike
Hindu-uskonto tarjoaa ikuista elämää maan päällä. On pikkasen parempi tarjous kuin mitä kristinusko tarjoaa.
- alipaineoktaavi
No ei aivan. Vapautuminen jälleensyntymisestä on se pointti mihin hindulaisuudessa pyritään. Siis siihen, ettei tarvitse enää jälleensyntyä.
Ihminen jälleensyntyy niin kauan kunnes löytää sen jutun. - Idänihme
alipaineoktaavi kirjoitti:
No ei aivan. Vapautuminen jälleensyntymisestä on se pointti mihin hindulaisuudessa pyritään. Siis siihen, ettei tarvitse enää jälleensyntyä.
Ihminen jälleensyntyy niin kauan kunnes löytää sen jutun.Joo, jos ei elä hindu-uskonnon mukaisesti niin saa elää maapallo niin kauan kuin huvittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212368Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2152008Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611513Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551248
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751046Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa64970Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31865