VAO:n säästöt

pomoja vähemmän

Lehdissä kirjoitettiin muutama päivä sitten, miten Vaasan kaupungissa pitäisi löytää säästöjä.

Mainittiin useita kohteita, joiden on saatava aikaan tietty määrä säästöjä.
Kaiken kaikkiaan voisi sanoa, että esimies- ja johtajaporukkaa on aivan liikaa.
Kannattaa tutkia esim. koulujen esimiesten yms. määrää verrattuna varsinaisen työn eli opetuksen määrään.
Opetusta vähennetään koko ajan, mutta pomoja löytyy jos jonkinlaisia.
Järjetöntä touhua.

15

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin on

      Samaa mieltä.

      Pomoja on liikaa.

      • 8 pomoa työntek. koh

        .

        "Kahdeksan pomoa yhtä työntekijää kohden on liikaa"

        .


    • HEH!

      Niin sitä touhukasta puuhastelevaa mestarsmiestä tuntuu kunnalla piisaavan joka hallintokunnassa. On päällikköö, apulaispäällikköö, työpäällikköö, mestaria, apulaismestaria ym. tittelinkipiää touhottajaa jotka eivät todellisuudessa tee juuri mitään. Suurin ongelma on kerkeääkö viedä akkansa töihin kaheksaksi ennen aamukaffeeta.

    • opetus hoituu

      Sit aamukaffeen aikana voi hiukka ruveta suunnitteleen muiden 'pomojen' kans, mitä oikein vois ruveta suunnitteleen.
      Sit voi kutsuu jonkun tavisopen tai jonkun muun tavisduunin tekijän vähä keskusteleen koko pomoporukan kans.
      Pitää porukan varpaillaan, kun eivät ikinä tiä, mitä on tulosa.

      Pomoja on liikaa VAO:ssa
      niin kuin monessa muussakin kaupungin laitoksessa.
      Vähemmän esimiehiä, siitä syntyy säästöjä.

      Opetus hoituu kyllä.

    • ???

      Mikä on VAO?

      • rahaloppuu

        Olisko ammattiopisto?
        Siellä niitä pomoja ja pomojen pomoja tosiaan riittää.
        Enää ei kaupungilla ole rahaa turhille paperinpyörittäjille.
        Miksi tilanne on päästetty sellaiseksi?
        Mikään firma ei tuota määrää tyhjäntekijöitä pitäisi listoillaan?


    • niinpä niin

      Pohjalaisen tekstaten palstalta:
      'Mitä tekee toisen asteen johtava rehtori? Siinä turha virka...'
      Mitä on tehnyt siitä asti, kun virka perustettu?

      Olisiko muitakin turhia pomovirkoja 2. asteella?
      Siitä säästöt!

      • säästää pitäää

        Johtava rehtori - johtaako monia rehtoreita - kuinka monta niitä oikein onkaan - vai onko jotakin muutakin johtamista?
        Eikö ne rehtorit osaa johtaa ilman johtavaa rehtoria?

        Eipä ole kumma, että pomoja on liikaa.
        Kannattaa miettiä, voisiko vähän säästää?


    • lähti koko suku

      Kyllähän se jotakin kertoo, että Seinäjoella kaupungin palveluksessa on noin 3000 työntekijää. Saman kokoisessa Vaasassa kaupungin työntekijöitä on vajaa 6000 eli lähes kaksinkertainen määrä.

      Mutta onko tuo kumma.. Vaasan kaupungilla on kokonaisia sukuja töissä. Kun iskä on päässyt joksikin kovaksi päälliköksi, niin pian on akallekin hommattu joku paperinpyöritysvirka jostakin laitoksesta. Sitten kun muksut ovat tulleet työikään, niin nekin ujutettu virlkoihin ohi huomattavasti pätevämpien hakijoiden.

      Koska viimeksi on Vaasan kaupungille palkattu joku, joka ei ole sukua jollekin vanhalle työntekijälle?

      Juku juku juku... lähti koko suku... Vaasan kaupungille hommiin!

      • miten on?

        On kai pomoja hiukka vähennetty VAO:sta. Ellei, niin on korkea aika. Mitä järkeä on maksaa palkkaa kaikille päälliköille ja esimiehille ja esimiesten esimiehille?

        Jos joku ei oikein sovi postiinsa, niin hänelle keksitään uusi esimiehen toimi.
        Kiva on järjestellä kokouksia ja keskusteluja ja kuulemisia ihan suurella porukalla.

        Tavikset pelkäävät, kun ei koskaan tiedä, milloin kutsu käy seuraavaan hiillostamistilaisuuteen. Mutta pomoilla riittää 'töitä'...


      • henkilö

        Vaasassa on tosiaan liikaa veronkantokykyyn nähden väkeä yli 6000 henkilöä.
        Etsivät säästöjä, mutta eivät oivalla verrata muita kaupunkeja omaan tilanteeseensa.
        Jotain on varmasti pielessä.


      • ei hyvä - raha ei...
        henkilö kirjoitti:

        Vaasassa on tosiaan liikaa veronkantokykyyn nähden väkeä yli 6000 henkilöä.
        Etsivät säästöjä, mutta eivät oivalla verrata muita kaupunkeja omaan tilanteeseensa.
        Jotain on varmasti pielessä.

        Niin, kun oikein keksimällä keksitään, että saataisiin lisää alaisia - tarkoittaa, alempia esimiehiä, että ylempi ns. johtava voi olla entistä isompi.
        Siltä se kaikki vaikuttaa näin ulkoapäin katsottuna.


      • O onkin U
        ei hyvä - raha ei... kirjoitti:

        Niin, kun oikein keksimällä keksitään, että saataisiin lisää alaisia - tarkoittaa, alempia esimiehiä, että ylempi ns. johtava voi olla entistä isompi.
        Siltä se kaikki vaikuttaa näin ulkoapäin katsottuna.

        Ollakko vai eikö vielä pomon vierellä, kun joku joutuu olemattomia selvittelemään oikein koko johtoporukan edessä? Kivahan sitä on aikaa kuluttaa, on saatu pomojen tärkeys taas todistetuksi. Ei haittaa, vaikka rahaa ja aikaa kuluukin.

        Tässä touhussa on kyllä säästämisen aihetta. Monta turhaa paperinpyörittäjää tai paremminkin tietsikan näprääjää käytävillä liikkeellä. Rahaa ei kaupungin kassassa taida olla liikaa. Järkevöittäminen VAOnkin toiminnassa toisi kaivattuja säästöjä.


      • Ei edes Neuvostoliit
        henkilö kirjoitti:

        Vaasassa on tosiaan liikaa veronkantokykyyn nähden väkeä yli 6000 henkilöä.
        Etsivät säästöjä, mutta eivät oivalla verrata muita kaupunkeja omaan tilanteeseensa.
        Jotain on varmasti pielessä.

        .

        Ei edes Neuvostoliitossa ollut 10 % väestä kunnalla

        .


      • liika on liikaa
        Ei edes Neuvostoliit kirjoitti:

        .

        Ei edes Neuvostoliitossa ollut 10 % väestä kunnalla

        .

        Todella, kunnan töissä on yli 10 % koko väkimäärästä; näin siis Vaasassa.
        Tuntuu järjettömältä.
        Koulumaailmassa on tämä sama suunta ollut jo vuosikausia, näin myös VAOssa. Päättäjillä ei ole ollut tietoa eikä osaamista nähdä, mihin mennään.
        Isopomo on osannut manipuloida sopivasti, kyllä me tarvitaan taas tämäkin pikkupomo, muuten ei pystytä saamaan oikeita tuloksia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe