Irlannista kysyttävää

envieläkoskaankäynyt

Kiinnostaisi tietää Irlannista kaikenlaista siellä käyneiltä, mikä kaikki tekee siitä erilaisen paikan kuin Englanti? ainakin kaupungit näyttäisi vihreiltä. Sopiiko autottomalle vai onko helpompi liikkua ajaen? minkälainen työtilanne siellä on nyt?

6

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boylepois

      Irlannissa ei asu niin suunnattomasti porukkaa kuin Englannissa eli maa on puhtaampi ja rauhallisempi.
      Pikkukaupungit ja -kylät ovat juuri miltä kuullostavat.
      Jopa Dublin on hitaampi tempoltaan kuin muut pääkaupungit.
      Ja irlantilaiset ystävällistä kansaa

      • Irlantifani

        Irlanti on luonnonkaunis maa, rauhallinen. Ihmiset ovat ystävällisiä. Kulttuuria löytyy, Irlantilaiset kirjailijat mm.
        Tässä eroa Englantiin. Voi liikkua myös julkisillä liikennevälineillä, siis muuallekin kuin Budlinissa. Toki saattaa joutua yöpymään muissa kaupungeissa. Jo Dublinin lähistöllä on paljon nähtävää.


      • edellinen....
        Irlantifani kirjoitti:

        Irlanti on luonnonkaunis maa, rauhallinen. Ihmiset ovat ystävällisiä. Kulttuuria löytyy, Irlantilaiset kirjailijat mm.
        Tässä eroa Englantiin. Voi liikkua myös julkisillä liikennevälineillä, siis muuallekin kuin Budlinissa. Toki saattaa joutua yöpymään muissa kaupungeissa. Jo Dublinin lähistöllä on paljon nähtävää.

        Sorry.... Dublinissa....


    • goUK

      C-luokan palvelua A-luokan hinnoilla, toisin kuin Englannissa. Dublin on tylsä ja kallis paikka. Ei oikein mitään nähtävää. Tympeää palvelua jne..

      • irkkuihin

        Ihana kaupunki kulttuurin ystävälle. Mukavia ihmisiä. Euro on valuutta.
        Englanti on hirveä maa. Kallis ja likainen. Surkeita rakennuksia joita kutsuvat jopa hotelleiksi.


    • stew

      Ainakaan Dublinissa ei kannata autolla liikkua. Ruuhkat ovat melkoiset ruuhka-aikoina. Julkinen liikenne toimii ihan hyvin ja esim. Dublinista Galwayhin menee bussilla muistaakseni vain reilut 2 tuntia, jolloin pääsetkin jo itärannikolta länsirannikolle. Toki jos haluat kierrellä maaseudun nähtävyyksiä, niin auto on niissä näppärä. Jos olet pelkästään Dublinissa, niin ei ole mitään järkeä vuokrata autoa.

      Briteissä näkyy enempi vuosisatainen vauraus. Mahtavia linnoja (esim. kuningasperheen rakennuksia) ym. ei tietenkäään ole Irlannissa sillä tavoin, joskin Irlannissakin on yksittäisiä todella komeita rakennuksia esim. kirkkoja, linnanraunioita yms.

      Irlannissa maaseudulla oikeastaan ainoa yöpymismahdollisuus on Bed & Breakfast -paikat, joita löytyy paljon myös kaupungeista. Itse asiassa en ole yöpynyt Irlannissa koskaan hotellissa, kun taas Englannissa olen yöpynyt muistaakseni aina hotellissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe