kanin käyttäytyminen?

pupuliini2

mul o viel alle vuoden ikääne kääpiöluppakani naaras. se o alkanu käyttäytyy ny sillee et se "kurnuttelee" (ite sanon kyl tota kurnuttelua possutteluks :p) aina mun jalat nähdessää ja juoksee mun ympäri ja ämpäri :D siis aina, se välillä tekee sitä juostessaa tai nuuhkies jotai tavaroita tai leikkies. luin netistä joskus aijemmi, et uroskanit lähinnä tekee tota kurnuuttelua, nii tuli mielee et onko mun pikkune MIES. noeikai, mutta siis. tää o vis iha normaalia naaraillekki? :D ja ny muutamapäivän ajan se o tehny sitä että juostessa se saattaa päästää muutamia pipanoita, ja sitä se ei yleensä oo tehny, et pipanoita tulee useammi ku enne. et mist se johtuu? ja sit samaa syssyy ku se juoksentelee ja tällee, nii se päästää pikku pisuja, sellasia säälittäviä länttejä. et oisko joku tulehdus tai joku? vai onko se jotai ilopissaa ettei pysty pidättelee vai mitä hä hä :D et sitä pissaa välil kyl tulee aika useesti pienis eris ku se pärskii ilmas tai muute vaa kävelee tai juoksentelee :oo missä vika? vai onks tää iha normaalia pupuille? johtuuks tää jostai "kiima-ajasta", vaik kaneil sitä ei varsinaasesti oo? toi mu neiti o kyl muuten tosi kiltti, ei oo koskaa purru tai yrittäny näykkiä. välillä se antaa silittää jos se makaa häkin päällä olevan pyyhkeen päällä, tai makoolee muuten vaa joissai muualla. mut sit kyl neiti osaa tarkasti kertoo koska silittämine pitää loppua :D ja välil ku haluuaasin sitä enemmä silittää, nii tää neiti vaa juoksee pakoo ja en mä ny sitä ala jahtaamaa, näkee viel painajaasia musta. kiinnikkää sitä ei oikee saa, mutta sitte ku sen saa sylii houkuttelemal nii se osaa olla kyllä todella nätisti :) mutta, tahtoosin enimmiksee tietää et onko toi pikku pissojen päästämine vakavaaki? ja se että mistä toi "kurnuttamine" tulee? tahtooks se leikkiä? tykkääks se musta? vihaaks se mua? ja ku se kurnuttaa nii se tosiaaa sipsuttelee mun ympäri häntäpystys :D

2

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainokainenjänö

Juu meijän tyttöpupulla oli samanlaista käytöstä vähän aikaa sitten:)

Se juoksi vaan mun perässä ja yritti jopa välillä näykkiä jalkoja vaikka ei siis ole näykkivää sorttia. Sit kun istuin lattialle niin juoksi ihan vimmatusti mun ympäri ja lopetti vasta kun nousin.

Kanityttö kurnutteli kans aika paljon ja vähän mietin et onko sillä joku kiima-aika mutta sitten meni ohi tää kausi. Luulisin että ihan normaalia käytöstä näin keväisin ja ehkä se luulee et oot uros kani ja se on kiinnostunu susta;) Tuskin se ainakaan sua vihaa:)

• ötökkäfani

Hei! Ihan normaalia käytöstä on. Itselläni on ollut noita kaneja aikas paljon tässä 8 vuoden aikana ja poitsut varsinkin tekivät tuota. Kanit merkkaavat reviiriään virtsaamalla ja papanoilla. Kani alkaa papanoida ja virtsata minne sattuu. Se saattaa virtsata vaikka päällesi. Etenkin uroskaneilla tällaista käyttäytymistä esiintyy niiden alkaessa tulla sukukypsäksi. Naaraskanitkin saattavat näin toimia pienemmässä mittakaavassa, niiden virtsa vain ei lennä niin pitkälle kaaressa. Virtsaaminen liittyy usein juuri sukukypsäksi tulemiseen, kiimaan, ja reviirin tai omaksi merkkaukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4451
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2345
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2337
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2108
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1667
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1451
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1084
    Aihe