Olen jo aikaisemmin kirjoittanut kun tulostin (canon s200) ei vastaa ja tänään olen taas varmaan 10 kertaa poistanut sen asennuksen (ajurit) ja asentanut taas uudelleen, kokeillut vuoron perään kumpaakin vapaana olevaa usb-väylää. Teen ohjekirjan oppaan mukaan, mutta lopuksi saan aina virheilmoituksen: "kirjoitinporttien tunnistaminen ei onnistunut" ja tulostin ei ole asentunut. Käyttis on xp. Tämä samainen tulostin on ennen toiminut tässä. Sittemmin muuttui sellaiseksi, että ei enää vastannut. En enää keksi mitään keinoa saada tätä toimimaan. Ostaisin uuden tulostimen, mutta jos sekin on rahanhukkaa ja vika onkin usb-väylissä?
Entä onko mahdollista ostaa mitään sellaista välikappaletta, jolla usb-liitäntäisen tulostimen saisikin liitettyä siihen toiseen (en muista nimeä) vanhanaikaisempaan liitäntään? Tuolla olisi vapaana sellainenkin.
Onko vika usb-väylässä?
7
400
Vastaukset
- Bios
...biosissa tarkastamassa tilanteen?
- Bios
USB-liitännäinen kirjoitin vaatii:
1. Ohjaimet
2. Sitä tukevan käyttöjärjestelmän
(esim. Win98, XP)
3. Usb-portin koneeseen
4. Ja että se on kytketty biosissa.
Jos edellä kerrotut on kunnossa, niin lähtisin hakemaan vikaa joko itse porteista tai kirjoittimesta tai kaapelista.
Jos vika itse porteissa, niin Usb-lisäkortti voi olla hyvä ratkaisu, jos nimittäin on vapaa paikka koneessa. - Ei jaksa...
Bios kirjoitti:
USB-liitännäinen kirjoitin vaatii:
1. Ohjaimet
2. Sitä tukevan käyttöjärjestelmän
(esim. Win98, XP)
3. Usb-portin koneeseen
4. Ja että se on kytketty biosissa.
Jos edellä kerrotut on kunnossa, niin lähtisin hakemaan vikaa joko itse porteista tai kirjoittimesta tai kaapelista.
Jos vika itse porteissa, niin Usb-lisäkortti voi olla hyvä ratkaisu, jos nimittäin on vapaa paikka koneessa.En nimittäin osaa, eh... Mutta olisko siellä mikään itsekseen muuttunut, kun tulostin toimi ennenkin koneessa.
Mitä muuten on nuo usb-lisäkortit...? - Bios
Ei jaksa... kirjoitti:
En nimittäin osaa, eh... Mutta olisko siellä mikään itsekseen muuttunut, kun tulostin toimi ennenkin koneessa.
Mitä muuten on nuo usb-lisäkortit...?että joku laite toimii sinulla Usb:hen kytkettynä. Silloin on vikaa haettava kirjoittimesta, sen ajureista, itse kirjoittimesta tai kaapelista.
Jos vika olisi portissa tai Usb:n asetuksissa, niin ei siinä kyllä toimisi muutkaan laitteet, ja varsinkin, kun kirjoitin on aiemmin toiminut.
Viisainta on varmasti poistaa kaikki kirjoittimeen liittyvät tiedot ja aloittaa asennus alusta. HP:n monitoimilaitteen asennuksessa oli vähän samanlaisia ongelmia ja monien kokeilujen jälkeen onnistuin seuraavalla tavalla: Poistin kaikki laitteeseen liittyvän, ajurit ym. ja laitehallinnasta koko laitteen. Sen jälkeen vastoin ohjeita, liitin laitteen Usb:llä koneeseen ja kytkin laitteeseen virran, (siis laite oli päällä, virtavalo paloi) sen jälkeen käynnistin tietokoneen, jolloin kone huomasi laitteen ja alkoi luoda ohjaintietokantaa. Tämän jälkeen kone pyysi ajureita, jolloin laitoin laitteen mukana tulleen cd:n asemaan ja valitsin OK. Tämän jälkeen käynnistin tietokoneen uudelleen ja kas kummaa, ihme oli tapahtunut, monitoimilaite toimi ja toimii vielä nytkin.
- tkm
se ilmoittaa ettei se tunnista kirjoitinporteista mitään, niin se luulee että sulla on ne se kiinni LPT portissa kiinni, koitappa asentaa (jos sulla on semmosseet, tai hae netistä canonin sivuilta) Usb ajurit.. jos ei vieläkään toimi niin koitappa kattoo koneestasi että onko Usb-tuki päällä. Ittelläkin oli samantapainen ongelma. Jos Lpt eli se vanhempi on mahdollinen niin koita jos se toimii sillä, jos ei niin käypä kysyys kaupasta että minkä tekeleen ne on sulle myyny. eli jos ei vaan mikkään auta niin kauppaan takas kiroillen.
- Ei jaksa...
...tarkistaa, että onko koneessa usb-tuki päällä? Pari muuta usb-laitetta toimii kyllä. Tai yksi, muistaakseni optisen hiiren "lähetin" on usb:ssä (en muista kun en ole kotikoneella nyt).
Yritän vaihteeksi netistä noita usb-ajureita.
Kiitos.
- tyyppi
kokeileppa sarja kaapeelia jos sillä toimii on usb:ssä vikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558