Olen ajatellut kokeilla ensi kertaa ilmaista virustorjuntaa. Päätin kokeilla AVASTia. Kannattaako se asentaa; onko virustorjunta oikeasti hyvä? Miten on verkkopankin laita; suojaako se myös sitä?
Kannattaako AVAST asentaa?
6
539
Vastaukset
Kannattaa jos et välitä mainoksista ja vuoden välein aktivoinnista.
Siitä kannattaa myös laittaa nämä kohdat, jotta se suojausi tehokkaammin:
Tarkista mahdollisesti haitalliset ohjelmat
Herkkyys asetuksesta
- Käytä koodin jälittelyä
- Tarkista tiedosto kokonaan
- Etsi mahdollisesti haitallisia ohjelmia
- Seuraa sidoksia tarkistuksen aikana
Tiedostopaketit
- Kaikki pakkaustavat
Suorituskyky asetukset ( Ota tästä kaikki kohdat pois)
Nämä löytyy Tietoturva->Antivirus->Koko tietokoneen tarkistus kohdasta.
Mutta kannattaa myös kokeilla Panda Cloud ohjelmaa. Se on aika kevyt eli ei vie paljoakaan koneen resursseja.- Suojaako vai ei?
Kävin juuri Avastin kotisivuilla vähän tutustumassa, ja huomasin, että ainakaan uusin versio ei suojaa verkkopankkia.. Ilmeisesti kannattaa siis jatkossa maksaa laskut näköjään ihan pankissa..
Vai voiko se noilla vapusen ohjeilla suojata kuitenkin verkkopankkia..? Ei voi. Eikä sille itseasiassa ole edes tarvetta.
- Ongelmia
Minulla on nyt Avastin kokeiluversio käytössä, eikä siitä löydy kaikkia noita vapusen sanomia kohtia. Vain tuo "herkkyys"-kohta löytyy.. Ilmeisesti nuo kohdat on siinä Avastin ilmaisversion, jonka on rekisteröinyt..?
Toinen ongelma on, että vaikka olen nyt ladannut uusimman Firefox-version, Avast silti väittää, että se pitäisi päivittää..- Ei heti muistanut
Kyllä nuo vapusen mainitsemat kohdat löytyyvät myös kokeiluversiosta. Mene Tietoturva -> Antivirus -> Koko tietokoneen tarkistus. Paina "Lisätietoja"-kohtaa; tulee asetukset. Sieltä löytyvät. :)
Mutta mulle tuli mieleen, että surffailin ennen kuin itse muistin laittaa nuo vapusen mainitsemat kohdat. Onko siinä joku tietoturvariski..? Ajattelin kyllä muutenkin muuttaa salasanani, joten taidanpa tehdä sen saman tien..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560