Voisiko joku neuvoa miten minun pitää toimia..olen laittamassa asuntoani vuokralle elämäni ensimmäistä kertaa.Minulla on viel velkaa jäljellä asunnosta joten miten toimin menenkö pankkiin vai miten??Ja mistä voin tarkistaa vuokraajan luottotiedot??
Neuvoja!!
6
186
Vastaukset
- vuokranantaja94949
Lue alla olevasta linkistä ohjeita:
http://www.vuokranantajat.fi/ - asunnonvälittäjä
Kannattaa käyttää ammattitaitoista välittäjää.
Vältyt monelta ongelmalta ja saat paremman tuoton.- Ei välittäjälle
No en kyllä ymmärrä miten saan paremman tuoton jos vuokravälittäjää käyttää. He ottavat 1 kk vuokran jotain lisiä ennen kuin he löytävät vuokralaisen siihenkin menee aikaa. Kalliimpaa vuokraa he eivät myöskään onnistu vuokrasopimukseen tekemään mitä itse omistaja tekisi. Törkeätä rahastusta vuokravälittäjiltä mahd asunnon näyttö ja luttotietojen tarkistus sopimuksen tulostaminen. Noista veloittaa esim 800 e hyvä tuntipalkka vuokravälittäjälle tulee. En ikinä ole käyttänyt välittäjää enkä käytä.
Ei välittäjälle kirjoitti:
No en kyllä ymmärrä miten saan paremman tuoton jos vuokravälittäjää käyttää. He ottavat 1 kk vuokran jotain lisiä ennen kuin he löytävät vuokralaisen siihenkin menee aikaa. Kalliimpaa vuokraa he eivät myöskään onnistu vuokrasopimukseen tekemään mitä itse omistaja tekisi. Törkeätä rahastusta vuokravälittäjiltä mahd asunnon näyttö ja luttotietojen tarkistus sopimuksen tulostaminen. Noista veloittaa esim 800 e hyvä tuntipalkka vuokravälittäjälle tulee. En ikinä ole käyttänyt välittäjää enkä käytä.
"He ottavat 1 kk vuokran jotain lisiä ennen kuin he löytävät vuokralaisen siihenkin menee aikaa."
Nuo "jotain lisiä" tunnettaan yleisemmin nimellä "arvonlisävero". Sinäkin maksat aina kaupassassi käydessä noita "jotain lisiä", tosin tevejärkeiset tietävät asian. Tiedätkö sinä??? Jos et tiedä, niin holhoojasi tietää kyllä!
Jos et edes sitä tiedä, niin teet takuulla vuokrasopimuksen joka on josain kohtaa lainvastainen....
- yksiöiden vuokraaja
En minäkään koskaan ole käyttänyt välittäjää asunnon vuokraamiseen.
Välityspalkkiot ovat aina tuotosta pois.- Ei välittäjälle
Kovin on vaikeata lainvastaista vuokrasopimusta aikaiseksi saada. Ottaa netistä vuokrasopimuskaavakkeen tai kirjoittaa sopimuksen kokonaan itse miten minä olen tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073