kun mies ei halua sormusta?

outo fiilis

Mies sanoo, että sitten kun mennään naimisiin, hän ei aio pitää sormusta. (Ei siis kihlasormusta ennen, eikä vihkisormusta sitten). Syyksi ei anna muuta kuin että "Se ei ole tärkeä".
Itseni on yllättänyt oma fiilikseni, että minusta sormus kyllä on todella tärkeä - ja sitten mietin, että niin miksi, että kai se avioliitto muutakin on kuin se sormus... Mutta kun en siltikään pääse yli siitä ajatuksesta, että olen loukkaantunut asiasta. Minua kuitenkin asia hiertää, mutta ei hän ymmärrä. Mietinkin jopa siis niin pitkälle, että ehkä hän ei sitten olekaan se, jonka kanssa niin suuri sitoumus tehdä!
Mitä te muut olette mieltä? Loukkaannunko turhasta? Onko ihan tavallista, että mies ei halua pitää sormusta, etenkin vihkisormusta?

14

4408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormukseton

      Jospa ei pidä koruista?
      ja toisekseen, jotkut, kuten minä, ajattelevat, että se sormus on merkki muille sitoumuksesta. Yhteinen sitoumus tulee ihan muista asioista..

      • epäilijä

        Anteeksi, mutta mielestäni tyyppi kuulostaa siltä, kuin ei haluaisi näyttää varatulta...


    • Niinpä

      Minäkin tunnen miehen, joka ei halunnut pitää sormusta. Paljastui, että sillä on vaimoke vähän joka kaupungissa.

      • outo fiilis

        No kun tuo kai siinä taustalla itseäni ihmetyttää - ei niin, ettenkö luottaisi mieheeni, mutta kun juuri muiden miesten kohdalla olen tavannut juuri tuota syytä sormuksettomuuteen, niin en siksi osaa ajatella sormus-vastaisuudelle muuta syytä.


      • mika

        Mietipä miltä kuulostat. Jos puolisoni epäilisi minua sen takia, etten pidä sormusta, ei sellaisesta mitään tulisi.

        Ainakin omasta mielestäni ennen naimisiinmenoa pitäisi toisesta tietää jo sen verran, ettei moista tarvitse mennä edes epäilemään.

        Ikävää että nykyajan avioliitot ovat suurelta osin aika munanheiluttelua, kaipa tuo KGB:n vanha sääntö sitten pätee liitossakin:

        "Trust, but check". Miettikää mitä kirjoitatte.


      • Meri
        mika kirjoitti:

        Mietipä miltä kuulostat. Jos puolisoni epäilisi minua sen takia, etten pidä sormusta, ei sellaisesta mitään tulisi.

        Ainakin omasta mielestäni ennen naimisiinmenoa pitäisi toisesta tietää jo sen verran, ettei moista tarvitse mennä edes epäilemään.

        Ikävää että nykyajan avioliitot ovat suurelta osin aika munanheiluttelua, kaipa tuo KGB:n vanha sääntö sitten pätee liitossakin:

        "Trust, but check". Miettikää mitä kirjoitatte.

        Ja vaikka äijällä sormus onkin et voi vain sen vuoksi luottaa että hän on uskollinen.

        Varmasti suurimmalla osalla niistä äijistä jotka baarista yhden illan panon tai huoran mukaan lähtevät on sormus täysin näkyvästi sormessa.


    • Meri

      Ei se yksi koru mitään sitoutumisesta kerro. Jotkut miehet eivät vain välitä sormuksista ja muista koruista.

      Oma mieheni ei voi pitää kihlasormustaan työaikana työnsä luonteen vuoksi, ja lisäksi hän on aikoinaan loukannut vasemman kätensä niin, että sormien verenkierto on hiukan häiriintynyt. Tämän vuoksi hän myös usein jättää sormuksen pois varsinkin jos kädet ovat vähänkään turvoksissa. Sormea alkaa särkeä kun sormus kuitenkin vähäsen kiristää.

      Eli siis jos jätät ukkosi sen takia ettei hän halua pitää jotakin helyä, niin uskon teidän suhteessanne olevan muutenkin jotain vikaa.

      • outo fiilis

        Sepä se, mies on ihana, ja suhde on hyvä - se, että jos tosiaan tämän helyjutun takia jättäisin, niin se olisi ihan omasta pääkopastani kiinni, jollen siis pääse päähänpinttymästäni eroon, että jos mennään naimisiin niin sormus kuuluu asiaan. Olisi siis tosiaan sääli, että jättäisin ihanan, toimivan suhteen oman päähänpinttymäni vuoksi! Siksi hyvä saada perspektiiviä täällä muilta.


    • Emäntä

      Tunnen monta miestä jotka eivät pidä kihla- tai vihkisormusta. Osa kuljettaa lompakossa, joillakin roikkuu kaulaketjussa. monella työ estää sormuksen käytön, on turhan vaarallinen ja tarttuu helposti. Veljeni on rekkakuski ja pitänyt sormusta sormessa. Nytpä sormus on aivan hirveän näköinen ja epämuodostunut. Erälle hänen työkaverillensa kävi todella huonosti kun sormus tarttu rullakkoon ja kuori sormesta ihon niinkuin kuoren makkaran päältä. Miehillä kun nivelet on usein niin isot että sormus on todella löysästi paikallaan.

    • sormukseton mieheni

      on oltu naimisissa 10 vuotta, mies käyttänyt vihkisormusta silloin kun on yhteisiä menoja, tai omilla menoillaan (illanistujaiset,matkat yms.)muuten ei arkielämässä käytä sormusta, ensinäkään työn luonteen vuoksi ei suositeltavaa käyttää. Luotan silti täysin mieheeni, ettei käytä sormuksettomuuttansa hyväksi ja teeskentele vapaata miestä, sormus tai ei, luottamus ja rakkaus ratkaisee. Eräällä sinkku ystävättärelläni on tapana sanoa ettei sormus miehellä ole este vain hidaste mikäli mies muuten mieliin leikkiä sinkkumiestä.
      Joten älä ota sormuksen pitämisestä itsellesi ongelmaa, rakastakaa toisianne ja eläkää onnellista elämää.

    • Ansku

      Kyllä on hyvä syy loukkaantua. Ja minun mielestä pohdintasi siitä että mahtaako hän olla se oikea on aiheellinen. Jos mies ei halua pitää sormusta niin miksi sitten mennä kihloihin tai naimisiin jos hän ei halua sitä näyttää maailmalle vaan olla niin kuin "sinkku".

      Itselläni on kokemus tämäntapaisesta sain miehen vahingossa kiinni siitä että kun hän astui kodin ovesta ulos niin hän otti sormuksen pois kerransitten unohtikin laittaa sormuksen takaisin kun tuli kotiin.......tuli kyllä huijatuksi joutuneen olo......

      • Meri

        Jos mies haluaa näyttää ja elellä sinkkuna eikä sen takia käytä sormusta, on kyllä vika suhteessa ja miehen päässä. Jos haluaa elellä sinkkuna niin silloin ei pidä edes seurustella.

        Ei itse sormus uskollisuutta takaa. Kyllä ihminen voi uskoton olla vaikka kuinka pitäisi sormusta. Ja baareissa on säälittävän paljon naisia jotka jahtaavat nimenomaan rengastettuja miehiä, koska nämä yleensä eivät jää roikkumaan yhden illan panoonsa.

        Mutta pointtini on se, että ei sitä parisuhdetta sormuksen käytöllä mitata, vaan aivan muilla arvoilla. Suhde voi olla kunnossa ilman sormuksiakin ja toisaalta sormuksen kantaja pahimman luokan petturi.


    • mika

      Ei kannata loukkaantua moisesta, en aio itsekään käyttää sormusta kovinkaan usein ja ihan käytännön syistä. Ainakin itselläni sormus tuntuu olevan tiellä kun tekee töitä tai käy harrastuksissaan.

      En aio käyttää sormustani kuin juhlissa ja sen semmoisissa. Kyllähän se symbolina tärkeä on, mutta silloin se pitää myös tuntea sisällään tärkeänä. Jos miehesi ei pidä sormusta niin tärkeänä - niin ei sitten. Ei siinä mitään pahaa ole.

      Ehkä sinun ei kannattaisi kysyä asiaa keskustelupalstalla vaan mieheltäsi. Keskustelkaa ja miettikää mitä sormus tarkoittaa. Itseni ainakin piti hakea kirja kirjastosta, jotta ymmärsin rinkulan tarkoituksen - sillä kaikki tarjosivat vastausta "no kun se on tapa", "kaikkihan niin tekee"... eikä kukaan vastannut kysymykseeni.

      Tiesitkö muuten, että sormus on jäänne muinaisista pakana-ajoista eikä sillä alunperin ole mitään tekemistä esim. raamatun kanssa?

    • asdfgh

      mun isä ei ole koskaan käyttänyt vihki/kihlasormustaan, se on aina ollut paperipussissa työpöydän laatikossa. ovat olleet äitini kanssa naimisissa onnellisesti (ja uskollisesti) 30 vuotta. isäni vaan sattuu olemaan "kätevä" mies, eli aina on jotain nakuttelemassa tai korjailemassa, joskus ihmettelin ettei hänellä ole sormusta niin hän vaan sanoi että sehän on tiellä koko ajan. että se siitä sormuksesta sitten. :)

      mua ei haittaisi jos avoni kanssa mentäisiin kihloihin/naimisiin ja hän ei käyttäisi sormusta, kun ei ole elämänsä aikana kertaakaan sormuksia muutenkaan käyttänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe