Pyöräilykypärä

Kypärä on nolo 13v

Oon 13-vuotias tyttö. En haluais käyttää kypärää kun pyöräilen, mutta vanhempani pakottavat minut käyttämään kypärää.
Jos en käytä kypärää pyöräillessä, tietokoneeni otetaan 2viikoksi pois enkä saa syödä karkkia/muita herkkuja kuukauteen!! Kysymykseni on siis:
Miten voisin livahtaa kouluun ilman kypärää niin etten jää kiinni?

27

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laita kypärä reppuun, tai piilota se johonkin. Vaikka kaverille.

• Käytäkypärää

Mitäs sitten kun kaadut ja sulla ei ole kypärää?

• Järki hukassa?

Niin, koululaisilla on nykyisin tuo aivovamman tavoittelu niin suurta, että jos sitä ei ole valmiina, se pitää saada jotenkin muuten. Luuletko, että kypärä on jokin muotikysymys?

• Ei oo kai noloa?

Ite oon 14v tyttö ja käytän pyöräillessä kypärää, enkä muuten ole ainoa koulussani. Koulussani jopa suurin osa ysiluokkalaisista jätkistä käyttää pyöräilykypärää.

• Älkää jauhako pyöräilyn vaaroista. Ap varmasti tietää riskit. Kukaan ei ole vastannut kysymykseen

• ....

Laita kypärä päähän aluksi, sit ku et oo enää teidän kodin näköetäisyydellä, heitä kypärä johonki puskaan ja ota se sieltä sit ku tuut koulusta :)

• ....................
    • ironyhappens

Taas sitä halutaan saada aivovamma ihan pakolla....

• asdfsd

Yksinkertasta. Kävelet.

• Kypärä on nolo 13v

Mun koulussa on n 500-oppilasta ja suurinpiirtein ehkä 10 käyttää kypärää.
      Kyl mä haluaisin käyttää kypärää, jos useampi käyttäis. Tulee niin ulkopuolinen olo jos käytän kypärää ja kukaan muu ei.
      Kavereiden vanhemmat antaa mennä ilman kypärää kouluun. Jopa 9-vuotiaat kolmosluokkalaiset ala-asteella menee ilman kypärää!! Ja kyl mä tiädän mitä voi tapahtua jos kaadun mut en välitä. Mulla ei oo mitään menetettävää, en pelkää kuolemaa.

• heikot kulkee massassa

"Kyl mä haluisin käyttää kypärää, jos useampi käyttäis" Niinpä tietysti!!
        Tää on niin tätä massaa, jos ei muut käytä niin en mäkään. Oikeasti rohkea on se, joka pyöräilee kypärä päässä välittämättä muiden mielipiteistä ja päätöksistä;)

• ironyhappens

Kypärä on nolo 13v: "Mulla ei oo mitään menetettävää"
        No eikö sitten vittu voi sitä kypärää käyttää jos ei vaikuta.

• ....................

Et välttämättä kuole, vaan voit saada pysyvän aivovamman, taikka halvaantua. Uskoisin, että tuossa vaiheessa olet sittenkin tippunut vieläkin pykälän alaspäin.

Ulkopuolinen olo sinulla ja muilla vastaavilla tulee myös, jollette ala tupakoimaan, tai lutraamaan alkoholin kanssa. Muotivaatteiden ja vastaavan musiikin kuuntelun kanssa aivan sama homma. Näin on sitten taas muututtu osaksi valtavirtaa, josta puuttuu omat persoonat. Asiat tehdään samalla tavalla, kuin muutkin tekevät, ja siten on ikäänkuin myyty itsensä huomion vuoksi. Olisit fiksu ennemmin, kuin näyttäisit olevasi idiootti, joka haluaa vain juosta lauman perässä palkinnon toivossa. Ei se ulkopuolinen olo voi oikeasti mistään pyöräilykypärästä johtua, ethän sitä edes koko päivää päässäsi pidä.

• 4645654654654645

Tajuatko sinä helvetin ääliö että sinä puhut nyt ihan oikeasti kuolemasta tai elinikäsestä halvaantumisesta tai vastaavasta?

• järki käteen kakarat

"Ja kyl mä tiädän mitä voi tapahtua jos kaadun mut en välitä. Mulla ei oo mitään menetettävää, en pelkää kuolemaa."
        paska puhetta!
        joka nuin sanoo ei ole koskaan käynyt lähelläkään kuolemaa. pistä tyttö kypärä päähän ja lopeta tuollaiset puheet "Mulla ei oo mitään menetettävää" : eikö muka?
        mietippä uudestaan.
        ja että et pelkää kuolemaa oletko koskaan ajatellut koko asiaa kunnolla? et. varmaan kannattais loppuis turhat valitukset "noloudesta"
        olet 13. arvaa onko kivaa kun et voi liikua koskaan normaalisti koska jokainen askelsattuu.

järki käteen kakara ja kypärä päähän!

• umpihullu1

"Jos en käytä kypärää pyöräillessä, tietokoneeni otetaan 2viikoksi pois enkä saa syödä karkkia/muita herkkuja kuukauteen!!"

JUMALAUTA KUIN TERVEELLISTÄ TOI OLIS!!!!!! MIETI MIKÄ ETU!

• 35454354353454

Mä oon lukiossa ja käytän kypärää, kannattaa ostaa sellanen hieno josta itse pitää eniten - pottamallinen tai enemmän sellanen skeittikypärän mallinen iskee moneen, malleja ja värejä löytyy laajalta skaalalta.

Tajusin kyllä aika varhain miten helvetin paljon nolompaa olis kuolla johonkin aivovammaan pyöräillessä vaan sen takia että ''no ku kypärä on nii nolooo omg omg omg''. Ja kyllä, pyöräillessä voi loukkaantua suhteellisen todennäköisesti, kyllä se ehkä viimeistään sillon valkenee kun vähän jaksaa miettiä. Ei näitä kypäräkeskusteluja edes olisi jos kypärä olisi ihan helvetin turha.

• Tän kessan alottaja

Joo täytyis kyl varmaan ostaa semmonen hieno skeittikypärä,
        semmosta voisin pitää häpeilemättä:)
        Ja taitaa tuokin olla totta, että on paljon nolompaa saada aivohalvaus loppuiäkseen kun käyttää pyöräillessä kypärää.

Kiitos kun edes muutama vastas asiallisesti eikä vaan haukkunu.
        Noi asialliset vastaukset rohkas mua laittamaan kypärän päähän;)
        Lähden heti tiistaina kauppaan ja ostan kivemman kypärän itselleni.

• 4656456546
        Tän kessan alottaja kirjoitti:

Joo täytyis kyl varmaan ostaa semmonen hieno skeittikypärä,
        semmosta voisin pitää häpeilemättä:)
        Ja taitaa tuokin olla totta, että on paljon nolompaa saada aivohalvaus loppuiäkseen kun käyttää pyöräillessä kypärää.

Kiitos kun edes muutama vastas asiallisesti eikä vaan haukkunu.
        Lähden heti tiistaina kauppaan ja ostan kivemman kypärän itselleni.

Mahtavaa! *taputtaa derpy ja ylpeä ilme päällä*

• Paljon nolompi on se pyörätuoli, jonka saat, kun jäät auton alle ja saat aivovaurion ja selkärankavamman, joka tekee sinusta pyörätuolipotilaan loppuiäksesi.

Miettikääpä sitä, vitun kersat.

• ....................

Silloin saattakin olla oikeasti ulkopuolinen olo, vaikka muut hyväksyisivätkin.

• Tän kessan alottaja

Joo täytyis kyl varmaan ostaa semmonen hieno skeittikypärä, semmosta voisin pitääkkin häpeilemättä:)
      Kiitos kun ees muutama vastas asiallisesti eikä vaan haukkunu ja yrittäny pelotella.

• 1D!

Kävele

• Eroon massatyylistä

No en mäkään sellasesta perinteisestä pyöräilykypärästä tykkää.
      Mutta tästä nykyisestä skeittikypärästä diggaan;) Ja mä ihan oikeesti tykkään siitä!
      Oon ilonen että pääsin eroon siitä kauheesta massatyylistä.
      Tossa iässä kaikki on niin epävarmoja ittestään, et koetaan paremmaks tehä vaan silleen niinku kaikki muutkin.

• hfukh

itellä kyl on iha hieno kypärä( bellin valkonen pottakypärä) ja käyttäisin kyl sitä, mut hiukset menee iha sekasi ja se on perseestä! Varsinki ku hiukset silleen ilmavasti ja pörrösesti pystyssä ni kypärä lättää ne vittumaisesti.

• gligga

Itse käytän kypärää,vaikka kukaan muu luokaltani ei käytä. Ei siinä mitään noloa ole, ostat vain siistin kypärän joka näyttää päässäsi hyvältä. Kypärää kannattaa käyttää, jos satut kaatumaan pyörällä,kypärä lieventää päähän kohdistunutta iskua. Myöskään vakuutus ei korvaa mitään jos todetaan ettet ole käyttänyt kypärää.

Ei kannata ajatella sitä käyttävätkö muut kypärää tai mitä he sinusta ajattelevat.
      Ole fiksumpi, käytä kypärää. ( tulipa kauhea valistus :D)

• I am boy and 13 y

Toi on kyllä aika kamalaa sulle sillä jos käytät kypärää tuut koulukiusatuks ehkä jopa ha katuks ja huonon maineen. Ja jos et käytä niin tietska ja herkut... Mä ainakin ottaisin mieluummi vittuillakseni vain vanhemmille tietskan piiloon (jos on oma tietokone) ja ostasin herkkuja salaa ja ajaisin ilman sitä pottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe