torakoita?

foobikk0

Niin kysyisin vaan, että oletteko havainneet torakoita kohteissanne joko ulkona tai
sisällä ? En ole ikinä käynyt Kreikassa, enkä mene jos niitä on esim yhtä runsaasti kuin Kanarialla

38

5728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hillerirotta

      Olen käynyt Kreikassa eri puolilla maata yli 40 kertaaa, enkä ole koskaan törmännyt torakkaan.
      Kaikenlaisia kekkoja, myrkyttömiä käärmeitä, rottia ja jopa hillerin tyyppisiä elukoita olen nähnyt.
      Kreikkalaiset desinfioivat ainakin hotellit niin tarkkaan, että torakoita ei pitäisi olla.

    • rodos1

      kyllä kreikasta torakoita löytyy,rodoksen hotelleissa on ihme jos et muutamaa torakkaa näe loman aikana,mut rohkeasti vaan matkaan.

      • lefkas 2012

        Suomessakin on torakoita.
        Kreikassa olemme matkailleet vuodesta 1979 enkä ole torakoita nähty.


      • rodos1
        lefkas 2012 kirjoitti:

        Suomessakin on torakoita.
        Kreikassa olemme matkailleet vuodesta 1979 enkä ole torakoita nähty.

        rodoksen lentokentällä kävelee jo ekat vastaan.


      • Turkista tulleita?
        lefkas 2012 kirjoitti:

        Suomessakin on torakoita.
        Kreikassa olemme matkailleet vuodesta 1979 enkä ole torakoita nähty.

        Jos sulla on kotona, mutta ei täällä ole niin sottaista että torakat viihtyvät. Toki jos asut jossain läävässä mutta epäilen että kirjoitan iahn puppua.


      • akkaporvoosta
        Turkista tulleita? kirjoitti:

        Jos sulla on kotona, mutta ei täällä ole niin sottaista että torakat viihtyvät. Toki jos asut jossain läävässä mutta epäilen että kirjoitan iahn puppua.

        Kreetalla majailen evropissa. siellä on ihan oma torakkarotunsa.


    • Matkaava akka

      Kreikassa nähnyt yhdern ainoan torakan ja se oli vuonna 2006. Ulkona, Kanarialla en ole nähnyt vielä kertaakaan. Ja reissaan paljon Kanarialla ja Kreikan eri saarilla.

    • noupadi

      Ok mä olin turkissa eikä ollut yhtään torakoita yms vaan liskoja oli

    • jassuMaria

      Kyllä on torakoita, vaan ei kiusaksi asti eikä vilisemällä. Eikä aina ole kyllä kiinni hotellin luokituksesta tai siisteydestä. Viimeksi oli kolmen tähden hotelli, jossa uima-altaallakin tunkivat kassiin ja pyyhkeen alle. Huoneessa en nähnyt kuin 2, kun pimeällä nappasin valot päälle. On ne kyllä vastenmielisiä...

    • rodos1

      näin on muuten ne ei tykkää valosta,itse pidän yöllä aina valot ainakin vessassa,koska sieltä niillä on tapana kulkea.

      • alkup.

        voi ei, ei sitten mitään asiaa rodoksella tai kreetalle. Enkertakaikkiaan kestä, että
        torakoita olis pyyhkeen alla tai rapistelis vessassa. Taitaa Turkki olla ainut paikka
        missä voi olla iljettäviltä torakoilta rauhassa.


      • Enemmän Kyproksella
        alkup. kirjoitti:

        voi ei, ei sitten mitään asiaa rodoksella tai kreetalle. Enkertakaikkiaan kestä, että
        torakoita olis pyyhkeen alla tai rapistelis vessassa. Taitaa Turkki olla ainut paikka
        missä voi olla iljettäviltä torakoilta rauhassa.

        Eikös siellä Turkissa ole hieman isompia torakoita.
        Itse olen ollut toistakymmentä kertaa Kreikassa ja olen varmaan näitten reisujeni aikana nähnyt yhden käden sormella .


      • rodostrianta
        alkup. kirjoitti:

        voi ei, ei sitten mitään asiaa rodoksella tai kreetalle. Enkertakaikkiaan kestä, että
        torakoita olis pyyhkeen alla tai rapistelis vessassa. Taitaa Turkki olla ainut paikka
        missä voi olla iljettäviltä torakoilta rauhassa.

        Ikinä en ole Rodoksella hotelissa torakoita nähnyt (olen majoittunut keskitason hotelleihin). Ja kadullakin vain muutaman kerran. Ja käynyt olen siellä kymmeniä kertoja.


      • Ei väliä torakoista
        rodostrianta kirjoitti:

        Ikinä en ole Rodoksella hotelissa torakoita nähnyt (olen majoittunut keskitason hotelleihin). Ja kadullakin vain muutaman kerran. Ja käynyt olen siellä kymmeniä kertoja.

        Ei Kreikan matkan yhden torakan takia pidä perua. Ne eivät mitään tee. Eri asia on mahdolliset lutikat, mutta niitähän on Suomessakin.


      • kauhistus sentään
        Ei väliä torakoista kirjoitti:

        Ei Kreikan matkan yhden torakan takia pidä perua. Ne eivät mitään tee. Eri asia on mahdolliset lutikat, mutta niitähän on Suomessakin.

        jaa, teillä on siis luteita. Olisi hyvä siivota useammin.En ole ikinä Suomessa nähnyt mitään tuollaisia mutta niitä saattaa toki kulkeutua ulkomailta ihmisten mukana.


      • lämpöön...
        alkup. kirjoitti:

        voi ei, ei sitten mitään asiaa rodoksella tai kreetalle. Enkertakaikkiaan kestä, että
        torakoita olis pyyhkeen alla tai rapistelis vessassa. Taitaa Turkki olla ainut paikka
        missä voi olla iljettäviltä torakoilta rauhassa.

        Ne tykkäävät erikoisesti turkeista, etenkin mustasta minkkiturkista.


    • äkkilähtijä1

      Kolmatta kertaa Kreetalla. yhden keskikokoisen olen nähnyt ulkona. Turkissa kaksi kertaa käyneenä nähnyt kaksi toooosi isoa ulkona ja yhden pienen wc-altaan reunalla. :)

      • eioletotta

        Sinä et huokaa mitään kissaa pienempää, olet aina sen verran kaasussa.


    • Kohta lomalle

      Eipä ole tullut koskaan vastaan Kreikassa, Espanjassa eikä Turkissa vaikka matkoja takana monen monta. Frankfurtissa löysin kuolleen torakan kengästä. Siinä on kokemukset torakoista.

      Hotellit olleet 2-3 tähden.

    • tillbaka1

      Kyllä on torakoita ja kengästä löytyi tuhatjalkainen Naksoksella. Toki hetken "järkytti", mutta kuuluu asiaan.. Aika iso torakka tuli mukiloitua tänä kesänä huoneen nurkasta. Joku kotimaassa sanoi harmittomaksi lehtitorakaksi, mutta haulla en moista löytänyt.

    • Livia...

      Yhden jouduttiin torakkajahtiin kreikan samoksella. Sen jälkeen ei oel nöhty yhtään torakkaa missään. Ei asuta halvoissa hotelleissa.

      • syljen lattialle

        Miten muka voit välttää torakoita "kalliissa hotelleissa"? Aika naurettava kommentti ja miten muka voit välttää rahvasta lennoilla...? Ehei, tilauslentoja ei ole..Hait toki omahyväistä, mutta miksi kuka kaltaisesi rikas tulisi Samokselle, mutta paljastit itsesi, sillä aidosti varakkaat eivät tule Samokselle...:)


      • joskus erehtyy
        syljen lattialle kirjoitti:

        Miten muka voit välttää torakoita "kalliissa hotelleissa"? Aika naurettava kommentti ja miten muka voit välttää rahvasta lennoilla...? Ehei, tilauslentoja ei ole..Hait toki omahyväistä, mutta miksi kuka kaltaisesi rikas tulisi Samokselle, mutta paljastit itsesi, sillä aidosti varakkaat eivät tule Samokselle...:)

        "Aidosti köyhät" menevät Kreetalla Plataniakseen. Evropi on niiden ykkösmesta.Joku on joutunut sinne vahingossa, sanovat eteti ikinä enää.


      • JuanJesus
        syljen lattialle kirjoitti:

        Miten muka voit välttää torakoita "kalliissa hotelleissa"? Aika naurettava kommentti ja miten muka voit välttää rahvasta lennoilla...? Ehei, tilauslentoja ei ole..Hait toki omahyväistä, mutta miksi kuka kaltaisesi rikas tulisi Samokselle, mutta paljastit itsesi, sillä aidosti varakkaat eivät tule Samokselle...:)

        Juu, ei ne torakat ymmärrä siitä hotellin sisäänkäynniltä katsoa että onko 2 vai 5 tähteä..


      • kuulin tätä
        joskus erehtyy kirjoitti:

        "Aidosti köyhät" menevät Kreetalla Plataniakseen. Evropi on niiden ykkösmesta.Joku on joutunut sinne vahingossa, sanovat eteti ikinä enää.

        kyllä evropi on rahvaan maja. siell ne vaan polttelee tupakkia ja muuta, juovat mythosta suoraan pullosta ja järsivät hookoon sinistä.


      • kiinnostvaa...
        JuanJesus kirjoitti:

        Juu, ei ne torakat ymmärrä siitä hotellin sisäänkäynniltä katsoa että onko 2 vai 5 tähteä..

        Ihanko totta eli ovat viisaampia kuin suomalaiset tavisturistit. Ovatko torakat ikinä edes kännissä?


    • Kreetalta

      Tuli juuri oltua viikko Kretalla ja käveltyä polkuja myöten oliiivilehtojen läpi. Ensimmäistäkään torakkaa en nähnyt. Mikä hyvä niin ;)

      • sissisilvan

        kyllä siellä torakoita on, ne majailevat halvoissa majapaikoissa, joissa siivous on puutteellista.


      • villevallaton2

        hankala siellä kreetan pusikoissa on torakkaa edes nähdä. saattaa kulkeutua mukanasi ihan kotiisi asti.


    • porvoonmummo

      Torakat tekee olon koitiseksi. Mulla on kotonakin niitä.Kanta on varmaan Kreetan evropista joka on ihana paikka kreetalla.

      • mummolle

        Joo tuollaisessa läävässä varmasti on torakoita.


    • valot päälle

      Kerran olen ollut Rhodoksella ja siellä kyllä oli hotellihuoneessamme torakka.Isokin vielä. Toisen näimme liiskaantuneena hotellin käytävällä kun sinne laitettiin uutta mattoa.
      Joku muu samasta porukasta oli nähnyt pienempiä torakoita vessassa, toisessa hotellissa. Meillä oli silloin hotelli Chevalier, lieneekö enää olemassakaan.

      En meinannut uskaltaa tuoda matkalaukkuja pois parvekkeelta, jonne ne kotiin palattuamme heti kiikutin. Ei kyllä havaittu salamatkustajia.

    • yksi nähty

      Kerran oli yksi iso torakka Pythagorionin hotellissa, siitä on aikaa kait 25 vuotta.

    • 4+6

      Heh heh, ootteko kuullu että torakat myös lentävät, Afrikasta niitä tulee. Meillä itikat, etelässä niiden lisäksi myös torakat, minkä niille voi, eivät ne kieli epäsiisteydestä.

    • Anonyymi

      Olen tällä hetkellä Kreikassa ja täällä on paljon torakoita. Näin juuri kuinka yksi torakka meni oven alta sisälle huoneeseen. Torakat ovat todella isoja myös täällä Kreikassa.

    • Anonyymi

      Kreetalla ja Rodoksella olen ollut, kummassakaan ei osunut yhtään torakkaa tielleni vaikka toki uskon että kaikissa lämpimissä maissa niitä elelee -myös siellä Turkissa. Kanarialla sekä Puerto Ricon että Arguineguinin keskitason hotelleissa jokunen näkyi, Arguineguinin hotellissa siivouksen yhteydessä myrkyttivätkin niitä, mikä uskoakseni oli terveydelle haitallisempaa kuin itse ötökät.. ei niiden kanssa tarvitse lähempää tuttavuutta missään tehdä. =)

    • Anonyymi

      Olen melkein 40 kertaa Kreikassa käynyt enkä ole torakkaan törmännyt hotellihuoneessa. Kreetalla 5* Minoa Palacessa päivällä huoneisiin tuli sellaisin n. 5 cm mittaisia pieniä ”liskoja”. Ne oli oikeastaan aika söpöjä, mutta ei niitä sitten enää illemmalla näkynyt. Samoksella meidän hotellihuoneessa oli kanssa joku liskontapainen vaalea otus, jota nähtiin pari kertaa. Ei muita ötököitä, paitsi hyttysiä tietty joskus.

    • Anonyymi

      Lokakuu on Kreikassa ennätyslämmin ja meidän huoneistossa tuli tänään useampi sisään keittiön allaskaapista Ateenan Filipappos Hillissä. Myrkytettiin kaappi, ja toivotaan ettei tule lisää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe