Onko Kanariansaaret keskiluokkaisten matkailijoiden paikka kun kalliimpaan ei ole varaa? Vai käykö siellä myös varakkaampia?
Kanariansaaret=halpa huvi?
51
1639
Vastaukset
- Lomaa odotellessa
No, jos kahden viikon lomalla palaa rahaa 3000 e, matkat ja majoitus päälle, noin 3600e kolmelta, eli koko loma n, 6600e, niin onko tuo keskiluokkailaisen matka?
- Työläinen271
On.
- ei nuukailua
Hah, tuo menee viikossa kahdelta.
- Se=junttien tunkio.
ei nuukailua kirjoitti:
Hah, tuo menee viikossa kahdelta.
Se jokahousu suomalainen, joka pistää sellaiseen rotta paikkaan kuin kanariansaaret,, edes 500 euroa likoon, kärsii pahoista mielenterveysongelmista.
- Ei ongelmia!
Se=junttien tunkio. kirjoitti:
Se jokahousu suomalainen, joka pistää sellaiseen rotta paikkaan kuin kanariansaaret,, edes 500 euroa likoon, kärsii pahoista mielenterveysongelmista.
Kävin ja kaikki ok !
Ei ongelmia päinvastoin loma oli mukava!
Ehkä toistekkin.
- biljoonabill
Tyhmä provo. kalliimmalla ei välttämättä saa parasta. On hölmöä ajatella, että isommalla rahalla saisi automaattisesti "parempaa". 200 000 vuosituloilla kanaria kelpaa hyvin.
- suvaitsevainen
Nyt olet nollapertti käsittänyt ihan väärin,
eihän Kanarialle matkusta muut kuin työttömät ja ns.laitapuolen kulkijat.
Eihän siellä kulahtaneessa paikassa voi käydä muuten jos et asu Helsingissä
jonkun veneen alla.
Hei haloo,tosiaan Kanarialla käy ihmisiä ihan pankkitiliin katsomatta,eli vierus kaverisi rantabaarissa voi olla sijoitusjohtaja tai siivoja - saaaaaaaaaaaaaaa
Kyllä,hyvin voit mennä sinne.
- Lanzan akkanen
Provohan tää on, mutta mä valitsen matkakohteeni mieltymysten mukaan. Toki seurailen tarjouksia. Miksi maksaa yhtään enempää, kuin mitä on pakko :)
Kanarialla tulee käytyä 1-2 kertaa per vuosi. Hotelleja on paikoissa laidasta laitaan.
Ja tosiaan, joku tuossa jo sanoikin niin ei voi tietää kuka se vierustoveri on. - Antiprovo
Firman entisen pomon oli n. 16 MEUR, kun tavattiin sattumalta Gran Canarialla. Köyhähän se on Herliniin verrattuna, mutta mun kirjoissa upporikas. Tykkäsivät kuulemma kovasti.
- 984%&¤#
Raha ei tee ketään paremmaksi, tuskin onnellisemmaksikaan. Toki sitä omistava voi ostaa helpompaa ja mukavampaa elämää. Mutta kaikenkaikkiaan rahakkaita ja rahaa arvostetaan liikaa.
- ookke kara
Nollapertti, onko osoitteesikin vielä nollakatu 0 ?
- lopeta jo
ookke se jaksaa....oletko oikeasti käynnyt koskaan missään muulla kuin Kanarilla? tai maassa jossa on aina 30C varjossa....? epäilen.,....uskotko että jossain saa eurolla mahan täyteen....varmaan outo tieto?
- kylmää on
käykö joku muu kuin eläkeläiset vielä jossain kanarilla....kai ne saaret on kolutttu jo 90 luvulla eikä kivikään jäänyt näkemättä ja silloin oli vielä edullista mutta ei ole enää. Ruoka ja olutkin maksaa jopa enemmän kuin Suomessa ja esim. 4 henkinen perhe ei 100 eurolla pärjää per päivä...ei lähellekään...ja entä ne kelit....
- heh heh..
Tuo ei ollut edes hyvä provo.
- pellemiljoona60
Olen melko varakas, enkä ole koskaan käynyt Kanarialla. Olisiko siellä nähtävää? Minulle kelpaa halpakin reissu, kunhan paikka on mielenkiintoinen.
- Millipellelle
No, jos olet mielenkiinnolla seurannut tätäkin palstaa etkä ole koskaan käynyt kyseisessä paikassa ja olet varakas niin....
PITÄISIKÖ painua ....
LOMALLE !
Joka lomakohteessa löytyy nähtävää, mikäli sitä kaipaa!
Mukavaa lomaa ja anna palaa!
- niinpätiniin
Onhan maailmassa mielenkiintoisempiakin paikkoja, ja vielä lähempänä. Ne tahtovat vain olla paljon kalliinpia käydä. Monelle se halpuus, helppous ja suht. lämpimyys talvella on valintaperusteena.
- Kanarian lämpöön
Talviaikaan on Kanaria paras vaihtoehto ellei halua ilmastoon jossa kylmää tai sulaa, ellei halua istua lentokoneessa tuntikausia ja vielä, jos haluaa paikkaan jossa eurooppalaisen tasoinen hygienia ja turvallisuus. Paikallishintatasoltaan halvempiakin kohteita löytyy, ja jopa kaukomatkoja saa varsin edullisesti, joten luulen että hinta ei ole se kovinkaan merkittävä syy jos Kanarian saaret lomapaikakseen valitsee.
- totta 1
Kanarian lämpöön kirjoitti:
Talviaikaan on Kanaria paras vaihtoehto ellei halua ilmastoon jossa kylmää tai sulaa, ellei halua istua lentokoneessa tuntikausia ja vielä, jos haluaa paikkaan jossa eurooppalaisen tasoinen hygienia ja turvallisuus. Paikallishintatasoltaan halvempiakin kohteita löytyy, ja jopa kaukomatkoja saa varsin edullisesti, joten luulen että hinta ei ole se kovinkaan merkittävä syy jos Kanarian saaret lomapaikakseen valitsee.
Näinhän se nimenomaan on.
Jopa Canarian matka koneessa on pitkä...
Ja rahan käyttö on jokaisen omassa "hallussa"
Tai vaikka siellä lompakossa,
mutta hyvät ihmiset lomailkaa jos siltä tuntuu!!
Kaikille HYVÄÄ LOMAA!
- Näin se menee
Mitä rikkaampi, sen halvemmalla pitää saada matkustaa, mikä köyhempi, sen enemmän pitää esittää...
- ookke kara
Nimimerkki "lopeta jo", kysyit että olenko käynyt missään muualla kuin kanarialla. Vastaus, olen käynyt, ja huomattavastikin lämpimämmissä paikoissa. Esim. Irakissa, jossa olin joltisenkin aikaa töissä, oli parhaillaan 50 astetta lämpöä. Latinalaisessa Amerikassa oli myös jonkin verran lämpöä, aloin oikein laskemaan monessako maassa olen käynyt noin 50 :ssä voi olla enemmänkin. Mutta onko tämä joku elvistelypalsta, minulla kun nuo matkat lämpöiseen eivät ole olleet mitään turistimatkoja vaan ollaan ikäänkuin oltu töissä. Niitä on sitten kiva muistella kun istuskelee pilsneripullo nenän edessä jossain Dinamicossa Charcolla tai kunnalliskodin keinutuolissa, aivan sama. Minä muuten en syö koskaan mahaani täyteen, vaikka saisin eurolla. Minulla on dokumenttia reissuistani, vanhat passit on aika lailla täynnä leimoja. Mutta siitä huolimatta pidän kanariasta, sopi se sitten sinulle tai muille kaltaisillesi.
- ruokahifi
Onko Kanariansaarilla Jamie Oliverin ravintolaa?
- Vitsikö
"Onko Kanariansaarilla Jamie Oliverin ravintolaa?"
Höh! - Ihan totta
Vitsikö kirjoitti:
"Onko Kanariansaarilla Jamie Oliverin ravintolaa?"
Höh!Miksei sitä saisi kysellä kun onhan Jamie Oliver yksi top aiheesta Kanaria palstalla
- Asia vilpitön
En ymmärrä mikä aloittajan kysymyksessä ärsytti ja ketä. Minusta se on ihan vilpitön ja siallinen kysymys. Moni on varmaan kuullutkin julkkiksista jotka ovat lomailleet Kanarialla, mutta siis, Kanarian eri saarilla on lomailumahdollisuuksia sekä keskiluokkaisille että varakkaille. Vai pitäisikö sanoa että voi itse valita, haluaako rahaa käyttää paljon vai erittäin paljon. Kaikki varakkaat kun eivät halua pröystäillä, ja taas jotkut haluavat esiintyä varakkaina, vaikka eivät sitä ole. Minusta on hyvä, että kukin voi siellä lomailla mielensä mukaan.
- Typerää jutustelua
Näillä palstoilla keskustelu menee aina tuoksi brassailuksi, joko tahalliisiiin tai tahattomiin. Kanarialla löytyy hotelleja yhdestä tähdestä viiteen ja luksusta löytyy, jos sitä kaipaa. Mutta varakaskin voin matkustella (ja usein tekeekin) kohtuullisesti. Vain typerät brassailevat..
- TOTTAHAN TÄMÄ
Näinhän se on ja KAIKKI sen tietää.
Jokaisella on omat mielipiteet ja jos ei niin niitä väännetään.. ?
Mutta terveisiä kaikille lomailijoille tasapuolisesti!
Kohta ehkä Canarialle tai mieluummin lähemmäs.
- ookke kara
Niin se menee, kaikille löytyy pörssin ja halujen mukaan hotelleja ja apartementoksia. Itse olen asustellut jälkimäisissä, koska laitan safkaa joskus itsekin. Noista asioista on turha kiistellä, yleensä pörssi on jonkinlaisessa kunnossa kun matkaan pääsee. Toiset pitää All ikclusive mestoista, ja toiset jostain muusta. Jokainen nauttikoon omalla tavallaan matkoistaan. Ei muuta kuin hyvää kesää ja hyviä matkoja, menette sitten ihan minne vaan. Minä menen nyt paistamaan silakoita ja tekemään perunamuusia.
- Ka Kara
Hyvä Kara
Näin se toimii.
Lomaillaan!
- travel,travel
Siis köyhät menee esim. Thaimaaseen, koska siellä on halvempaa. Kanarialle ei enää halvalla pääse, eikä siellä halvalla elä. Molemmat paikat koettu ja lomailtu useaan kertaan,Kanarian plussana se,ettei ole tarvinnut mahataudeista kärsiä.
- 6+0
" Kanarialle ei enää halvalla pääse, eikä siellä halvalla elä."
Matka varattu ensi keväälle kahdeksi viikoksi Puerto Ricoon hintaan 760 €. Apartamentoksen sijainti viiden minuutin päässä uimarannasta. Ruoka seisovasta pöydästä 8 eurolla. Oluttuoppi 1,50 €.
Tietysti tämä voi tuntua kalliilta, jos on köyhä. Käyn tosin itsekin lomalla Thaimassa joka vuosi Kanarian ohella. Samoin on tullut lomailtua parissa Afrikan maassa, Filippiineillä, Hongkongissa, USA:ssa, Panamassa, Kuubassa, Jamaikalla ja Brasiliassa. Muutaman euron hintoerot eivät minua hetkauta. - Big Boss Wery price
Tässä faktaa
Kanaria
Matkatoimiston hinta:
Lokakuu 2013
4* hotelli
2 viikkoa
2 hlö
3370 euro
all inclusive 2 hlö 1008 euroa
Yhteensä 4378 euroa
Thaimaa
Omatoimisesti 3 viikkoa taikuissa viime syksynä alle kolme tonnia.
Meno- paluu lennot 2 hlö
Yht. 1440 euroa suora Finnair
En mainosta mutta 4* hotellissa ja hyvät aamupalat.
18 yötä
900 euroa
2 vrk Hiltonin sviitissä 520 euro
1 vrk Novotellissa Bkk:n lentokentällä
100 euroa
Yhteensä 2960 euroa
Tosin siihen Bkk:sta taksilla kohteeseen 50 euro ja takasin sama.
Sekä ruokailu, kun pelkällä aamupalalla ei elä.
Mutta sehän on paikallisessa halpaa.
Mekong ja Singha on halpaa.
Tässä vertailua valitkaa siitä, tosin voi ehkä omatoimisesti Kanariallakin olla halpaa.
Tämä on vertailu meidän mukaan, tiedän että jotkut vetää vielä halvemman keikan taikuissa.
Mutta jos vähän ylellisyyttä, niin tässä hintatasoa.
- jk2
thaimaan matkaan sisältyy tuliaisiksi vaimo
- Oikea nimi
Pum.....va Barbara tulee halvemmaksi.
- Joooo-o
Kanarian vahvuudet on kuten edellä "Kanarian lämpöön" kirjoitti, eurooppalainen hygienia ja turvallisuus.
Kanarialla ei tarvitse pelätä myrkyllisiä eläimiä. niitä ei ole kanarialla. Juttelin pari viikkoa sitten Gran Canarialla paikallisen ihmisen kanssa, hän kertoi, ettei siellä ole käärmeitä, paitsi vaaksan mittaisa, joista ei ole pelkoa. Liskoja siellä on, mutta niistä ei ole pelkoa, kasvissyöjiä vaikka saattaa olla metrinkin pituisia, eikä niitä jokapaikassa ole. Yksi päivä otin aurinkoa patiolla ja lisko lökötteli vieressä.
Niin tuo hintapuoli. En mä nyt niin rikas ole, mutta voisin matkustella oikeestaan mihin vaan. Mutta miksi lähteä kauas, kun kanarian saarilla on kaikki se, mitä lomaltani haluan? Lämpöä, aurinkoa, ystävällisiä ihmisiä ja se eurooppalainen hygienia ja turvallisuus. Täydellinen paikka viettää lomaa.
Paikalliset ihmiset ovat aivan ihania. Gran Canaria ainakin on onnellisten saari.
Mietin matkaa syksyksi aasiaan, brasiliaan, meksikoon, kanarialle. Tuttu ja turvallinen Gran Canaria nyt varattu..
Nyt kuitenkin katsellaan ensin suomen kesä, toivottavasti lämmin ja aurinkoinen.- Jo ooo
Näinhän se menee, kesää odotellessa ja syksyllä taas lämpimään poikkeamaan.
No ei välttämättä Canarialle mutta jos katsotaan matka vasta lähellä lähtökohtaa niin katsotaan mitä tarjolla ja missä on lämmintä!
Hei, hyvää lomaa kaikille!
- Vilwa
Olen keskiluokkainen ja harrastan kaupunkimatkailua Euroopassa. Joskus opiskeluaikoina kävin Kanariansaarilla ja en tykännyt. Kohde itsessään okei ja keli kiva, mutta siellä on brittejä. Ihan helkutisti öykkäröiviä ja kaljaa tyhmissä jalkapallobaareissa kittaavia brittejä. Se pilasi koko mestan. Kyseessä oli Play de las Americas, muualla ei ehkä ole näin?
- Arucas
Las Palmas on ihan kiva kaupunki. Muutan sinne heti, jos saan muutaman millin lotosta!! Ingles, Americas jne. Ne ovat enemmän niitä turisteille tehtyjä paikkoja. Eron vaikkapa juuri Las Palmasiin huomaa kyllä. Mutta eiköhän näillä kaikilla ole "tilauksensa". Jotkut tykkää siitä, että ympärillä juhlitaan. Helppo mennä mukaan. Siksi Americas jne.
- Ei kaljata
Juu, Ingles ja Americas eivät edusta koko Kanariaa. Ne ovat turistighettoja, missä tarjotaan kaikkea sitä mitä perusturistin oletetaan haluavan. Jos haluaa jotain muuta, kannattaa pysyä kaukana näistä paikoista.
- Vilwa
Ei kaljata kirjoitti:
Juu, Ingles ja Americas eivät edusta koko Kanariaa. Ne ovat turistighettoja, missä tarjotaan kaikkea sitä mitä perusturistin oletetaan haluavan. Jos haluaa jotain muuta, kannattaa pysyä kaukana näistä paikoista.
Täytynee siis joskus antaa uusi mahdollisuus :)
- ...
Kanaria menee meille aina hyvin, nykytuloilla käymme lomalla. Jos olisin porvoolainen lottovoittaja, muuttaisimme sinne maanantaina vakituisesti.
- citaveteraani
Kanaria on hinta/laatusuhteeltaan sopiva paikka ja ilmasto on sopiva,ainakin mulle.Sinne on mukava mennä pari kertaa vuodessa.Hintatasoltaan kallis laadultaan kelvoton ja ilmastoltaan ympäri vuoden kelvottomin paikka löytyy läheltä,nimittäin Helsinki!Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene ellei joku pakota.
- Helsingistä päivää
Hmm. Helsinki ei ole Kanarialla, mutta täällä Helsingissäkin on oikein viihtyisiä paikkoja. Täytyy vain tietää ne. Eli ihan sama kuin Kanarialla.
- Heh..
Helsingistä päivää kirjoitti:
Hmm. Helsinki ei ole Kanarialla, mutta täällä Helsingissäkin on oikein viihtyisiä paikkoja. Täytyy vain tietää ne. Eli ihan sama kuin Kanarialla.
Hyvä vastaus.
Juuri näin se on joka kohteessa.
T.Kohteessa nyt
- peruspena..,,.
Eiköhän keskiluokkaiset matkusta ihan joka paikkaan.
Varaa on tasan tarkkaan jokaisella matkustaa vaikka mihin, kunhan muistaa välillä säästää matkaa vasten.
... onpahan harvinaisen typerä provo "nollapertillä" !
Kanaria on ihan jees - löytyy paikkoja ja hotelleja upporikkaasta rutiköyhään matkailijaan...- Kallista..
Ja useammin sinne "kalliimpiin" kohteisiin...(keskiluokkaiset..)
Canarialla taitaa palaa niitä "pesetoja" harmittavan paljon enempi kun jossain muualla... esim kalliissa thaimaassa...??
jokatapauksessa kukin omalla tyyylillään..
eikun OMAN MAUN MUKAAN !!
- las palmas
hyvin tuntuu olevan pohjoisen asukit hintatietoisia. tervetuloa vaan tutustumaan las palmas ihana kaupunki
Ei moitteita, voin suositella kaikille köyhille ja vähän rikkaamillekin 40-vuoden kokemuksella. Sinne ei muuten ole pakko matkustaa, joten turha urputtaa tällä Kanarian palstalla, jos paikka ei tyydytä.
- eituumittää
Mistähän köyhä sais asunnon yhdeksi kuukaudeksi muuhun ei ole varaa ilmoittele jos todella tiedät kun kaikissa vuokra-asunnoissa pitäis viihtyä kolme kuukautta .
- Tartsa N
Kuukaudeksi Apartementos-hotelli on helpompi ja ehkä jopa halvempi. Vuokrasoppareihin tulee kaikkia toimisto- ja käsittelykuluja, loppusiivouslaskuja yms... 400EUR vuokra muuttuukin 600ksi. Hotellit antaa kyllä pyytämällä tarjouksen. Onhan noita interhomeja yms sit kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872