Matkalaukut ennen hotellia laivalta

Matkalaukkuongelma

Tarkoitus olisi lähteä ensi kesänä Tukholmaan ja viipyä siellä useampi päivä. Mentäisiin yön yli joko Viikkarilla tai Siljalla ja aamulla kutsuisi Tukholma. Mutta, mutta... Hotelleihin pääsee kirjautumaan vasta klo 15. Onko vinkkejä siitä, mihin saisi matkalaukut päiväksi, jotta pääsee heti aamusta kaupunkia kiertämään? Hyviä säilytyspaikkoja joko Viikkarin tai Siljan terminaalien läheisyydessä tai esim. metro- tai rautatieasemilla? Miten muut olette tämän ratkaisseet? Useamman päivän reissulle perheen kanssa joutuu ottamaan tavaraa kohtuullisen paljon mukaan.

10

2797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bagage

      Yleisesti on kaikissa hotelleissa mahdollisuus matkatavaroiden säilitykseen (bagageförvaring) ennen kirjautumista, sekä uloskirjoituessa, joten kysele tietoa hotellista. Myös junaliikenteen keskusasemalla (T-centralen) on monia säilityslokeroita (förvaringsboxar) matkalaukun säilytykseen. Huomaa, että tässä tapauksessa on kyse junaliikennen keskusasemasta - ei Metro-asemasta, joka on saman niminen. Siirtyminen metrolta juna-asemalle on helppoa, kulje kyltiviitoituksen mukaan. Säilytyslokeroita kaksi kokoa: 44x36x57 ja 60x46x82.

      • matkalaukkuongelma

        Kiitoksia! Tämä auttoi paljon. Moniin käytännön pulmiin löytyy kyllä turisti-infosivuilta ja eri keskusteluista vastauksia, mutta tähän en löytänyt mistään.


      • ope123
        matkalaukkuongelma kirjoitti:

        Kiitoksia! Tämä auttoi paljon. Moniin käytännön pulmiin löytyy kyllä turisti-infosivuilta ja eri keskusteluista vastauksia, mutta tähän en löytänyt mistään.

        Tuo on yleinen, kansainvälinen käytäntö eli ei siitä ole mitään mainintaa missään erikseen. kannattaa matkustaa muutenkni kuin rantalomilla niin oppii...


    • bagage

      Ja tässä vähän lisätietoa tilanteeseen, jos keskusaseman (Centralstation) lokerot ovat varattuja.
      Lokeroita on myös Cityterminal-bussiasemalla, josta lähtee bussiliikenne lentokentille (Arlanda, Bromma, Skavsta) sekä maan sisäinen kaukoliikenne. Keskusasemalta on suora yhteys ylös liukuportaita pitkin Cityterminaliin, mutta
      on valtaisa talokompleksi, joten tarvitsee pientä kärsivällisyyttä sinne löytämiseen. Katsele kylttejä 'Cityterminal' niin löydät.
      Metrolta menet suuntaan 'Centralstation' mennessäsi juna-asemalle.

      Tässä sivut, josta näet tiedot lokeroista. Teksti toimii ruotsiksi/englanniksi, mutta ei suomeksi,vaikka siinä on merkittynä.

      www.speed-services.se/forvaringsboxar/forvaringsbox/117/stockholm-centralstation.
      www.speed-services.se/forvaringsboxar/forvaringsbox/168/cityterminalen-stockholm.

      • monesti hotellissa

        Itse olen aina vienyt hotellille laukut säilytykseen - se ei ole koskaan maksanut mitään - ja sittenpähän ovat siellä valmiina, kun iltapäivällä palaa tekemään check-innin ja saa huoneen käyttöönsä. Toisinaan ollut hyvä tuuri ja hotellihuoneen on jo saanut aamusta 10:n maissa, jos hotellin varaustilanne on sen sallinut ja respavirkailija ollut hyvällä tuulella! Eli kannattaa kyllä mennä aamulla heti hotelliin, siellä tuo asia selviää!


      • paljonmatkaava

        Ei kait laukkujaan kukaan asemalle vie, jos ei junalla matkustele. Hotellin säilytys on sitä varten eli sinne vaan. Ei ne kaikki hotellit edes ole aseman vieressä..


    • neuvonantaja...

      Voi pyhä sylvi, kyllä laukun voi viedä hotellin luggage-tilaan vaikka huoneen saa käyttöönsä vasta klo 15. Eli sama käytäntö kuin muissakin euroopan maissa.
      Älä nyt kuitenkaan lasten vaippoja vie mukana, niitä saa paikan päältä.

      • valvontaa

        Kuinka turvallista on jättää hotellin luggage-tilaan matkalaukkuja? Valvotaanko niitä siellä mitenkään? Ja jos hotelli on kauempana keskustasta, ei matkatavaroiden kiikuttaminen sinne asti ole järkevää.


    • kukin tyylillään

      Yleensä ne on lukittuja huoneita, jonka avai on hotellin henilökunnan takana - mutta tietysti huonolla tuurilla joku epärehellinen kanssamatkustaja voi napata sinunkin laukkusi - elämä ei milloinkaan ole täysin riskitöntä! Minä olen aina majoittunut esim. Tukholmassa hotelleihin jotka on ydineskustassa ja tarvittaessa jättänyt huolettomin mielin laukun hotellin säilytykseen, mutta tietysti jos hotelli on keskustan ulkopuolella, laukun voi jättä vaikka Cityterminalin tai Centralstationin säilytysbokseihin ja mennä kolkuttelemaan hotellin ovea vasta illemmalla.

    • Juustina

      Juu, kannattaa sitten kun aamulla viette niitä laukkuja sinne hotellin matkatavarasäilytykseen, ohimennen kysäsistä, josko siellä olisi huone jo vapaana.

      Joskus on onnistunut, toisinaan taas ei...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe