Käytetty Aprilia vs. Uusi Fude

Antsa

Jos saa käytetyn Aprilia SR50:n (kaasarimalli) kolme vuotta käytettynä samaan hintaan kuin uuden Fuden niin miksi ostaisin kiinalaisen halpismopon. Kaikki mielipiteet lämpimästi otan vastaan koska päätös on vielä tekemättä vaikka vaaka kallistaakin tuon Aprilian puoleen...

13

3313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpäniin.

AINA on riski, kun ostaa vanhan, että vanha on SISÄLTÄ aivan huonossa kunnossa, eli jos ostat käytetyn niin voi hyvinkin käydä niin, että sen hinta vielä kaksinkertaistuu 2 kuukauden aikana, koska joudut ostamaan/huoltamaan sitä niin paljon vikojen ja kulumien takia. 3 vuottakin on skoottereiden iässä jo aika pitkä aika, ymmärrät varmasti? :)
      Joten sinänsä fuden ostaminen tulisi halvemmaksi. (ainakin itse päättelisin näin)
      Mutta itsehän teet päätöksesi.

Itselläni on fudeskootteri ja on toiminut kuin unelma ja mahtavaa on ollut ajaa tämä kesä sillä.
      Kiitos skootterilleni.

• Sepe

Tarkista ainakin valot,jarrut,vaijerit,renkaat,etupään laakerointi, virtalukko, variattorin osien vaihdot (pelkkä hihna voi maksaa 40€) jne. Eli usein menee heti rahaa huoltoihin ja korjauksiin. Tämän jälkeen skode onkin hinnaltaan lähellä uutta. Harva laittaa skodeen yhtään rahaa ennen myyntiä.

• Miisa

Mulla oli sama valinta edessä ja ostin käytetyn Hondan 9000 km ajettuna. Fude on kamala ajettava verrattuna muihin skoottereihin ja siksi olin kiinnostunut isokokoisesta Hondasta.

Tekniikka on sitten se toinen puoli. Kun en siitä mitään ymmärrä vein Hondan Bike Worldiin huoltoon ja myyjän kanssa sovin, että jos jotain erikoista löytyy niin kauppa peruuntuu. Huolto ja työn vastaanotto oli hyvin vakuuttava ja ammattitaitoinen. Skootteri otettiin vastaan ja kerroin miksi sen olin tuonut. Kun kävin hakemassa skootterin se oli huollettu ja työn vastaanottanut henkilö kertoi yksityiskohtaisesti skootterin kunnon ja toivotti tervetulleeksi 15000 kilometrin kohdalla. Tämän jälkeen oli helppo tehdä ostopäätös.

Fuden vioista on kirjoitelu paljon tällä palstalla - kun on toimiva skootteri niin ne ei kiinnosta.

• Kaiken tietävä

Uusi Aprilia = 2600 Egee ja uusi lapsityövoimala tehty kiinanpaskaskotteri = 700 Egee. Miten helvetissä toimivaan ja ehjään Apriliaan vois mennä 1900 Egee remppaan? Ei mitenkään. Virittämätön Aprilian moottori kestää yli 50 000 km ja jos väljäksi menee niin koneremppa maksaa 100...200 Egee riippuen vaihtaaks alakertaan laakerit. Variaattorin hihna on noin 15 Egee ja uusi variaattori 60 Egee, renkaat 50 Egee kipale, laakerit Helsingin laakerissa 1...5 euroa kappale.

V*ttu mikä peelo toi Sepe on!

• Honda

Aprilia on kestävä skootteri ja miellyttävä ajaa. Mikäli olet epävarma tämän skootterin teknisestä kunnosta pyydä jonkun tutkimaan se puolestasi. Kolme vuotta vanhassa tuskin on tekniikkamurheita, mutta voihan Aprilia olla kolaroitu eikä sellaista kannata ostaa.
      Fude on heikkolaatuinen kopio vanhasta Kymcon Fillystä ja voit saada todella ongelmallisen skootterin hankkimalla Fuden.

Parhaiten voit verrata Apriliaa ja Fudea ajamalla niillä samanlaisen koeajon. Sisällytä reitille myös hiekkatietä sekä jyrkkiä nousuja ja laskuja.

Käytettyä Fudea ei liikkeet juurikaan ota vaihtoon - Aprilian kanssa ei tule mitään ongelmaa.

• Streamy

Fudea myyvät liikeet ottava Fuden vaihossa. Merkkiliikeen maahatuojat pelkää Fudeja koska ne on yhtä hyviä kuin merkkiskootterit mutta paljon halvempia.
        Tyhmä ostaa Aprilian skootterin 2600 eeroon kun fuden saa 800 eeroon eikö siinöä oo mitään eroa paitsi Fude on oparempi kun siinä on Jamahan tekemä Eko 4tati moootori.
        Fuden renkaat on halvempii maksaa 25 eeroo. Aprilian myyjä ylihinnottelee jos ne renkaat maksaa 50 eeroo.
        Osta Fude se on parepi.

• Jari
        Streamy kirjoitti:

Fudea myyvät liikeet ottava Fuden vaihossa. Merkkiliikeen maahatuojat pelkää Fudeja koska ne on yhtä hyviä kuin merkkiskootterit mutta paljon halvempia.
        Tyhmä ostaa Aprilian skootterin 2600 eeroon kun fuden saa 800 eeroon eikö siinöä oo mitään eroa paitsi Fude on oparempi kun siinä on Jamahan tekemä Eko 4tati moootori.
        Fuden renkaat on halvempii maksaa 25 eeroo. Aprilian myyjä ylihinnottelee jos ne renkaat maksaa 50 eeroo.
        Osta Fude se on parepi.

Ainoa mitä on pitänyt Apriliaani tehdä on takarenkaan vaihto ja hinnaksi tuli 20 euroa itse tehtynä.

• Aprikoija

Aika hyvä yhteensattuma. Itselläni oli samanlainen tilanne ihan äskettäin. Eli ostaakko käytetty (hieman vanhempi vielä kuin sinun tapauksessa) Aprilia SR50 (kaasari) vaiko uusi Fude. Noh tuumailujen ja selvitysten jälkeen päädyin sitten Apriliaan. Tulevaisuus näyttää kumpi on parempi vaihtoehto.

• Pasi

Myöskin se merkitsee TODELLA paljon, että missä ajat skootterillasi. Fude ei ole mikään maastoskootteri, eli jos meinaat maastoon ostaa skootterin niin älä missään nimessä fudea osta.
        Jos kaupunki/maantieajoon skootterin ostat niin kannatan Fudea.
        Fude käy tasaisesti, ei savuta, itse ostin Sanili Forten eikä virittää tarvinut kun kulki jo tarpeeksi. :) (noin 70km/h)
        Eli siinäpä pohtimista.

• Aprikoija
        Pasi kirjoitti:

Myöskin se merkitsee TODELLA paljon, että missä ajat skootterillasi. Fude ei ole mikään maastoskootteri, eli jos meinaat maastoon ostaa skootterin niin älä missään nimessä fudea osta.
        Jos kaupunki/maantieajoon skootterin ostat niin kannatan Fudea.
        Fude käy tasaisesti, ei savuta, itse ostin Sanili Forten eikä virittää tarvinut kun kulki jo tarpeeksi. :) (noin 70km/h)
        Eli siinäpä pohtimista.

Itse olen ajanut myös Fudella ja yksi suuri syy siihen miksi päädyin Apriliaan oli myös kiihtyvyys. Aprilialla pääsee liikkeelle huomattavasti rivakammin kun Fudella. Tämä on hyväksi täällä hieman pienemmässä kaupungissa, jossa kuitenkin joutuu jonkin verran ajeleen autojen seassa ja liikennevalojen välit on suht pitkät. Aprilialla ajaessa ei ole tunnetta, että on tientukkona.

• aprilia rally

itselläni oli sama tilanne juuri keväällä ja valitsin aprilian! en ole pettynyt valintaani

• Kikiki

Fude on sana kuim jamaha ja es on parempi kun abrla. Fude omistaa jamahan ja jamahassa on fude lisennssii motori.

• kAtHi^

itsellä sama ongelma... joku halpisskootteri vai aprilia rally... Ei enää mikään uusi vekotin, mutta sillä on ajettu tosi vähän (3000km ja ikää vekottimella on tosin jo kohta 5 vuotta) Pelkkää paskaa olen kuullut fudeista, joten taidan laittaa sen aprilian, kun kerran sitä on kehuttu, vaikka pitää lähteä aika kauas sitä hakemaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1635
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1597
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      239
      1137
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      919
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      856
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      835
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      827
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      48
      823
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      69
      800
    Aihe