Armilan sairaalan ateriapalvelu

Kahvitermari

Armilan sairaalan keittiön remontin vuoksi Saimaan Tukipalvelut on joutunut siirtämään aterioiden valmistuksen muihin keittiöihin. Tämä näkyy siinä, että kuntoutusosaston potilaat saavat ilta-ateriansa eteensä vasta n. klo 17.30. Käsittämätöntä! Kahvia ei tule edes joka päivä. Suomiko muka hyvinvointivaltio!?
Enemmän täällä hyysätään kaikenmaailman maahanmuuttajia kuin omia vanhuksia.

12

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono maku suussa

No eihän armilassa edes anneta aina lämmintä ruokaa,saatikka syötetä.Huomasin tämän itse käydessäni omaiseni luona.Hoitajat kikatteli taukohuoneessaan,omaiseni ruoka oli seissyt tunnin syöttöpöydän päällä.Jääkylmää,ja kuivat perunat.Yksi pikku juttu,omaiseni tarvitsee joskus apua syömisessä,kun ei itse ymmärrä.
      Muutenki tuo Armila aika synkkä paikka,ei oo tohveleita,rikkinäisiä vaatteita potilaille.
      Kuka nyt välittää vanhuksista.Menkää omaiset yllätyskäynneille ja vaatikaa hyvää ja lämmintä ruokaa.Jo nyt on perkele jos ei edes kahvia saa.

• Kahvitermari

Kyllä, osuva kuvaus! Kahvin tilanne on nyt parantunut, mutta eipä ole montaa viikkoa takaperin kun päiväkahvia ei tullut ollenkaan. En tiedä onko se päivästä vai keittiöhenkilöstä kiinni, mutta joku välipala olisi ihan paikallaan ruokailujen välissä. Tiedän, että hoitajat yrittävät parhaansa, mutta ei se aina riitä. Iloisen lisän tuo lähihoitajaharjoittelijat, avuliaita ja ystävällisä nuoria! Itse omaisena olin vierailulla ja potilas painoi hälytysnappia. Hoitajat eivät käsitykseni mukaan tienneet että huoneessa oli vierailija, kukaan ei tullut 25 min katsomaan mikä oli hätänä. No varsinaista hätäähän ei ollut, mutta potilaalla asiaa hoitajalle lääkityksesta. Kun painettiin toisen kerran, niin vasta sitten joku "huuteli" sen hälytyslaitteen kautta. Uskomatonta!!! En osaa edes kuvitella potilaan tuntemuksia, jos on oikeesti hätä esim. oksettaa ja sänky on vaakatasossa. Olet sängyn omana etkä omin avuin pääse pois.

• Kahvitermari kirjoitti:

Kyllä, osuva kuvaus! Kahvin tilanne on nyt parantunut, mutta eipä ole montaa viikkoa takaperin kun päiväkahvia ei tullut ollenkaan. En tiedä onko se päivästä vai keittiöhenkilöstä kiinni, mutta joku välipala olisi ihan paikallaan ruokailujen välissä. Tiedän, että hoitajat yrittävät parhaansa, mutta ei se aina riitä. Iloisen lisän tuo lähihoitajaharjoittelijat, avuliaita ja ystävällisä nuoria! Itse omaisena olin vierailulla ja potilas painoi hälytysnappia. Hoitajat eivät käsitykseni mukaan tienneet että huoneessa oli vierailija, kukaan ei tullut 25 min katsomaan mikä oli hätänä. No varsinaista hätäähän ei ollut, mutta potilaalla asiaa hoitajalle lääkityksesta. Kun painettiin toisen kerran, niin vasta sitten joku "huuteli" sen hälytyslaitteen kautta. Uskomatonta!!! En osaa edes kuvitella potilaan tuntemuksia, jos on oikeesti hätä esim. oksettaa ja sänky on vaakatasossa. Olet sängyn omana etkä omin avuin pääse pois.

Miekin ihmettelin kun istun äijän huoneessa,missä hoitajat on.Tuntiin ei näkynyt ketään.Mieheni ei osaa edes apua pyytää,ja saa joskus pahoja epilepsiakohtauksia.Keskussairaalassa pidettiin edes ovet auki,että kuulivat jos hätä.Se oli mukavaa kun harjottelijat olivat niin positiivisia,sekä keskussairaalassa,että armilassa,toivottavasti eivät tympiinny.
        Eikä se nyt haittais vaikka olisi vähän maukkaampaa ruokaa armilassa,kyllä siinä miehen lautasella se kuiva peruna etsi kastiketta....monellahan nielemisvaikeuksia...

• soteseko

Hyvä Eksote,oikein erinomainen esimerkki!

• Huolestunut...

Toivottavasti rahat riittävät Eksoten kovapalkkaiselle johtoporukalle.

• kaalittaaaaa

Miksei anneta potkut johtoportaalle,palkatkin maksetaan pikalainoilla.Kohta varmaan vanhuksille syötetään pelkästään puuroa

• greeta--

Noistakin asioista kannattaaa antaa palautetta saimaan tukipalvelulle ja eksoten johdolle. Itse valitin erään osaston toiminnasta ja kiitettiin palautteesta ja asian eteen oikeasti tehtiinkin jotain !

Ottakaa myös huomioon että hoitajilla on todella paljon hommia, virheitä sattuu eikä kaikkea muisteta.. heillekin voi asioista huomauttaa asiallisesti.

• juujuuu kiire

Paljon hommia juujuu,monella hoitajalla kyllä ihan asennevamma!Vanhuksen koti se hoitolaitos,pitää aina muistaa se!
      Eipä hoitajilla kiire ollut kun mie kävin parissa paikassa,sitten kun yritin ystävällisesti kysyä jotain,kun lopulta löysin heidät kahvittelemasta,niin eräs tiuskas,j"uon nyt kahvia",kuin Holkeri konsanaan!Hoitajien huoneessakin 4 hoitsua istui naama kiinni tietsikas,ja kun kyselin omaiseni hoitoa,niin ainut mikä vastasi minulle oli harjottelija,muut vaan tiuski ja suhisi,että se siitä kiireestä!

• Cecilia----

Ota seuraavaksi asioista selvää, ennenkuin arvostelet hoitsuja ! Nykyisin kaikki potilastiedot kirjataan koneelle, pitää tehdä labrapyyntöjä, haiproja jne.. Hoitajiakin ottaa päähän että 50% ajasta menee konetta tuijotellessa, ja se aika on pois potilailta, mutta minkäs teet??

Ei vika ole hoitajien! Myönnän että on niitä asennevammasiakin, mutta harvempi.

• asenne kohalleen

No sitten hoitajat ottaa lusikan kauniiseen käteen ja tekee jotain asioiden eteen.Teillähän suuret liitot,tehkää jotain,lopettakaa tuo valittaminen kiireestä.
      Ainahan ihmisillä kiire,mutta tuo hoitajien piiloutuminen kliseiden taakse ottaa kaaliin jo.

• setä7

Españasta tulee hoitajia. Turussa jo on, kun eivät parat Saimaasta tiedä. Olisi kreikkalaisia, mutta miten niitä tänne huhuillaan?

• jeeee222

Kiva kun tulee näitä espanjalaisia,iloisia ja avuliaita hoitajia !Toivottavasti opettavat käytöstapoja näille Eksoten harakoille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe