Niin, kun nyt taas syvennyin Feeniksin kiltaan, niin jäi vaivaamaan yks kohta. Mä kun en saanut selville, mitä se tarkotti sivulla 742, kun Harry, Marietta ja muut oli Dumbleroden huoneessa, ja siinä oli tällänen kohta: "Lisäksi hän olisi voinut vannoa, että jokin hipaisi hänen kylkeään, jokin kevyt niinkuin veto tai linnunsiipi, mutta kun hän katsoi, hän ei nähnyt mitään" ja sitte parin sivun päästä: "Harryn mieleen juolahti äkkiä epäilys, kun hän muisti myös Kingsleyn kuiskauksen ja sen jonkin, joka hipaisi häntä ohi kiitäessään."
öh.. niin mitä toi oikeen tarkotti. Oliko se se unhoitus-loitsu, jonka Kingsley oli ilmeisesti loitsinu Mariettaan vai mitä..? Ja ei kai loitsut ohi mennessään sillä lailla tunnu? :)
No mutta ehkä meukaan turhaan, ja kuitenki toi on joku päivänselvyys.. Toivottavasti en selittäny vaikeesti..
Mutta selventäkää siis tyhmälle! :)
Askarruttaa..
11
930
Vastaukset
- Patrick Bateman
Tuota... Mun mielestä se oli Komennus-kirous. Mariettahan yritti puhua, muttei saanut sanaakaan suustaan.
- Miharu
Eikös komennuskirous ole laiton?
Ja Kigsleyhan on aurori ja aurorit eivät varmastikaan saa käyttää anteeksiantamattomia kirouksia. - Miharu
Ja Kigsleyhan on aurori ja aurorit eivät varmastikaan saa käyttää anteeksiantamattomia kirouksia. - Miharu
Niinpä tietenkin. Koneellani on huono päivä ja tekee omiaan...
- Patrick Bateman
Miharu kirjoitti:
Ja Kigsleyhan on aurori ja aurorit eivät varmastikaan saa käyttää anteeksiantamattomia kirouksia.En usko, että on mahdollista todistaa ilmam priori incantatemia, että joku on käyttänyt anteeksiantamatonta. Ja vaikka Kingsley onkin Aurori, hän kuuluu myös kiltaan, ja luulen, että Kilta on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Enkä ole kovinkaan varma, että Killan säännöt estää käyttämästä kiellettyjä.
Toisaalta voi olla, ettei se ollutkaan kommennuskirous, mutta ei se oikein voinut olla unhoituta tai salaisuudenhaltijakaan.
- Möö
Joku salaisuudenhaltija juttu se oli tai en minä tiedä. Mutta hyvä että kirjailija antaa lukijankin miettiä joitain kohtia itse. Vitosessa oli aika paljon sellasia ja vielä selvempiä kuin tämä kyseinen.
- Patrick Bateman
Ei se salaisuudenhaltija voinut olla, koska sen idea on nimen omaan se, ettei salaisuutta voi paljastaa, ellei loitsun alla oleva tahdo, ja Marietta selvästi *yritti* ja halusi paljastaa.
- kirppu
Patrick Bateman kirjoitti:
Ei se salaisuudenhaltija voinut olla, koska sen idea on nimen omaan se, ettei salaisuutta voi paljastaa, ellei loitsun alla oleva tahdo, ja Marietta selvästi *yritti* ja halusi paljastaa.
Mun mielstä siinä kohassa oli kysymys siitä, et yks niistä entisistä rehtoreista, meni "kuiskaan" sille et se ei saa paljastaa sitä, koska sillon Hermionen loitsu vain pahenis...mää ainaki käsitin sen sillä tavalla et siltä kiellettii se kertominen oman parhaan vuoksi...ja ku se "aave" eli muotokuva meni ohitte nii siitä tuntu Harrylle se hipaisu tai mikä ny olikaa...se oli varmaa jonkimoine loitsu, jonka Dumbledore pysty laittaa sen muotokuvan tekee...
mut muuten mun mielestä se viitone on ollu niistä kirjoista parhain!!!
- Elruwen
Kingsley Kahlesalpa loitsi Mariettaan unhoitusloitsun, jonka ilmavirta, tai itse loitsu, hipaisi Harryn kylkeä.
Maalaukset eivät tunnu edes käden alla. Kahlesalpa joutui luultavasti taikomaan Harryn selän takaa, jotta häntä ei olisi huomattu. - ~Fleur~
...Jotain tämän tapaista kuin "Erinomainen komennusloitsu Kingsleyltä"
Joten kai se oli se komennusloitsu- Patrick Bateman
Ai niin, totta. Se selittääkin, että minkä takia mä olin niin varma, että se oli komennuskirous... No, ratkesipa sekin arvoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583