Sivunumerointi HELVETTI!!!!

ITSEMURHAN PARTAALLA

Teen opinnäytetyötä tällä TEIÄN HELVETILLISELLÄ OHJELMALLA JOSSA MIKÄÄN EI TOIMI JÄRKEVÄSTI JA JOHDANNON MUKAISESTI!!!!!

Sivu asetuksia muuttamalla olen saanut tehtyäkansilehen ja ensimmäiset 3 sivua ilman sivunumerointia.

Sen jälkeen ne muutin asetuksia ja tein uuden estuspohjan sivulle. Jolloin sain sivunumerot näkymään tästä eteenpäin.

Nyt 48 sivua myöhemmin koitan saaha samalla lailla sivunumerot poistettua liitteistä. AINUT VAIN ETTÄ TÄMÄ HELVETIN OHJELMA MUUTTAA JOKATOISEN SIVUN TÄLLÖIN KYSEISILLE ASETUKSILLE JA JOKA TOISEN TOISILLE JOLLOIN SIVUNUMEROT NÄKYY MITEN SATTUU.

ETTEKÖ TE TOSIAAN OSAA TEHÄ OPEN OFFICEEN TUOTA SIVUJEN TYYLIMUUTOSTA JÄRKEVÄKSI.

2

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmittava juttu kieltämättä. Joissakin kohdin markkinajohtajan käytettävyys intuitiivisestikin lienee edellä, mutta tätä vaikutelmaa tehostaa sitten merkittävästi se, että Suomessakin verovaroin kustannetaan peruskäyttäjäkoulutus em. ohjelmistolle.
      Nyt ei käy ilmi, mikä ohjelmistoversio on ollut käytössä, mutta ainakin uusimmissa LibreOfficen versioissa on ihan oma valikkokomentokin tähän sivunumerointitarpeeseen.
      Apache OpenOfficessa ei auta kuin yrittää hakea ohjeista apua. Harmittavasti "sivunumerot"-haku tuottaa lukuisia tähän asiaan vähemmän sopivia sivuja ja se paras sivu on miltei viimeisimpänä listalla. Haku termillä "Tietyllä sivunumerolla aloittaminen" löytää toki heti oikean ohjesivun, mutta ei sitä kukaan käyttäjä kumminkaan keksisi käyttää.
      Eli jospa luet tuon Sivunumerot-ohjesivun ja palataan sitten asiaan, mikäli on tarvetta ja mahdollisuuksia.

• Itsemurhan partaalla

Niin no ei se johdu siitä, että en osaisi ohjelmia käyttää, kun olen atk-ajokortit suorittanut AB tasolle asti. Mutta ongelma onkin se, ettei kyseinen ohjelma toimi luontevasti. Eli kun muuttaa sivuasetuksista muotoiluja esim. oletus muotoilusta muutos 1 kohtaan se muuttaa kaikki oletukset muutoksiksi. Vastaavasti kun pitäisi saada muutettua muutos 1 kohdasta takaisin oletukseksi lopussa, jotta saisi sivunumeroinnin pois, ohjelma korvaa kaikki muutos 1 sivut uudella. Kun koitin tehdä asiakirjan loppuun uuden muutos 2 asetuksen ja kirjottaa sillä ei ohjelma sitä jostain syystä hyväksy millään.

Käytössä oleva ohjelmistoni oli OpenOffice.org 3.4.1, kun en viitsinyt opetella tuota uutta libreOfficea, kun aikasemmin olen tullut toimeen tuolla edellisellä.

Suurimmat ongelmat onkin jälkikäteen muokkaamisen osalla. Kokeilin noiden sivunumeroiden poistoa myös tuolla uusimmalla libreofficella, mutta ainakin sivuasetuksien muokkaamisen kohdalla törmäsin samoihin ongelmiin kuin open officella.

Onnistuin lopussa muokkaamaan sivunumerot pois, mutta Lisää valikon kautta, mutta muistelin että olisin pakotetun sivuvaihdon kautta tehnyt pikakomennolla tuon viimeksi, jossa en nyt onnistunut tiedä häntä. Kiitoksia jokatapauksessa avusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      392
      1986
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1799
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1348
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      989
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      918
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      755
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      729
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      703
    Aihe