Opinnäytetyöni on hieman roikkunut aiotusta aikataulusta olematta silti myöhässä (ammattkorkeak.englannin kielinen, aikuispuoli, siältää yliopisto opintoja ulkomailla) mutta terveydellissistä syistä, jotka hyvin vakavia ja opiskeluoikeutta en ole silti menettänyt.
Olen nähnyt ohjaajajn 2 kertaa, ihan hyvä ollut ,ei suomalainen, mutta kun ilmoitin nyt aiemmin etten saa työtä valmiiksi " määräajassa" vaan syksyyn menee syynä terveydelliset ja oikeudelliset syyt , niin ilmoittamatta minulle suoraan vaan kertomalla koulun johtajalle jolta sain postia että hän ei jatka ohjaajanani ja minun pitää löytää toinen.
Hyvin vaikea löytää toista joka olisi yhtä perehtynyt aiheeseeni. Onko tässä toimittu oikein? Miksi hän ei voinut minulle suoraan ilmoittaa? Mistä voin kysellä?Tunnen istseni hieman "nöyryytetyksi", kuitenkin avoimesti kerroi mikä on tilanteeni tällä ohjaajalle.
Ei heille niin plajon tästä hommaa tule muutenkaan ja palkka juoksee (toinen ohaajistani ei mm. vatsannut sähköopstiin kuin puolen vuoden sisällä)
ONKO Oikein ?Ohjaaja luopuu thetävästään ilmoittamatta suoraan?
3
278
Vastaukset
- 2+3
Voihan olla, ettei tällä ohjaajallasi ole mahdollisuutta jatkaa syksyllä opinnäytteesi ohjaamista muista syistä, esim. on tutkintovapaalla tai vähentää työtunteja jostain syystä, ohjaaminen ei syksyllä sovi aikatauluihin tai vaikka on opettamassa ulkomailla. Vaikea tietää. Turhaan kuitenkaan syyllistät ohjaajaasi - hän on aikatauluttanut opinnäytteiden ohjaamisen tälle keväälle (tai vuodelle), ja voi olla, että (esim. ed. mainituista syistä) ei kykene ohjaamaan opinnäytettäsi syksyllä. Ja vaikka sinä kertoisitkin henkilökohtaisista syistä viivästymiseen, ei opettajien/ohjaajien ym. tarvitse mitenkään informoida oppilaitaan menemisistään tai omista henkilökohtaisista menoistaan tai ongelmistaan - ja parempi niin!
- Selvä asia
Opettajat vaihtavat työpaikkaa, lähtevät eläkkeelle, sairastuvat ja jotkut jopa kuolevat, ja heidän tehtäviään hoitavat sitten toiset. Eikä opettajilla ole mitään velvollisuutta informoida oppilaitaan mistään näistä. Jos koulutehtävät jäävät joltakin roikkumaan, niin hänen on suoritettava ne loppuun esimerkiksi seuraajan valvonnassa.
Opiskelijan sitä vastoin on syytä aina selittää, miksi hän ei saa aikataulutettua tehtäväänsä valmiiksi määräajassa, ja mielellään tehtävä tämä vielä ennen määräajan loppumista, jos vain mahdollista. - Korkeakouluneuvoja
^no, ainakin korkeakouluissa ohjaajan -jos tulee este- velvollisuus on löytää seuraaja. Ohjaajalla on päävastuu opiskelijan edistymisestä. Ainakin periaatteessa. Käytäntö voi sitten olla jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261