Seksuaalinen hyväksikäyttö netissä (mun tarina)

13avun tarpeessa

Tää saattaa kuulostaa tosi tyhmältä ja muutenki, mut mua tää painaa tosi paljon, ja ahdistaa myös. Sellasella foorumilla muhun otti yhteyttä sellanen mies, joka oli alkuun tosi mukava jne jne. Mutta sain vasta äsken tietää, että se on ainaki jotai yli kymmenen vuotta mua vanhempi. Alkuun me juteltiin ihan normi asioista, niinkuin esim. harrastukset, jne jne. Sitten ne vaihtuikin yhtäkkiä täysin seksuaaliseksi. Se on kyselly kaikkee mun kropasta ja muutenkin, ja on lähetelly kuvia alhaalta.Se on jotenkin tosi ahdistavaa, mutta pelkään et jos sanon niin nii se loukkaantuis jotenki. Sit se haluis mustakin sellasen "tuhman" kuvan. Se tyyppi sanoi olevansa mua vaan pari vuotta vanhempi, kun puhuttiin riparista yms. Mutta yhtäkkiä sen facebook tiedoissa lukeekin jotain ihan muuta eli itse oon 13 ja se on 24. En ole puhunut tästä kellekään, enkä aijokkaan, koska tyypit joko ei välitä, tai pitää mua ihan idioottina. Äitikin vaan saisi hirveät hermoraivarit, takavarikoisi tietokoneen ja puhelimen ainakin vuodeksi. En uskalla kertoo sille, kun se reagoi kaikkeen niin herkästi. Mutta jos ei oo täs tilantees ollut, niin ei voi ymmärtääkkään, miten hankalaa tästä on lähteä pois yhtäkkiä. Sitä paitsi kymmenen vuotta vanhemman seksuaaliset viestit ja kuvat oikeesti ahdistaa. Se on kertonut monta kertaa, mitä se tekis mulle jos nähtäis livenä, ja ollaan sovittu jo muutamia tapaamisia (ei olla koskaan nähty livenä). Oon neitsyt, ja haluisin sen kovasti menettää, mutta ihan oman ikäisen kanssa. Tuntuu, että musta ei välitä kukaan mun ikää lähellä oleva, ja kaikki vaan haluu käyttää mua hyväks tällä lailla :( Vituttaa se kun näytän niin paljon ikäistäni vanhemmalta (pituus, murrosikä pitkällä jne). Ja ehkä siks just oon syötti tällasille :(
Mut en todellakaan tiedä mitä tekisin, ollaan vaihdettu jo skypet, puhelinnumerot, ollaan fb kavereita. Auttakaa samanlaisissa tilanteissa olleet ja niistä selvinneet! En haluais olla mikään hyväkskäytetty idiootti!

22

1710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse toimisin näin

En oo ollu samassa tilanteessa,mutta neuvoisin ilmoittamaan kytille tai jollekkin muille vanhemmille/viranomaisille. Et puhu sen kaa enåå,poistat sen kavereista ja bännit sen.
      Ainaki näin mä ite tekisin.

• 13avun tarpeessa

kiitos vastauksesta, mutta se ei oo helppoa. Oon jo tehnyt paljon asioita mm. skypessä sen kanssa, ja ollaan sovittu tapaamisia :( Mut kiitti silti ku jaksoit vastata!

• lespotyttö

jos vaan kylmästi jätät hänet huomiotta, ettehän te ees ole muita kuin nettituttuja? Sun kannattais puhua jollekin, ettet vaan jää asian kanssa yksin.

Muista, että sä et oo vastuussa tilanteesta, vaan tämä mies. Sun ei tartte olla enää missään tekemisessä hänen kanssaan.

Hän on mitä ilmeisimmin jonkinmoinen hyväksikäyttäjä, sellaiseen henkilöön ei kannata pitää yhteyttä.

Ja tosiaan, jos ahdistaa, puhu luotettavalle ystävälle/muulle henkilölle.
      Kaikkea hyvää sulle!

• Oon huolissani susta

Älä vaan missään nimessä lähetä itsestäs tolle tyypille niitä alapää kuvia ! Et kai ole lähettänyt ? Jos lähetät, niin se voi kiristää sua niillä kuvilla että oo TOSI varovainen tollasen tyypin kaa äläkä MISSÄÄN NIMESSÄ mee niihin tapaamisiin. Jos et pysty puhuu sun äitille nii mee puhuu vaikka sun terkkarille joka laittaa sen asian menee sit jollekkii suuremmalle taholle! :-) voimia sulle ! Kyl vanhempas varmaa ymmärtää, alun perin sä kuitenkii luulit että se on sun ikänen ja nyt siitä paljastukii tollanen pervo. Estä se facebookissa äläkä pidä ebää yhtään minkään laista yhteyttä siihen hulluun. Kyl saat viel asias hyvään kuosiin! :-)

• 15v ♂

Älä tosiaan mitään arkaluontoista lähetä sille, voi pistää sen vaikka mille sivulle sun muuta.. Ja suosittelen ite estämään facebookis, poistamaan puhelin numeron ja skype yhteystiedot. Jos se yrittää soittaa niin älä yksinkertaisesti vastaa. Peru myös kaikki tapaamiset, toivottavasti sil ei oo sun osoitetta. :0

Eli yksinkertaisesti jätät kokonaan huomioimatta, niin kyllä se lopulta lopettaa.

• käräytä se heti

Jos sulla on tallella teidän seksuaalisia keskusteluja esim. Skypen viestihistoriassa tai sen kuvia niin välittömästi ilmoitusta poliisille. Pedofiilille ainut oikea paikka on VANKILA, ja saat vielä kärsimyksistäsi hyvät korvaukset (useita tuhansia euroja).

• vinkki (;

Nettipoliisi

• gligga

Tässä olis pari neuvoo :(osa on tullut jo)

1. Peru tapaamiset, et mene.

2. Poista tyyppi sun fb- kamuista ym. Vaihda puhelinnumero tai laita sen numero puhelimes estolistalle.

3. ÄLÄ lähettele mitään kuvia, vaikka tyyppi painostaisi kuinka.

4. Kerro tyypille, ettet halua enää olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

5. Jos häirintä jatkuu; niin voit ilmoittaa nettipoliisille tai mennä ihan poliisilaitokselle. Voit puhua myös muille luotettaville aikuisille (esim.terkkari) hekin voivat viedä asiota eteenpäin.
      Voit myös ilmiantaa hänet facen ylläpidolle jos se lähettelee ei- toivottuja kaveritpyyntöjä tms...

6. Jos sulla on jotain todistusaineistoa (esim.kuvat, chat keskustelut..) niin ota ne talteen vaikka tulostamalla/ kuvankaapauksella.

En usko että vanhempasi suuttuvat sinulle, jos saavat tietää. Tyyppihän aluksi esitti samanikäistä kuin sä. Muista: SYY EI OLE SINUN! Se on aina aikuisen vastuu teoistaan, vaikka olisit alkuun ollut mukana jutussa. Riittää että kerran sanoo EI. Se on sen tyypin syy, ei sun.

• 13avun tarpeessa

paljastan nyt kuka se pedofiili on. Eli se on lifemocker. En viitsi kertoa täälä sen oikeaa nimeä mut kuitenkin se on se!!!

• gligga

Halusin lisätä...
      jos ilmiannat tyypin, teet palveluksen muillekkin. Tyypillä saattaa olla muitakin uhreja ja jos ilmiannat hänet tuo vastaava tilanne loppuu muiden uhrien osalta eikä mies myöskäään pääse ahdistelemaan muita....

• naturall girl ☆

Mulle tuli saman taoainen tilanne, mutta siis ihan livenä ei netissä. Kävelin kaverini luokse ja mies tuli kyselemään kaikkie. Ensin luulin hänen eksyneen ja kysyvän apua, mutta kysyikin koulua ja osoitetta. En kertonut vaan jatkoin nopeasti matkaa. Soitin äidilleni ja kerroin mitä tapahtui. Kaikki on taas hyvin ja hyvä mieli kun sain sanottua vanhemmille :) tee sinäkin näin!

• aerya 4y
        naturall girl ☆ kirjoitti:

Mulle tuli saman taoainen tilanne, mutta siis ihan livenä ei netissä. Kävelin kaverini luokse ja mies tuli kyselemään kaikkie. Ensin luulin hänen eksyneen ja kysyvän apua, mutta kysyikin koulua ja osoitetta. En kertonut vaan jatkoin nopeasti matkaa. Soitin äidilleni ja kerroin mitä tapahtui. Kaikki on taas hyvin ja hyvä mieli kun sain sanottua vanhemmille :) tee sinäkin näin!

Ai lifemocker vai? No hyi hitto.

• karerriru
        naturall girl ☆ kirjoitti:

Mun kaverille kävi vähän samal taval. Se ois aika pitkätarina, mut mä en muista siitä muuta ku et, ukkeli oli hirveesti jututtanu sitä ja kysyny voiko mun kaveri tulla käymään sen luona mehulla ja et hällä on kissa että tule kattoon. Hyi v***u mikä pedari

• PERVOJA LIIKENTEESSÄ
        karerriru kirjoitti:

Mun kaverille kävi vähän samal taval. Se ois aika pitkätarina, mut mä en muista siitä muuta ku et, ukkeli oli hirveesti jututtanu sitä ja kysyny voiko mun kaveri tulla käymään sen luona mehulla ja et hällä on kissa että tule kattoon. Hyi v***u mikä pedari

oon jutellu ton lifemockerin kanssa suomi24 chatissa. se ehotteli camisexii mut kieltäydyin ja lähin pois. oon kuullu siit vaikka mitä, ei pidä luottaa :(

• 13v tyttö..

toi sun tekstis oli ku mun elämästä.. tosin mä tykkään mua paljon vanhemmista..
      mut se on kyl toisinaan ahdistavaa ja oon viillellyt sen takii.. tavannu kans oon niit tyyppei muutaman kerran tai no aika useinki salaa vanhemmilta..

jos sua ahdistaa se tyyppi suosittelen kyl ettet pidä siihe mitää yhteyttä tuski se siihe tyyppii vaikuttaa yhtää.. se vaa haluu ensi susta ''kaverin''.. varo vaa ettet tuu raiskatuks :P

• lfkcföcksö

Mulle kävi kans vähä samanlainen juttu paitsi että poika oli samanikäinen ku mäki. tutustuttiin myös netis ja se alko ehdottelee kaikenlaisii tuhmii ja ois halunnu tavata nii poistin sen fb-kamuist enkä enää vastannu sen soittoihin, Aluks tuntu aika pahalt mut nyt se ei enää oo soittanu eli tais luovuttaa viimeinkin... :)
      Vaikeeks tän teki sen et oltiin puhuttu avoimesti toisillemme seksistä mut sit mua alkokin ahdistaa ku se halus mun kaa panna. sit ku en enää vastannu sille nii se rukoili mua tekstiviesteis vastaamaa ja sano et ei haluu menettää mua.

• Jokuvaan98

Se voi olla ja varmaan onkin joku sekopää katkase kaikki yhteydet siihen

• Moikka

Voit olla yhteydessä minuun sähköpostilla [email protected]
      Kotisivulta www.poliisi.fi/nettipoliisi löytyy myös muut yhteistietoni, sekä tietoa netin seksuaalirikoksista.

Terveisin,
      Jutta Antikainen
      Helsingin nettipoliisi

• pedofiili4

Fuck the nettipoliisi

• sdfghjkigfrty

estä fb's ja skypes jne. äläkä vastaa sen puheluihin. näin mä tekisin...

• fghjkl66

Tästä on jo pari viikkoa aikaa, mutta kerron silti. Mulla on vähän erityyppinen kokemus, mutta se ahdistaa silti. Elikkä ilmoitin yhdelle foorumille olevani halukas laihdutusryhmään. Joku poika/mies (en tiedä ikää) löysi kik-nimeni sieltä ja tuli puhumaan. Luulin hänen olevan myös tyttö joka laihduttaa. Aluksi puhuttiin kaikkea kauneusihanteista yms. ja hän kysyi miten olen saanut luita näkyviin jne. Hän pyysi sitten kuvaa miten kylkiluut näkyy. Laitoin hänelle kuvan jossa olin alusvaatteet päällä (joo olin tyhmä). Luulin siis edelleen hänen olevan tässä vaiheessa tyttö. Sitten hän vielä pyysi kuvaa missä näkyisi miten lonkkaluuni näkyisivät ja laitoin taas kuvan. Tajusin hänen sitten olevan poika/mies ja päätin siinä vaiheessa etten enää laita kuvia missä olen alusvaatteilla. Hän sitten vielä uteli kuvia tisseistä ja sanoi kaikkea että vetäisi multa housut pois jos voisi ja muutenkin vihjaili kaikkea paljastaviin kuviin liittyvää. Ahdistaa vaan kun luulin, että hän olisi ollut samanhenkinen tyttö. Kyseinen tyyppi on myös jutellut muiden tyttöjen kanssa ja urkkinut heiltä kuvia.
      Onko tämä mun kokemus hyväksikäyttö? :/

• "Hän sitten vielä uteli kuvia tisseistä ja sanoi kaikkea että vetäisi multa housut pois jos voisi ja muutenkin vihjaili kaikkea paljastaviin kuviin liittyvää."

Jos olet alle 16, niin kyllä tuo täyttää lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkistön.

Nettivinkkaa tyyppi vaikka poliisille, jos et enempää halua tehdä.

Ja yks toinen juttu: jos kylkiluusi näkyvät, niin sinun ei todellakaan tarvitse laihduttaa.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      37
      3393
    2. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      159
      2467
    3. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      143
      1907
    4. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1561
    5. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      40
      1339
    6. Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään

Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit
      Maailman menoa
      265
      1208
    7. Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus

Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y
      Luterilaisuus
      224
      1156
    8. Ranta-Kosulassa riitaisaa!!

Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on
      Tuusniemi
      68
      1112
    9. Näkiköhän naapuri

Voi hitto jos näki
      Ikävä
      80
      1103
    10. 84
      1055
    Aihe