Kokeilin Pirkan pureskelutablettia magnesiumoksidia yli viikon verran, kunnes tuli vesiripuli.
Huomasin, että magnesium on todella tarpeen minulle, olen yli 55 v ja minulla on lievää kohonnutta sykettä ja verenpainetta. Se magnesium auttaa todella ko.vaivassa.
On vaan osattava valita oikea purkki.
Kiitos vinkistä!
Vatsaystävällinen magnesiumaine?
4
6474
Vastaukset
- tokos
Magnesium oksidi toimii parhaiten ulostuslääkkeenä.
Imeytyy huonosti.
Magnesium sitraatti tai aminohappokelatoitu magnesium imetyy hyvin eikä aiheuta vatsavaivoja - Mr.Holopainen
Magnesiumoksidi on tosiaan halpaa, mutta huonolaatuista. Parempia muotoja ovat mm. magnesiumsitraatti, -orotaatti, -diglysinaatti, -fumeraatti, -glukonaatti, -sulfaatti tai -malaatti. Helpoin näistä on löytää tuota sitraattia ja kannattaa valita sellainen valmiste jossa on mukana myös B6-vitamiinia, jota tarvitaan magnesiumin imeytymiseen.
Mutta, mutta. Purkista ottaminen ei ole paras vaihtoehto näissä asioissa. Magnesiumia saa ruoastakin monesta paikasta eikä tarvitse miettiä onko se oikeassa muodossa. Magnesiumiahan saa viljatuotteista, palkokasveista, pähkinöistä, pavuista, riisistä, monista superfoodeista, joista etenkin raakakaakao/suklaa on erittäin magnesiumpitoista ravintoa.
Jonkun verran olen ravintoaiheisessa blogissani kirjoitellut näistä kivennäisaineista ja vitamiineista. Kannattaa käydä tsekkaamassa sivut täältä:
http://reinonravinto-oppi.blogspot.fi - 100µg
Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.
Verenpaine nousee C- ja D-vitamiinin puutteesta.
Ikääntyessään verisuonet tukkeutuvat kalkista. Ja tämä kalkkeutuminen alkaa jo nuorena, jos on väärät elintavat. Kalkkeutuminen nostaa myös verenpainetta. Riittävä D-vitamiinin saanti vaikuttaa kalisumin aineenvaihduntaan ja kalisum menee suonien sijaan oikeisiin paikkoihin. - Anonyymi
vaikuttaako magnesiumin puute kun on huonot yö unet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031615
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251424En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821260- 621143
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101028Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111989Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall212791Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57763- 122733
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20698