Vatsaystävällinen magnesiumaine?

Syke ja verenpaine

Kokeilin Pirkan pureskelutablettia magnesiumoksidia yli viikon verran, kunnes tuli vesiripuli.
Huomasin, että magnesium on todella tarpeen minulle, olen yli 55 v ja minulla on lievää kohonnutta sykettä ja verenpainetta. Se magnesium auttaa todella ko.vaivassa.
On vaan osattava valita oikea purkki.
Kiitos vinkistä!

4

7772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tokos

Magnesium oksidi toimii parhaiten ulostuslääkkeenä.
      Imeytyy huonosti.
      Magnesium sitraatti tai aminohappokelatoitu magnesium imetyy hyvin eikä aiheuta vatsavaivoja

• Mr.Holopainen

Magnesiumoksidi on tosiaan halpaa, mutta huonolaatuista. Parempia muotoja ovat mm. magnesiumsitraatti, -orotaatti, -diglysinaatti, -fumeraatti, -glukonaatti, -sulfaatti tai -malaatti. Helpoin näistä on löytää tuota sitraattia ja kannattaa valita sellainen valmiste jossa on mukana myös B6-vitamiinia, jota tarvitaan magnesiumin imeytymiseen.
      Mutta, mutta. Purkista ottaminen ei ole paras vaihtoehto näissä asioissa. Magnesiumia saa ruoastakin monesta paikasta eikä tarvitse miettiä onko se oikeassa muodossa. Magnesiumiahan saa viljatuotteista, palkokasveista, pähkinöistä, pavuista, riisistä, monista superfoodeista, joista etenkin raakakaakao/suklaa on erittäin magnesiumpitoista ravintoa.

Jonkun verran olen ravintoaiheisessa blogissani kirjoitellut näistä kivennäisaineista ja vitamiineista. Kannattaa käydä tsekkaamassa sivut täältä:
      http://reinonravinto-oppi.blogspot.fi

• 100µg

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.

Verenpaine nousee C- ja D-vitamiinin puutteesta.

Ikääntyessään verisuonet tukkeutuvat kalkista. Ja tämä kalkkeutuminen alkaa jo nuorena, jos on väärät elintavat. Kalkkeutuminen nostaa myös verenpainetta. Riittävä D-vitamiinin saanti vaikuttaa kalisumin aineenvaihduntaan ja kalisum menee suonien sijaan oikeisiin paikkoihin.

• Anonyymi

vaikuttaako magnesiumin puute kun on huonot yö unet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5075
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      144
      2934
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27