Novascotiannoutajista

Tolleriko?

Olen nyt pari-kolme vuotta harkinnut seuraavan koira hankintaa ja olen aivan ihastunut tollereihin! On monta tuttavaa joilla on metsästäviä tollereita, mutta itse en halua metsästävää vain tokoon, agilityyn ja lenkkikaveriksi. Olen katsonut kaikki kasvattajien kotisivut ja rotumääritelmät ja sen sellaiset mutta kuitenkin arvelluttaa kun sanotaan että jotkut yksilöt ovat sairaita.
Tietääkö joku oikein hyvän tollerikasvattajan? Asun Turussa joten saisi olla noin 200km säteellä täältä.
Hinnalla ei ole väliä mutta kuitenkin kysyn nykyisiä hintoja?
Etsin suht rauhallista yksilöä (eli ei mitään ylivilkkaita) mutta en voi päättää otanko nartun vaiko uroksen.. Onko sukupuolieroja paljon? Olen ennen omistanut labbiksen ja sakemannin, mutta molemmat narttuja. Olen saanut käsityksen että yleensä koirilla on sillai että nartut ovat lempeämpiä ja rauhallisempia. Onko tollerikin?
Asun itse kerrostalossa mutta vuoden kahden päästä muutetaan omakotitaloon jossa sitten saa puuhailla :)

6

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tolleriko?

Niin ja parilla tuttavatollerilla on ruuansulatusvaivoja ja joutuu olemaan tiukalla ruokavaliolla - onko tämä yleistä?
      Mites yleistä on ne perinnölliset sairaudet oikeasti? Eikö samasta pentueesta voi tulla kaikenluonteisia koiria joilla on omat "viat"?

• ettyyu46

Turusta hommattiin v. 2007 keväällä meidän "poika", ei oo
      metsäkoira vaan oikein miellyttävä lenkkeilykaveri ja kotikoira. Pienten lasten
      kanssa (3) tulee hyvin toimeen. Oikein tyytyväisiä ollaan oltu koiraan, hyvältä kasvattajalta ostettiin!

http://www.dragon-dogs.net/

Eli käy kyselemään heiltä, kennel on ollut Maskussa jo jonkin aikaa.

• Tollerin emäntä

Suosittelen katsomaanmkasvattajia yhdistyksen sivulta. Sitoumuskasvattajat ovat sitoutuneet ilmoittamaan yhdistykselle kasvattina terveystilanteesta ja näin parantamaan rodun terveystilanteesta. Pennuttajat ovat sitten asia erikseen. Ei tollerit välttämättä metsälle tarvitse päästä mutta kunhan saa puuten aktiviteetteja.

• Tollerin emäntä

• tolleri4

Omasta kokemuksesta voin sanoa sen että se on niin tapauskohtaista onko koira rauhallinen vai ei. Meillä esimerkiksi todella rauhallinen uros tolleri joka ei koskaan ole rikkonut yhtään mitään sisällä, mutta tiedän niitäkin narttuja ja uroksia jotka ovat syöneet seiniä ja ovia yms. Kannattaa sanoa kasvattajalle millaista koiraa etsit, hän tietää parhaiten. Tekemistä koiralla kyllä tarvitsee olla paljon ja kaikkea sallittua pureskeltavaa niin jää huonekalut rauhaan :)

• Pikkutollereita

Ota yhteyttä kasvattajaan ja pyydä käyntiä paikan päällä. Meille olisit ainakin tervetullut tollereihin tutustumaan, matkaa tulisi noin 160km. Suunnitelmissa on pentue vuoden sisään. Laita yhteystietoja, mikäli kiinnostuit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe