Mulla on Nikkor 18.55mm 1:3.5-5.6G objektiivi kiinni Nikon D80 rungossa, jonka automaattitarkennus lakkasi yhtäkkiä vaan toimimasta. Manuaalinentarkennus toimii normaalisti, mutta automaattitarkennus ei liiku mihinkään, eikä se ei suostu ottamaan edes kuvaa. Mikä neuvoksi? Olen ottanut akun irti, nollannut kaikki asetukset ja kokeillut toisella objektiivilla joka toimii aivan normaalisti, joten vian on pakko olla objektiivissa ei rungossa!?
Objektiivi rikki, kannattaako korjauttaa vai ostaa uusi?
5
148
Vastaukset
Jos objektiivin valintanamiska on A- asennossa, niin silloin on keinot vähissä. Jos taas M- asennossa, niin silloin löytyy keino.
- apua tarvitseva!
A-asennossa on :/
apua tarvitseva! kirjoitti:
A-asennossa on :/
Syynä voi olla myös murtuma bajonetissa jolloin objketiivi kiertyy yli. Mutta jos et saa objektiivia toimivaksi niin miksetpä ostaisi uuttaa ihanaista objektiivia. Ilmaiseksiko? Ei, mutta halvalla. Samalla pääset rutkuttamaan runkomoottoria, ja olet riippumaton tarkennusmoottorista objektiivissa. Tässähän on metallibajonettikin ja tuottaa hassunhauskoja kuvia tietyissä olosuhteissa. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/15317/hcqb/Nikon-Nikkor-AF-D-50mm-F-1-8-D
- huhhhuhh
huhhuh, taas toimii ihan normaalisti! Korjaantui yhtä ihmeellisesti itestään kuin meni rikkikin. Mikäköhän siinä oli....?
Taisi olla vain kontaktihäiriö. Se saattaa ilmetä uudelleen huonolla tuurilla mutta hyvällä et näe enää koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055