Porakaivo Lammille?

jasa5

Vanha rengaskaivo on tullut tiensä päähän ja kesämökille on tarkoitus hankkia porakaivo. Mökki on Lammilla, onko suosituksia asiallisista tekijöistä? En välttämättä etsi sitä Suomen halvinta vaan sellaista joka hoitaa homman hyvin järkevän kokoista korvausta vastaan. Tarvitsen pelkän porauksen ja pumpun asennuksen, vanhat vesiputket jää muuten käyttöön.

Pitäisi varmaan alkaa jo tilailemaan että sais homman kesä-heinäkuulle toteutukseen?

6

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • radonreikä

Kerropa miksi olet päätynyt juuri porakaivoon?

• jasa5

Nykyisen rengaskaivon (70-luvulla tehty, reilu 6 metriä syvä) vesi on aina sateiden jälkeen sameaa ja yleisestikin tunkkaisen hajuista sekä useiden empiiristen tutkimuksien perusteella aiheuttaa juotuna ripulia. Olen pessyt kaivon, poistanut pohjalietteen ja pohjalle laittanut suodatinkankaan sekä puhdasta hiekkaa. Samalla tutkin ettei pintavedet pääse suoraan renkaiden saumoista valumaan kaivoon ja fiksailin pihakaatojakin niin että pintavedet valuu ohi kaivosta.

Kateellisena olen katsonut kun mökkinaapuri hörppii vettä kraanasta. (sillä on 90-luvulla tehty porakaivo, jonka on porauttanut edellinen omistaja, joten poraajasta ei tietoa) Itse olen joutunut siis joutunut juomaan pääasiassa kaljaa puhtaan veden puutteessa.

Siksi siis.

• kohta vesi virtaa

Se on ihan sama kuka sen reiän poraa, kyllä sieltä vettä jokatapauksessa tulee, jos on tullakseen. Elikkä voit ottaa halvimman. Pumpun asennus on vaativampi työvaihe, sen voi teettää erikseen sopivalla putkiasentajalla.

• OMAPK

Suurin osa porakaivontekijöistä keneltä olen pyytänyt tarjouksen puhuu höpöjä.
      Itse pyysin seitsemästä yrityksestä tarjouksen ja yksi yrittäjä oli rehellinen. Veden virtaus ei ole enää kovin suuri 100 metrin jälkeen ja jos joku antaa sen yli esim. 150 metrin vesitakuun niin rahastusta se on. 100 metrin vesitakuu on minusta maksimi eikä yhtään sen yli. Jos otat halvimman metriveloituksen niin porarit kompensoivat sen ylipitkällä reiällä ja siihen sitten lisäksi hemmetin kallis pumppu..
      T. Onellinen porakaivon omistaja (alle 50 metriä syvä)

• Anne

Onnellinen porakaivon omistaja: Kerrotko kuka sinulle tuon porakaivon teki? Itse olen juuri pähkäilemässä ja etsimässä tontilleni porakaivon tekijää ja pari tarjoustakin olen jo väsännyt. Kovin hankalalta tämä tuntuu löytää rehellinen ja luotettava tekijä.

• padasmökki

Moi,

Itsellä edessä porakaivon teko keväällä padasjoen puolelle.
        Olisin myös kiitollinen tiedoista jos Anne saat ne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe