Onko kenelläkään kokemusta Tieto-x nimisestä puljusta?
Toisella palstalla olis tälläinen juttu:
http://www.uranus.fi/hyotya_ja_huvia/keskustelu/open.php?id=32745
Eli aika surkea paikka näyttää olevan kaikinpuolin. Kovin yrittää mainostaa, mutta mainospuheet jää vain puheiksi, kun olet firmassa sisällä, niin huomaat että asiat joita mainostettiin eivät pidä alkuunkaan paikkaansa.
Olisi mielenkiintoista kuulla muidenkin mielipiteitä ko. yrityksestä.
TIETO-X , surkea paikka
14
16514
Vastaukset
- Puskaradio
Nuo kommentit on ihan linjassa aiempien huhujen kanssa.
Kun isompi asiakas ostaa työtä kilpailutussyistä useammilta firmoilta niin Tieto-X:n markkinalovi on olla se B-vaihtoehto.
Eli pitää vähän katsoa ja kilpailuttaa, jos tuonne töihin aikoo.
Muutoin osakekurssi noussee nyt talouden parantuessa kun piensijoittajat eivät tiedä mistään mitään. Tosin Tieto-X:n ympärillä on vaarallisia vedätysrinkejä.- xXx
Minkälaisia huhuja olet firmasta kuullut?
Kaikenlaiset henkilöstön viihtyvyyteen vaikuttavat asiat ovat Tieto-x:llä toissijaisia asoita, eli henkilöstön viihtyvyyteen ei todellakaan tuossa firmassa panosteta. Tieto-x:n politiikkana tuntuu olevan vain ja ainoastaan voiton maksimointi työntekijöistä piittaamatta. - Niki
xXx kirjoitti:
Minkälaisia huhuja olet firmasta kuullut?
Kaikenlaiset henkilöstön viihtyvyyteen vaikuttavat asiat ovat Tieto-x:llä toissijaisia asoita, eli henkilöstön viihtyvyyteen ei todellakaan tuossa firmassa panosteta. Tieto-x:n politiikkana tuntuu olevan vain ja ainoastaan voiton maksimointi työntekijöistä piittaamatta.Olin opiskeluun liittyvän sijoituskurssin puitteissa eräässä sijoittajaillassa, jossa oli puhujana juuri tämän Tieto-X:n toimitusjohtaja. Ei varmaan ole vaikea arvata, kuinka hienoja markkinointipuheita huonoin perusteluin, sekä katteettomia lupauksia kaveri kehitteli...
Siinä sitten kun tehtiin yhteenvetoa, niin suurin osa kurssin opiskelijoista (mukaanlukien minä) tuli loppuraportissaan siihen päätelmään, että Tieto-X vaikutti kaikkein huonoimmalta sijoituskohteelta ja oli vähintäänkin arveluttava yritys, joka ei ole tarpeeksi kilpailukykyinen...
Ei siis mennyt päätelmät kauhean metsään... - tuskin
Niki kirjoitti:
Olin opiskeluun liittyvän sijoituskurssin puitteissa eräässä sijoittajaillassa, jossa oli puhujana juuri tämän Tieto-X:n toimitusjohtaja. Ei varmaan ole vaikea arvata, kuinka hienoja markkinointipuheita huonoin perusteluin, sekä katteettomia lupauksia kaveri kehitteli...
Siinä sitten kun tehtiin yhteenvetoa, niin suurin osa kurssin opiskelijoista (mukaanlukien minä) tuli loppuraportissaan siihen päätelmään, että Tieto-X vaikutti kaikkein huonoimmalta sijoituskohteelta ja oli vähintäänkin arveluttava yritys, joka ei ole tarpeeksi kilpailukykyinen...
Ei siis mennyt päätelmät kauhean metsään...No mikä on suositelluin sijoituskohde?
- anonymous
Tieto-x:ssä ei työntekijöistä välitetä rekrytoinnin jälkeen pätkääkään. Suora lainaus erään esimiehen jutusta: "Tieto-x:n ei ole tarkoitus huolehtia työntekijöistä, vaan tehdä voittoa omistajilleen". Eli Tieto-x:n sisällä kaikki henkilöstoasiat yms. takkuilevat pahasti.
- jape
Olen töissä Tieto-x:llä ohjelmistosuunnittelijana, ja olen erittäin tyytyväinen firmaan. Palkka sovittiin sopimusta tehdessä, eikä palkan kanssa ole ollut mitään ongelmia. Palkkani nousi edelliseen paikkaan verrattuna >400 euroa, eli ei valittamista. Tehtävät vähän haasteellisempia, mutta sitä halusinkin.
En tiedä kuka "esimies" tuon lauseen on sanonut, mutta ainakaan oma käsitys ei sitä tue. Toisaalta eikö kaikkien yhtiöiden tavoite ole tuottaa voittoa omistajilleen?
Henkilöstöasiat ei todellakaan takkuile, kaikkiin kyselyihini firmasta, työstä, eduista tms. on vastattu nopeasti.
Omasta mielestäni paikka vaikuttaa sellaiselta jossa haluan työskennellä jatkossakin.
Minäkin olen työskennelly useassa IT- alan yrityksessä ennen tänne tuloa. - xXx
jape kirjoitti:
Olen töissä Tieto-x:llä ohjelmistosuunnittelijana, ja olen erittäin tyytyväinen firmaan. Palkka sovittiin sopimusta tehdessä, eikä palkan kanssa ole ollut mitään ongelmia. Palkkani nousi edelliseen paikkaan verrattuna >400 euroa, eli ei valittamista. Tehtävät vähän haasteellisempia, mutta sitä halusinkin.
En tiedä kuka "esimies" tuon lauseen on sanonut, mutta ainakaan oma käsitys ei sitä tue. Toisaalta eikö kaikkien yhtiöiden tavoite ole tuottaa voittoa omistajilleen?
Henkilöstöasiat ei todellakaan takkuile, kaikkiin kyselyihini firmasta, työstä, eduista tms. on vastattu nopeasti.
Omasta mielestäni paikka vaikuttaa sellaiselta jossa haluan työskennellä jatkossakin.
Minäkin olen työskennelly useassa IT- alan yrityksessä ennen tänne tuloa.nimenomaan "esimies", koska sellaisia pikkupomoja paikassa riittää joilla ei varsinaista sanavaltaa ole mihinkään, vaan ovat puhtaasti juoksupoikia.
Kyllä kaikkien on tarkoitus tuottaa voittoa, mutta millä keinoilla? Henkilöstön viihtyvyyden kustannuksella vai? Kyllä itse mieluummin työskentelen yrityksessä joka välittää työntekijöistä, saati sellaisessa, jossa työntekijä on melkein orjan asemassa. - observaattori
Olen nyt hetken seurannut tätä keskustelua ja täytyy heti alkuun sanoa, että kyllä jotain mätää firman sisällä on, kun kommentit ovat tuollaisia. Itsekin joskus henkilöstöpolitiikan parissa olleena täytyy sanoa, että vaikka yritys tuota voittoa tavoitteleekin niin työntekijöistä se lähtee, he tuovat nuo eurot taloon. Eli kyllä kannattaisi pitää työntekijöistä huolta, jotta varmistaa jatkuvuuden. Muunlainen toiminta on lyhytnäköistä, mutta sehän onkin tän päivän meininki:)
- jaska
jape kirjoitti:
Minäkin olen työskennelly useassa IT- alan yrityksessä ennen tänne tuloa.Tieto-x:ssä bonukset on todella syvältä. Niihin ei oikein itse pääse vaikuttamaan, koska esim uusien henkilöiden rekrytointimäärä vaikuttaa bonuksien suuruuteen. Vai miltä kuulostaa vuoden työstä bonukset noin 1/3 kuukauden palkka, ei paljon naurata
- It-Maisteri, JKL
observaattori kirjoitti:
Olen nyt hetken seurannut tätä keskustelua ja täytyy heti alkuun sanoa, että kyllä jotain mätää firman sisällä on, kun kommentit ovat tuollaisia. Itsekin joskus henkilöstöpolitiikan parissa olleena täytyy sanoa, että vaikka yritys tuota voittoa tavoitteleekin niin työntekijöistä se lähtee, he tuovat nuo eurot taloon. Eli kyllä kannattaisi pitää työntekijöistä huolta, jotta varmistaa jatkuvuuden. Muunlainen toiminta on lyhytnäköistä, mutta sehän onkin tän päivän meininki:)
Voidaan sanoa, että kun bisnesmalli on "lihatiski" tyyppinen niin ei siellä paljoa tarvitse henkilöstöä paapoa. Myydään henkilöitä hommiin halvalla eri IT firmoihin. Otetaan pikku voitto päältä ja piste. Eikun Cannesiin edustamaan...
Ja työntekijöitä on helppo saada:
Opiskelijat on helppo puhua sisään eikä niitä tarvitse kouluttaa mihinkään kun "asiakashan" sen tekee. Ja nuo sinisilmäiset tollot uskovat kaiken mitä heille sanotaan...
Näyttäs siltä, että jää tänä vuonna henkilöstöltä bonukset saamatta kun osakkaille maksetaan lisäosingot -> eli niille tuloksen tekijöille ei paljoa kiitosta tule?
Ihme firma kuitenkin, kun johto selittelee että pitää kehittää toimintaa jne. mutta eipä siihen paljoa sitten panosteta kun katsoo noita julkaistuja tilinpäätös tietoja.
Yrityksen www-siteltä oikein mainostetaan firman omaa symbian "testaustyökalua".
Taitaa vaan olla, että tuollaiset säälittävät "harjoitustyöt" lähinnä pilaavat jo ennestään säälittävän yrityksen mainetta. Vai miksi "tuotteesta" ei löydy mainintoja missään asiakas refrenssissä. Olisikohan niin, että ei ihan sisäinen osaaminen riitä vakavasti otettavien tuotteiden tekemiseen?
Itse pidän varani ja sijoitan pennoseni vaikka metsoon :) Ja tuonne en kyllä töihin hae! - Outoa tekstiä
It-Maisteri, JKL kirjoitti:
Voidaan sanoa, että kun bisnesmalli on "lihatiski" tyyppinen niin ei siellä paljoa tarvitse henkilöstöä paapoa. Myydään henkilöitä hommiin halvalla eri IT firmoihin. Otetaan pikku voitto päältä ja piste. Eikun Cannesiin edustamaan...
Ja työntekijöitä on helppo saada:
Opiskelijat on helppo puhua sisään eikä niitä tarvitse kouluttaa mihinkään kun "asiakashan" sen tekee. Ja nuo sinisilmäiset tollot uskovat kaiken mitä heille sanotaan...
Näyttäs siltä, että jää tänä vuonna henkilöstöltä bonukset saamatta kun osakkaille maksetaan lisäosingot -> eli niille tuloksen tekijöille ei paljoa kiitosta tule?
Ihme firma kuitenkin, kun johto selittelee että pitää kehittää toimintaa jne. mutta eipä siihen paljoa sitten panosteta kun katsoo noita julkaistuja tilinpäätös tietoja.
Yrityksen www-siteltä oikein mainostetaan firman omaa symbian "testaustyökalua".
Taitaa vaan olla, että tuollaiset säälittävät "harjoitustyöt" lähinnä pilaavat jo ennestään säälittävän yrityksen mainetta. Vai miksi "tuotteesta" ei löydy mainintoja missään asiakas refrenssissä. Olisikohan niin, että ei ihan sisäinen osaaminen riitä vakavasti otettavien tuotteiden tekemiseen?
Itse pidän varani ja sijoitan pennoseni vaikka metsoon :) Ja tuonne en kyllä töihin hae!Onko kyydistä hypääminen tapahtunut mistä ja milloin, kun viisauksia latelet? Auton kyydistäkö vai työelämästä? Olihan esim. tunnettu sijoittaja Saario syksyllä kovin sitä mieltä että hyvä sijoituskohde. Salattua viisautta !
- IT-Maisterit JKL
Outoa tekstiä kirjoitti:
Onko kyydistä hypääminen tapahtunut mistä ja milloin, kun viisauksia latelet? Auton kyydistäkö vai työelämästä? Olihan esim. tunnettu sijoittaja Saario syksyllä kovin sitä mieltä että hyvä sijoituskohde. Salattua viisautta !
Olemme seuranneet JKL :n it-firmoja jo yli 10 vuotta joten tiedämme melko hyvin missä mennään ja milloin rahat kannattaa pois ottaa näistä taloista! Joten autoista ei tarvitse hyppiä, enää :)
Tix tuli jyväskylään ostamalla pienen mutta kannattavan firman. Näin Tix on toiminut myös muilla paikkakunnilla. On ostettu pienempi kasvava yritys ja muutettu osa kerrallaan paremmin sopivaksi omaan liiketoimintaan.
Tuota pohjaa vasten voi katsoa hyvää kurssikehitystä -> kurssi on kahdessa vuodessa kohonnut melkoisesti ja samoin henkilöstömäärä.
Ja kaikki luetellut "viisaudet" löytyvät julkisesti:
- lukekaa osarit.
- tutkikaa yrityksen tietoja netistä.
- kyselkää foorumeista ja ihmisiltä jotka yrityksen tuntevat/ostavat siltä palveluita.
- yliopistot ja niiden rekry -toimistot ovat pullollaan tietoa yrityksistä ja niiden oloista.
Näitä saman toimitatavan omaavia firmoja on muuallakin suomessa/skandinaviassa, kuten myös jkl :ssä.
Ei Tix ole ainut "lihatiski", voitte verrata samoja tunnuslukuja esim. Varamiespalvelun kanssa tai entisen SWE :n.
Onhan tuossa huhuja jo yliopistoltakin kuulunut että jkl :n rantautuu Norjalainen vastaavia palveluja tuottava yritys.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan... - tiksiläinen
jaska kirjoitti:
Tieto-x:ssä bonukset on todella syvältä. Niihin ei oikein itse pääse vaikuttamaan, koska esim uusien henkilöiden rekrytointimäärä vaikuttaa bonuksien suuruuteen. Vai miltä kuulostaa vuoden työstä bonukset noin 1/3 kuukauden palkka, ei paljon naurata
Näin saattoi olla ennen, mutta tänä vuonna meni bonukset uusiksi.
Ja ainakaan meikäläisellä ei ole juuri pahaa sanottavaa nykysestä työnantajastani. - Semafora
tiksiläinen kirjoitti:
Näin saattoi olla ennen, mutta tänä vuonna meni bonukset uusiksi.
Ja ainakaan meikäläisellä ei ole juuri pahaa sanottavaa nykysestä työnantajastani.onkos ne bonukset nyt sitten paremmat kun vuoden 2004 :n bonukset :)
Eikös tuolla firman kassasta napsahtanut korotettu osinko omistajilleen... Silloin luulisi että yritys tosiaan tarkentaa noita henkilöstön bonus -kuvioita.
Mistäköhän johtuu, että täällä keskusteluissa suurin osa kommenteista on varsin negatiivista kertomaan tuosta Tieto-X :stä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697