kanoja!!!?

haluankanoja

eli haluaisin kanoja . mutta mun ainoa ongelma on missä voin pitää niitä talvella
asun kyllä maaseudulla mutte en farmilla että missä voisin pitää kanat talvella ?

antaaka ehdotuksia!

12

732

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka vaan

tilassa jossa on lämmintä vähintään 5 astetta sekä lämpälamppu jonka alla kanat voivat lämmitellä halutessaan. Siis esin jalasmökki käy hyvin, vanha asuntovaunu, kallis lämmittää, mutta kelpaa kanoille. työmaaparakki, tynnyrisauna, lämmitettävä varasto tai sitten pakastin, eli kanat paistiksi pakkasten tultua

• niimpäniiin

Kana nyt ei tarvi kuin koirankopin kokoisen tilan, ehkä saa olla vähän korkeempi rakennus, mutta se lämpiää ihan pienellä auton sisäpuhaltimella, ei mikään ongelma.

Mutta joku rakennus pitää tietenkin olla, ei ne ihan ulkona selviä.

• akka vaan

huomaa, kanan olopaikkaan pitää mahtua vesiastia ja ruoka-astia, ja olla sen verran tilaa, että hoitaja mahtuu laittamaan eväät paikalleen. Myös sonnan tuotto on kohtuullisen tuntuva, joten koirankoppi täytty paskasta ja kuivikkeista ja se auton sistilapuahltaja on piankin purua täynnä! Huom paloturvallisuus!
      Kana tietenkin mahtuu olemaan vajaan neliön tilassa, jos hoitotilaa on ympärillä. Niin ja niitä kaojan kannattais olla kolme tai nelj, koska kana on laumaelukka ja hermostuu ja tressaantuu yksin

• vantaa3

Hanki vuokrakana. Itse hain Tuusulasta Lassilan tilalta. Talven tullen saan laittaa kanat paistiksi jos haluan tai palauttaa heille milloin haluan.

• Annekannisto

Ottaisiko tuo Lassila meidänkin kanat kun ei voi pitää niitä talvella. Lapset tykkäävät kanoista siksi tappaminen ei tule kysymykseen.

• miittamamma

Maatiaiskanat ovat kestäviä ja pärjäävät kylmässä. Ne ei tarvi lämmitystä lainkaan ja pärjäävät ruuantähteillä mitä keittiöstä jää. Eka kanat tuli keväällä eikä siellä myyjälläkään ollut ku leikkimökki misä talvehtivat eikä ollu mitään lämmitystä talvella. Lapset tykkää kerätä munat ja ovat ihan eri makusia kun kaupan tehotuotetut.

• Anttonika

Vuokrattiin kesäkanoja eikä se ota niitä taks vaikka sovittiin. Se sanoi ettei ole tilaa eikä maksa panttimaksuakaan kun kanat jää meille. Vuokra maksettiin ja toi panttimaksu joka piti saada sitten kun kanat palautetaan. Mulla ei oo mitään mahdollisuutta pitää talvea. Jos joku haluais kanoja niin täältä sais ilmaiseksi.

• j3nnib3

• Mari20

• eläinfani 123456

laita auto talliin

• Tyrnäväläisiä kanoja

Maatiaiskanat ei tarvi lämmitystä. Syövät vähän enemmän mutta ne kestää suomen talven kuhan on tuulensuoja.

• yttttttt

Minulla on ollut eri rotuja kanoja vuosikymmenien kuluessa. Pitäisin yhtenä tärkeänä asiana kanaroodut, kun valitaan kanoja lemmikiksi, jotka myös antavat munia. On niin ihana kun kanat tulevat pihalla vastaan ja syliinkin ja ovat mitä mainijoita lemmikkejä, jotka keskustelevat ihmisensä kanssa. Esim partakanalla on paksu tuuhea sulkapeite. Ja ovat kovia hautomaan, ja mikä ihaninta on kun oma rakas kana tekee kukon kanssa tipusia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      373
      1496
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      81
      1019
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      89
      921
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      748
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      42
      720
    7. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      700
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      608
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      35
      604
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    13. 45
      557
    14. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      50
      555
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      535
    16. 32
      531
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      528
    18. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      48
      479
    20. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80