Olisiko kammottava etikettivirhe mennä häävieraaksi mustassa juhlavassa housupuvussa, jos laittaa hartioillensa kirkkaan kiiltävän punaisen ison juhlahuivin? Huivi peittäisi lyhyen juhlajakun miltei kokonaan.
Voiko vieras puketua mustaan?
10
1436
Vastaukset
- inna
Kun suoralta kädeltä pelkkään kysymykseen tulee heti spontaanisti mieleen "ei", mutta sitten mainitsit huivista, sehän muuttaa asian täysin, koska huivia voi nykyetiketin mukaan käyttää jakun / boleron asemasta, ja allehan saa laittaa mustaakin, häihinkin.
Ja jos juhlien teema on sellainen, että sinne on sopivaa pukeutua lyhyeen juhlajakkuun, niin kyllä näkisin, että se musta väri ei ole enää kynnyskysymys siinä kohtaa.
Oikeastaan näkisin mustaan pukeutumisen räikeänä etikettivirheenä siinä kohtaa, jos on selkeät kesähääpuutarhajuhlat joihin on tapana pukeutua kesäisen väriseen juhlaleninkiin.- Miina
Häät ovat nyt syksyllä - siksi tämä pukeutumisongelma onkin, kun ei enää oikein voi kukkamekkoon sonnustautua. Häiden teemasta en tiedä. Kyseessä on siviilivihkiminen ja tilaisuus alkaa iltapäivällä. Kutsussa ei ollut mitään pukeutumisohjeistusta. Eikö oikea puku naisvieraalle ole siis ns. vierailupuku eli myös jakkupuku tai housupuku kävisivät?
- Maiju
Miina kirjoitti:
Häät ovat nyt syksyllä - siksi tämä pukeutumisongelma onkin, kun ei enää oikein voi kukkamekkoon sonnustautua. Häiden teemasta en tiedä. Kyseessä on siviilivihkiminen ja tilaisuus alkaa iltapäivällä. Kutsussa ei ollut mitään pukeutumisohjeistusta. Eikö oikea puku naisvieraalle ole siis ns. vierailupuku eli myös jakkupuku tai housupuku kävisivät?
Pukusi kuulostaa oikein hyvälle!
- emmy
Itse olin tänä kesänä kaverini häissä juhlavassa pikässä mustassa mekossa. sain pelkästään kehuja. kukkamekot eivät oikeen sovi tyyliini.
- Misu
Kyllä voi pukeutua vaikka kokonaan mustaan! Musta on aina tyylikäs. :)
- ch-a
Meidän häissä noin joka toinen naisvieras pukeutui mustaan. En pannut pahakseni yhtään. Sehän se on suomalaisten tyypillinen juhlamekkoväri.
- Ziskel
Hääjuhla on surujuhla. Varsinkin miehet vanhenee silmissä häitten jälkeen...ja naiset alkaa rupsahtamaan.
- Saniainen
Eikös etiketin mukaan kaikki muu paitsi valkoinen ole ok? Pari vuotta sitten olin parhaan ystäväni häissä asunani pitkä musta satiinihame ja musta jakku, alla oli toisenvärinen paita. Ei tullut mieleenkään että se olisi jotenkin etiketin vastaista.
- meitsi
Jos kyseessä olisivat minun hääni ottaisin sen loukkauksena, ellei kyseessä sitten olisi nuori naishenkilö joka ei ikinä pistä päällensä muuta väriä. Kysy morsiamelta käykö!
- Alkuperäinen kysyjä
En kysynyt morsiamelta, koska en ollut häntä koskaan aiemmin tavannutkaan enkä tiennyt hänestä muuta kuin nimen ja sen, että hän ei ole syntyperäinen suomalainen.
Loppujen lopuksi en kuitenkaan pukeutunut mustaan tyylikkääseen housupukuun vaan paljon vaatimattomampaan luonnonvaaleaan neuletakkiin ja pellavakietaisuhameeseen (asuun, jossa voisin vaikka töihin mennä arkipäivänä). Asialla ei kuitenkaan ollut väliä, sillä varmaankin puolet naispuolisista vieraista oli sonnustatunut mustiin vaatteisiin, joko kotelomekkotyylisiin tai sitten jakku- tai housupukuihin. Oli kuitenkin tosi lämmin päivä ja siten olin kiitollinen, että olin itse valinnut viileämmät, joskin ehkä hieman arkisemmat vaatteet. Edustin pukeutumiseltani ehkä "puoliväliä", sillä esim. muutamalla vieraalla huomasin olevan farkut jalassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708