Kysymyksiä chihuista?

Chihua ostamassa

olen ostamassa chihua ja olen miettinyt uroksen ja nartun eroja.
1. onko uroksen ja naaraan koossa mitään eroa chihuissa?
2. miten luonteet eroavat toisistaan?
3. haukkuvatko naaraat enemmän kuin koiraat tai toisinpäin?
4. onko chihua helppo kouluttaa esim. onko mahdollisen haukkumisen pois kouluttaminen mahdollista ja jos on niin miten?
5. miten chihut reagoivat toisiin eläimiin, nimittäin minulla on kaksi marsua ja mietin, että onko mahdollista, että jos chihun totuttaa marsuihin heti pennusta asti niin voiko se tottua niihin niin ettei se hauku niiden läsnäollessa tai yritä hyökätä kimppuun, jos mahdollista niin haluaisin myös tietää miten sen totuttaminen niihin tehdään?
6. kuinka hyvin chihut pärjäävät yksin? esim. jos olen 8 tuntia töissä ja koira on yksin kotona niin miten se pärjäisi? tietinkin sillä olisi tarpeeksi vettä, ruokaa ja leluja.

jos mahdollista vastata edes johonkin kysymykseen niin olisin hyvin kiitollinen :)

23

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitse huolella

      1. onko uroksen ja naaraan koossa mitään eroa chihuissa? Urokset tahtoo usein olla astetta kookkaimpia mutta riippuu geeneistä ja ruokavaliosta. Ei liian proteiini pitoista ruokaa pienenä. Kasvattaja varmasti neuvoo hyvin alkuun ruokinnan sekä koulutuksen suhteen. Muista siis valita huolella pentu sekä kasvattaja niin saat täyden ilon irti koirastasi pulmatilanteissakin :)

      2. miten luonteet eroavat toisistaan? Urokset voivat olla omapäisiä oman tien kulkijoita ja nartut pikku prinsessoja jotka lötköttelee sylissä tai keksii pientä jäynää omistajan iloksi. Koirakohtaista tosin toiset viihtyy enemmän sylissä ja toiset ovat menossa koko ajan :D

      3. haukkuvatko naaraat enemmän kuin koiraat tai toisinpäin? Ei sukupuoli sidontaa. Koulutuksesta kiinni.

      4. onko chihua helppo kouluttaa esim. onko mahdollisen haukkumisen pois kouluttaminen mahdollista ja jos on niin miten? Opettaa pienestä pitäen ettei saa haukkua ja muistaa palkita kun on reagoimatta esim. rapun ääniin. Voit yrittää kiinnittää pennun huomion muuhun kuin ääneen leluun tai namiin.

      5. miten chihut reagoivat toisiin eläimiin, nimittäin minulla on kaksi marsua ja mietin, että onko mahdollista, että jos chihun totuttaa marsuihin heti pennusta asti niin voiko se tottua niihin niin ettei se hauku niiden läsnäollessa tai yritä hyökätä kimppuun, jos mahdollista niin haluaisin myös tietää miten sen totuttaminen niihin tehdään? Koiran kanssa valvoisin tilannetta vaikka olisi luottopaimen. Eläimet toimii vaistoilla aina kuitenkin. Eli opeta toki mutta älä jätä valvomatta.

      6. kuinka hyvin chihut pärjäävät yksin? esim. jos olen 8 tuntia töissä ja koira on yksin kotona niin miten se pärjäisi? tietinkin sillä olisi tarpeeksi vettä, ruokaa ja leluja.
      Kongin kanssa pärjää mainiosti työpäivän ajan. Muista kuitenkin ettet tee meteliä lähdöstäsi vaan takki niskaan ja ulos. Koira kyllä rauhoittuu lelun kanssa kun aikansa itkeskelee. Yhteiset namien piilotus sekä koulutus hetket vahvistaa luottamustanne myös.

      Chihu on eläväinen seuralainen eli älkää toki jääkö aikuisena sohvan pohjalle vaan reippaasti juoksulenkeille sekä pyörän perään juoksemaan. Varmasti jäljestys voisi olla oiva laji myös.

      Täällä on aika kompakti ja totuudenmukainen esittely myös:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Chihuahua_(koira)
      Kasvattajia: http://chihuahua.fi/laatikkomainokset.htm

      • EI VOI OLLA TOTTA!!!

        "Chihu on eläväinen seuralainen eli älkää toki jääkö aikuisena sohvan pohjalle vaan reippaasti juoksulenkeille sekä pyörän perään juoksemaan. "

        Chihu ei todellakaan ole rotu juoksemaan pyörän viereen, juokseppa itse muuutama kilometri mopon vieressä kahlittuna, niin tiedät miltä tuntuu!!!!!

        Yksikään koirarotu ei ole tuohon rääkkäykseen sopiva, jos tahdot lenkille, juokse itse mukana, älä laita koiraa pyörään kiinni!!!


      • -------------------

        Sinulle "Valitse huolella" :

        Ruoka ei vaikuta koiran koon kehittymiseen, ainoastaan jos antaa vähäravinteista niin silloin tulee puutoksia mutta ei se koiran tulevaan aikuiskokoon vaikuta tuon taivaallista :D


      • Sori vaan kääppärit
        EI VOI OLLA TOTTA!!! kirjoitti:

        "Chihu on eläväinen seuralainen eli älkää toki jääkö aikuisena sohvan pohjalle vaan reippaasti juoksulenkeille sekä pyörän perään juoksemaan. "

        Chihu ei todellakaan ole rotu juoksemaan pyörän viereen, juokseppa itse muuutama kilometri mopon vieressä kahlittuna, niin tiedät miltä tuntuu!!!!!

        Yksikään koirarotu ei ole tuohon rääkkäykseen sopiva, jos tahdot lenkille, juokse itse mukana, älä laita koiraa pyörään kiinni!!!

        Jaa ihan täällä juoksutetaan jalan sekä pyörän vierellä kääpiökoiria. Tervetuloa kylttien kanssa tänne. Pyörän vierellä juoksutus on turvallista kun sen tekee OIKEIN. Sori mikään koira ei ole oikeastaan edes luotu laukun pohjalle tai sohvalle vaan liikkumaan. Toki niistä saa laiskan jos omistaja niin haluaa vaan en ymmärrä pointtia miksi hankkia koiraa jos aio kävelyä ihmeempää sen kanssa tehdä esim. tokoilua tai agilityä.

        Paljon näkee turhautuneita kääpiöitä kun niitä ei viitsitä aktivoida tai kouluttaa. Chihut ym. on myös KOIRIA ei leluja!


      • HYI SINUA!!!
        Sori vaan kääppärit kirjoitti:

        Jaa ihan täällä juoksutetaan jalan sekä pyörän vierellä kääpiökoiria. Tervetuloa kylttien kanssa tänne. Pyörän vierellä juoksutus on turvallista kun sen tekee OIKEIN. Sori mikään koira ei ole oikeastaan edes luotu laukun pohjalle tai sohvalle vaan liikkumaan. Toki niistä saa laiskan jos omistaja niin haluaa vaan en ymmärrä pointtia miksi hankkia koiraa jos aio kävelyä ihmeempää sen kanssa tehdä esim. tokoilua tai agilityä.

        Paljon näkee turhautuneita kääpiöitä kun niitä ei viitsitä aktivoida tai kouluttaa. Chihut ym. on myös KOIRIA ei leluja!

        Chihu on todellakin KOIRA, mutta yhtäkään rotua ei pitäisi laittaa pyörään kiinni itse pyöräillen, jos tahtoo juosta koiran kanssa, hopi hopi lenkille niin kuin täällä tehdään, täällä ei rääkätä pyörän kyydissä.

        Koitappa itse juosta pyörän vauhdissa kilometri kilometrilta, niin tiedät miltä tuntuu. Itsellä chihuja, ja juoksutan koirat siinä missä itsekin lenkkeilen, mutta ei tulisi mieleenikään laittaa pyörään kiinni, hyi häpeä!!


    • akljfafjaa

      1. onko uroksen ja naaraan koossa mitään eroa chihuissa?

      Ei ole, aikuiskoko riippuu vanhempien/isovanhempien koosta sekä syntymäpainosta, urokset EIVÄT ole suurempia niin kuin edellinen kirjoittaja mainitsi.

      2. miten luonteet eroavat toisistaan?

      Riippuu koiran luonteesta, toiset ovat arempia ja toiset taas rohkeimpia, uhittelevia yms. Yleisesti sanottuna, nartut yleensä helpompia kouluttaa (riippuu niin koiran luonteesta, oli se sitten uros tai narttu, nartutkin voivat olla pahasisuisia).

      3. haukkuvatko naaraat enemmän kuin koiraat tai toisinpäin?

      Ei, koulutuksesta/luonteesta riippuvainen.

      4. onko chihua helppo kouluttaa esim. onko mahdollisen haukkumisen pois kouluttaminen mahdollista ja jos on niin miten?

      Aloita kouluttaminen heti pennusta, ole johdonmukainen, mene pentukursseille niin saat hyvät neuvot sieltä sekä jatka koulutusta koiran läpi elämän.

      5. miten chihut reagoivat toisiin eläimiin, nimittäin minulla on kaksi marsua ja mietin, että onko mahdollista, että jos chihun totuttaa marsuihin heti pennusta asti niin voiko se tottua niihin niin ettei se hauku niiden läsnäollessa tai yritä hyökätä kimppuun, jos mahdollista niin haluaisin myös tietää miten sen totuttaminen niihin tehdään?

      Riippuu yksilöistä, minulla oli orava ja hyvin tulivat toimeen kun koirat tottuivat pennusta lähtien tähän, mutta älä jätä marsuja vapaaksi koirien kanssa ilman vahtimatta, ole aina itse paikalla koska lopulta koira on saalistaja luonteeltaan.

      6. kuinka hyvin chihut pärjäävät yksin? esim. jos olen 8 tuntia töissä ja koira on yksin kotona niin miten se pärjäisi? tietinkin sillä olisi tarpeeksi vettä, ruokaa ja leluja.

      Hyvin pärjäävät, paras tilanne tietenkin olisi että chihulla olisi lajitoveri, niin ei tarvitsisi olla yksin työpäivän aikana. Sinuna en jättäisi ruokaa tarjolle, vaan säännölliset ruoka-ajat heti pennusta lähtien, pentu tietenkin syö useammin mitä aikuinen, mutta heti pennusta säännönmukainset ruoka-ajat.

    • Voi että :)

      Miksi puhuin proteiinien liiallisesta määrästä johtuu tutun koirasta joka kasvoi ylikasvuiseksi ja ell väitti ylikasvun johtuneen liiallisesta proteiinista. Tiedä sitten oliko näin vai geneettistä? Joissakin roduissa urokset voivat kasvaa melko kookkaiksi.

      Tosin ei käy kieltäminen etteikö kääpiökoiralla ole ruokinnallista eroa keskikokoisiin koiriin verrattuna. Hyvä siis lukea esim. täältä:
      http://www.rambostoyfoxterriers.com/koiran-hoito-ja-kasvatus

      Ei ole chihuahua vaan puhuu yleisesti kääpiökoiran ruokinnan merkityksestä sekä kehityksestä. Koira on aina koira vaikka olisi taskukokoinen ;)
      Viitaten tähän tekstiin (myös):
      http://minimexicanos.aavakotisivupalvelu.com/chihuahuat/chihutietoutta/

      • Oikeaa tietoa

        ^Ei millään ruokinnalla pysty vaikuttamaan lopulliseen aikuiskokoon, se on harhaluuloa ja voisit laittaa ell linkin asiasta eikä harrastajan :)

        Kokoon vaikuttavat geenit ja suvun koko sekä syntymäpaino kertoo jokseenkin paljon. Ruokinta vaikuttaa rakenteeseen, suuri proteiinipitoinen kasvattaa massaa, mutta ei kokoa.


    • Pohdin tässä miks

      Rupesin miettimään juuri miksi pyöräilystä pienen kanssa on jäänyt hieman negatiivinen kuva.. tai muutenkin koiran kanssa. Hämärällä tai autotiellä koira saattaa jäädä vastaantulevien jalkoihin, pyörän väliin tai auton alle.

      Miten minimoida nämä riskit?
      * Springer/biker set -> vapauttaa pyöräilijän kädet ja pitää koiran vakaasti pyörän rinnalla juoksemassa.
      * Joustopäinen hihna -> vähentää nykäyksiä selkään
      * Valjaat -> tasaa painetta selän alueelle ja helpottaa juoksemista
      * Huomioliivi tai näkyvät valjaat sekä hihna -> kiinnittää vastaantulevien huomion ja saa heidät väistämään koiraa.
      * Koiran seuranta -> hyvä omistaja osaa lukea koiraansa pyöränkin selästä. Jos meinaa alkaa uuvuttaa tai vaikuttaa kivuliaalta niin sitten hidastetaan ja kävellään loppumatka.
      * Nesteytys -> Tärkeää aina treenien aikana ja jälkeen.
      * Palautus -> Alkuun aloitellaan hitaammin ja koiran mukaan nostetaan/lopetellaan.

      Kävely/juoksulenkit:
      Voi tehostaa pienen repun avulla jossa on kevyet painot mukana.
      Kummassakaan tapauksessa en alle 2 vuotiaalla alkaisi rasittamaan -> kasvurajat auki vielä.

      Järki aina mukana sekä kypärä.
      Hyviä ohjeita aloittamiseen löytyy mm.
      http://training.defines.us/?p=174

      Reput ja pyörätalutin mallit:
      http://www.petnap.fi/reputpyorailyjuoksu-c-16_59.html?osCsid=9fdac8f7a887c1e83d59aa4bb327403d

    • Ei pyörille

      Vaikka jotkut pösilöt laittavat 1,5kg chihun juoksemaan pyörän vierellä niin se on silkkaa hulluutta, älä vain ketjun aloittaja tee niin miten jotkut tekevät, se ei tee chihun rakenteelle hyvää vaan saatat rikkoa koiran polvet tyysin tuolla toiminnalla. Kunnon lenkit riittää sekä vapaana kun saa temmeltää välillä niin chihu kyllä tietää oman kunnon ja miten jaksaa juosta, toisin kuin näitä pyörän vieressä pakotettuja juoksija parkoja, sääli niitä!!!

    • Kysyvä vain.

      Pitäisikö alkaa huutamaan sitten meidän alueen bulli ja chihu juoksuttajille kun heitä tulee vastaan? Herää itsellä vain kysymys eivätkö kasvattajat valista tarpeeksi kasvatin omistajia jos näin ei saa tehdä?

      Jäänyt vain kuva että on ok pienelläkin mennä pyörällä kun nähnyt muutamien tekevän sitä ja koira seurannut vierellä.

      Valistusta siis??

      Tosiaan tervetuloa kylttien kanssa tien laitaan vaan tokopa uskovat kun ovat kerran innostuneet. Vaan olen edelleen sitä mieltä että terve koira kyllä voi juosta omin jaloin omistajan rinnalla maan kamaralla sekä tehdä lenkkejä kuten muutkin tai jäljestää. Harrastusta kokoa ei estäne ;)

      Kaveripiirissä on chihuja ja niiden kanssa harrastetaan agiä, jäljestystä, lenkkeilyä, irtijuoksua jne. normi koirien juttuja joten piti sen takia tulla kysymään tarkennusta ettei yleinen käsitys vain ole sohva tai laukku chihu kun itse nähnyt tiellä sekä tuttava piirissä eri näkökannan chihuihin.

      • Huh huijaa hei.

        On pikkasen eri juttu juoksuttaa chihua fillarin vieressä, kuin harrastaa agiltyä tai juosta sen kanssa lenkkejä, on tainnut mennä puurot ja vellit nyt sekaisin porukalla täällä. Ei se takoita laukkuchihua jos sitä ei juoksuteta fillarin vieressä, maalaisjärki käyttöön hei, ellei tahdo viedä kalliiseen polvileikkaukseen chihuansa.

        Vaikka chihuahua on koira, sitä ei pidä verrata esim. sakemanniin liikunnallisesti. Chihun polvet siinä menee rikki jos juoksuttaa fillarin vierellä, itse vaan juoksulenkille chihun kanssa niin hyvää tulee :)


    • Kysyvä vain :D

      Piti tulla silti sörkkäsemään ja katsomaan olenko väärillä jäljillä chihun omistajista yleisesti. ;)

      Ei sillä olen kaveria seuratessa vakuuttunut yhä enemmän chihusta pienenä tehopakkauksena jossa on välillä enemmän potkua kun omassa paimenessa. :D

      Hieno koira kun vain löytää tiensä oikealle laittajalle. Laukussa tai sohvalla pitäjille naureskelen lähinnä. Olisi upeaa nähdä enemmänkin tehopattereita kentillä!

      Tietenkin järki mukana aina koirien kanssa rotuun tai kokoon katsomatta. Näkee sitä muissakin lajeissa liian kovaa/aikaisin laittajia joten peiliin katsomista soisi välillä isojenkin rotujen kohdalla.

      Hyvät kesät kuitenkin ja ap. hieno valinta, tykkään chihun asenteesta suorittaa satasella koostaan huolimatta.

      Kysyvähän ei tieltä eksy joten parempi oli saada ihan omistajilta se tieto miten asia on kun itse harrastan paimenen kanssa ja saan lähinnä sivusta seurailla muita chihuilijoita kentällä sekä polulla.

    • Kysyvä vain jatkanee

      Ja sille joka huusi rääkkäri niin katsopa youtubesta sekä ihan Suomesta niin koirille järjestetään pyöräilykisoja missä juoksevat pyörän edessä viitaten siis sanaa rodusta riippumatta. Myös fitdogin mainosvideolla näkyy pätkä lajista muun muassa. Eli palautetta siis kisojen järkkääjille ja harrastajille ;)
      -> http://www.youtube.com/watch?v=IN6aCjdefAs
      Näkyy pätkä.

      Omaani en niinkää pysty edes juoksuttamaan pyörän rinnalla koska jumiutuu jo perus juoksulenkillä. Hierojan ohjeiden mukaan edetään nyt iisimmin.

      Ps. Ei kaikkea kannata heti netissä uskoa mitä lukea eli kritiikkiä ja huumoria aina mukana. Toki asiattomuus ja oikeasti väkivaltaan yllytys on kiellettyä. Vaikeapa mun on tietää miten on kääpiöiden liikunnan laita kun näkee erilaisia omistajia kääpiöidensä kanssa eli laukkulijoita ja laukkuuttajia sekä siltä väliltä. Tapani on toki proava kysyä vaan sain vastaukseni ja selkeyden asioihin. Paimenissakin näkee pumpuuttajia ja no tumputtajia eli alle 2v. laitetaan jo vetolajeihin sekä fyysikkaa koetukselle. Ei saa puuttua ja jokaisen oma asia jne.

      • --------------------

        Mietippä nyt tilannetta, missä 1,5kg säkäkorkeudeltaan 35cm juoksee pyörän vieressä. Järki käteen jos alkaa harrastamaan niinkin pienen rodun kanssa mitä chihut ovat, nyt siis ei ole kyse paimenkoirasta vaan 10krtaa pienemmästä, ellei jopa 30kertaa pienemmästä.

        Chihun kanssa voi harrastaa liikunnallisia juttuja kuten agility, koirauintia ym. mutta on kohtuutonta laittaa pieni rotu pyörän viereen juoksemaan, jos menisi pinnojen väliin niin se olisi henki pois.

        Ihmettelen nyt miksi "kysyvä" sekoittaa aloittajan kysymykseen täysin väärän rodun, oli kyse chihuahuasta ei paimenkoirasta.


      • Näppäimistö sauhuu?
        -------------------- kirjoitti:

        Mietippä nyt tilannetta, missä 1,5kg säkäkorkeudeltaan 35cm juoksee pyörän vieressä. Järki käteen jos alkaa harrastamaan niinkin pienen rodun kanssa mitä chihut ovat, nyt siis ei ole kyse paimenkoirasta vaan 10krtaa pienemmästä, ellei jopa 30kertaa pienemmästä.

        Chihun kanssa voi harrastaa liikunnallisia juttuja kuten agility, koirauintia ym. mutta on kohtuutonta laittaa pieni rotu pyörän viereen juoksemaan, jos menisi pinnojen väliin niin se olisi henki pois.

        Ihmettelen nyt miksi "kysyvä" sekoittaa aloittajan kysymykseen täysin väärän rodun, oli kyse chihuahuasta ei paimenkoirasta.

        Ehkä väärä kuva tulee siitä kun on nähnyt joidenkin chihujen omistajan tuota tekevän. Jos en olisi kysynyt en olisi tiennyt. Tuntuu että oli rotu mikä tahansa jos kysyy niin saa lokaa niskaansa, ei siis ole uusi juttu mulle ja enemminkin naureskelin (jälleen) porukan kiihkeydelle. Parhaimmillaan saanut lukea perus seurakoirasta ettei kysyjä saa itselleen moista ottaa :D

        Ymmärrän jos kysymys on oikeasti vaativasta rodusta tms.
        Koirapiirit


      • --------------------
        Näppäimistö sauhuu? kirjoitti:

        Ehkä väärä kuva tulee siitä kun on nähnyt joidenkin chihujen omistajan tuota tekevän. Jos en olisi kysynyt en olisi tiennyt. Tuntuu että oli rotu mikä tahansa jos kysyy niin saa lokaa niskaansa, ei siis ole uusi juttu mulle ja enemminkin naureskelin (jälleen) porukan kiihkeydelle. Parhaimmillaan saanut lukea perus seurakoirasta ettei kysyjä saa itselleen moista ottaa :D

        Ymmärrän jos kysymys on oikeasti vaativasta rodusta tms.
        Koirapiirit

        Näppäimistö ei sauhu, vaan vastasin miestäni asiallisesti vaikkakin kriittisesti aiheeseen, mihin pieni chihuahua ei todellakaan sovi. Ja juuri siksi pitää vastata erittäin kriittisesti aiheeseen, koska jotkut tekevät oikeasti niin väärin siinä että juoksuttavat pienen pientä koiraa pyörän perässä ja täten hajottavat chihun polvet kyseisellä menetelmällä.

        Itse en ole koskaan nähnyt yhdenkään chihun omistajan tekevän noin ja ne jotka tuntevat rodun sekä sen rakenteelliset heikkoudet, tietävät ettei sellaista saisi tehdä.


      • Kysyvä vaan (taas)
        -------------------- kirjoitti:

        Näppäimistö ei sauhu, vaan vastasin miestäni asiallisesti vaikkakin kriittisesti aiheeseen, mihin pieni chihuahua ei todellakaan sovi. Ja juuri siksi pitää vastata erittäin kriittisesti aiheeseen, koska jotkut tekevät oikeasti niin väärin siinä että juoksuttavat pienen pientä koiraa pyörän perässä ja täten hajottavat chihun polvet kyseisellä menetelmällä.

        Itse en ole koskaan nähnyt yhdenkään chihun omistajan tekevän noin ja ne jotka tuntevat rodun sekä sen rakenteelliset heikkoudet, tietävät ettei sellaista saisi tehdä.

        Suomi on pieni vaikkakin ''iso'' maa eli silmä ei ulotu kaikkialle. Jossain on asiallisia koiranpitäjiä ja toisaalla taas voi hyvinkin olla rintarottingilla juoksuttajia.

        Valitettavaa mutta totta. Eläintensuojeloilla on muutenkin jo kädet täynnä töitä eikä sanominenkaa välttis auta noille heilujille. Ehkä ell antama lasku sitten avaa silmät tai jalaton koira. Osa taas kierrättää niin kauan kunnes löytyy se täydellinen koira... Koiranomistajia on moneen junaa osa ottaa opikseen ja toiset jatkaa sekoilua.

        Kyllä täytyy olla idiootti jos ottaa mallia netti videoista tai kirjaimmellisesti neuvot palstoilla. Justiin tuli mieleen ettei jotkut ole sitten ottanut mallia ''coolista'' FitDogin videosta :/

        Siksi painotin yleisesti oman kritiikin ja pilkettä käyttämään netin syövereissä. Löytyy hyvää tietoa vaan sitten myös niin väärää että.


    • Ingen filmen äsken
      • nyt menee vähän yli

        Oliko tämä joku mainos vai????
        Palautusjuoma koiralle :DDDDDDDD XD anna minun kaikki kestää!!!


    • Siis kysyvä vastaa

      Et sä ole tiennyt toihan on ollut hyvän tovin vaan viime kesänä pistivät promot toden teolla pystyyn :D :D

      Ehkä hieman hupia tännekin ;)
      Tarkoitus ei ollut tuoda tota juomaa esille vaan lajeja. Mut joo kyl toi naurattaa muakin vaikka paimen onkin koirana. Onhan noille jauheitakin ja shakereita missä sekoitellaan noita energia mixauksia. Ruotsissakin nyt innostuneet kuulemma tuosta merkistä.

      ''Koirasi fysiikka äärirajoille - ota FitDog''

      Jäänyt mielikuva että jos koirassa ei ole muuten potentiaalia niin laitetaan litkut sisään niin löytyy ''potkua''.

    • Kysyvällä ajatus

      Tuli ohi aiheen mieleen kun jenkeissä liikuntavideoissa ihmisten sekä koirien on aina se varoitus osio alkuun. ''Aina ennen uuden koulutusmuodon tai lajin aloittamista keskustele ammattilaisen kanssa mm. lääkärin tai kouluttajan kanssa.''

      Ei varmaan täälläkään siis tekisi pahaa lisätä kyseinen teksti alkuun oli sitten mainos, koulutus tai laji video.

      Koska kuten totesin jotkut ottaa liian todesta näkemänsä ja kuulemansa eikä keskustele siitä asiantuntijan kanssa ennen toteutusta.

    • pieni hauvavauva

      Vinkki chihun haukku koulutukseen, meillä ollut ongelma haukkumisesta vaikka kuinka yritin opettaa, nyt löysimme tavan millä se loppui. Räminäpurkki! Eli tölkki jonka sisään kolikoita tai pieniä kiviä. Kun koira haukkuu niin ei kun se lattialle heittäen niin hiljenee, enää meillä ei tarvitse kuin ottaa purkki esille!

      Ja meillä pärjätään hyvin vaikka teen vuorotyötä. Joskus voin olla iltavuorossa ja heti kotiin nukkumaan ja sitten taas aamuun ja koira voi hyvin! Tottakai hän nauttii välissä hetken huomiosta, eikä meillä ole ollut ongelmaa eroahdistuksen kanssa ja heti ensin huomioin koirani kotiin tultuani :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe