Lomamatka Pärnuun elokuussa

Ajatuksena lähteä vaimon kanssa lomamatkalle Pärnuun Kemistä elokuussa 2013 ja kiinnostaa seuraavat asiat:

Mistä voi varata hinta/laatusuhteeltaan hyvän matkan Helsinki-Pärnu ja majoittumisen Pärnussa hotelli yms. jossa voisi ottaa jotain hoitoja ja tutustua eri nähtävyyksiin?
Kemi-Helsinki väli varmaan täytyy mennä junalla tai lentokoneella, koska nuo matkan alkavat yleensä Helsingistä.
Mitä kiinnostavia kohteita on sitten itse Pärnussa?

11

852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tey1

      Hei,
      Pärnussahan on vaikka mitä, etsi visit Estonia- ja Pärnun kaupungin nettisivuilta. molemmat ovat myös suomeksi. Parasta on ranta ja hoidot, ruokapaikat ja muut ostokset. Ja puistot, niissä voisi kävellä loputtomsti.

      HKI-Pärnu- välille voi valita monesta vaihtoehdosta: Eckerö-line, Tallink, Matka-Vekka ja monet muut järjestävät sekä laivamatkan että majoituksen ja Tallinna-Pärnu välin kuten haluat. Voit toki itse myös varata ja ostaa kaikki osat erikseen. Viron matkailupalvelut ovat hyvin saatavilla netistä.

    • metssea

      Juuri Pärnusta tulleena - siellä oli jo melkein kesä - suosittelen kävelyä kauniita, vanhoja puutaloja katsellen. Niitähän keskustassa riittää.

      Talojen kunto vaihtelee, mutta hienoja yksityiskohtia (ovet, helat) on niissäkin, joita ei ole vielä remontoitu.

      Voi myös syödä vähän erilaisia ruokia, suosittelen armenialaista ravintolaa.

      En ole koskaan ehtinyt Kihnun saarelle, mutta aikomus on ollut mennä. Saari on pienen laivamatkan päässä ja asuttu ulkomuseo, tällaista olen lukenut.

      Jos ei ole pakko asua kylpylässä, olisi viihtyisä vaihtoehto Inge Villa, 11 huoneen pieni hotelli lähellä rantaa ja montaa kylpylähotellia.

      Hiekkarantaa riittää kilometritolkulla joka suuntaan.

      Tuliaisiksi voi ostaa vaikka tölkitettyä villisikaa. Se ei ole nötköttiä, jota täällä myydään.

    • Pakettmatka.

      Matka-Vekka tai Matkapojat. Silloin hoituvat kätevimmin kaikki kuljetukset ja majoitukset. Sekä he toimittavat myös opaslehtisen.

    • ooopsis

      SUOSITTELEN

      ENSI HALPISLENNOLLA HELSINKIIN JA SITTEN MATKA-VEKALLA, IKAALISTEN MATKATOIMISTON TAI MATKAPOIKIEN LAIVA-BUSSIMATKALLA PÄRNUUN

    • OlisikoIdeaa?

      Oma auto laivaan, jos sellainen siis huushollista löytyy? Helppo heittää konttiin vähän janojuomaa tuliaisiksi Keminmaalle ja voi kierrellä etelän kohteita ennen tai jälkeen pärnun reissun.

    • thats it

      pikakommentit:


      jollet ota valmismatkaa...niin ota halpalento hesaan ja sieltä laivalla yli tallinnaan

      ja bussijaamasta pärnuun ,,maksaa noin kympin

      majoituksen saat netistä www booking comista

    • Yö Pärnussa

      Onko siellä Pärnussa muita yöpymismahdollisuuksia kuin Inge Villa, tai lähistöllä, kun autolla kulkee. Onko hyvä tilata etukäteen?

      Miltä sivustolta löytyisi suomeksi tietoa?

      Olen oikeastaan lähdössä Latviaan, mutta ajattelin olla yhden päivän Pärnussa.

      Kuulin että Latviassa on kalliimpaa kuin Virossa, pitääkö paikkansa?

      Olisko muuten itua ajella Liettuankin puolelle?
      Ken tietää?

      • löytäjä löytää

        katso www.booking.com tai www.parnu.ee


      • justersone

        latvia ei kalliimpi kuin viro......riikaa ja jurmalaa lukuunottamatta

        melko samanlainen hintataso paitsi hotellit ja ruokapaikat latviassa laadukkaampia kuin virossa


        katso http://www.latvia.travel/fi

        tai www.traveller.lv

        suosittelen yöpymispaikaksi esim siguldaa jossa runsaasti majoitusta ja hyvät juna ja bussiyhteydet riikaan... ( ei tarvitse tuskailla riikassa auton kanssa)


      • pjarnoo

      • justersone

        katsoppa tämän matkailupalstan latvia ja liettua sivuja...saat runsaasti infoa

        riippuu käytettävissä olevasta ajasta....mihin ehdit... pelkästään viro ja latvia vievät jo 2 viikkoa ja liettuuaan ehdit jos sulla on 3 vk

        ja suositus...ei kannata ajaa suu vaahdossa paikasta paikaan vaan hanki itsellesi tukikohta ja tee sieltä matkoja....

        latviassa hyviä tukikohtia...sigulda, ventspils, liepaja
        liettuassa kaunas, palanga
        heinä-elokuussa täyttä joten tee ajoissa varaukset...joka hotellista llöytyy myös yleensä ilmainen wifi


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe