k16-k18 pelit

ärrinmurrinä

elikkä ois sellanen ongelma että haluaisin ostaa k16-k18 pelejä mutta vanhemmat ei anna lupaa koska niitten mielestä peleihin jää niin sanotusti sisälle ja ei muka muista että jos toista lyö niin se sattuu. K16 ja k18 elokuvia ja sarjoja kyllä saan kattoa... Miten saan vanhemmat suostumaan nuihin peleihin? ite oon 13

4

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ontaastosihankalaa

Ehkä 13v. ei tarttee pelata noita? tai lataat netistä koneelle, tai pyydät jtn täysikästä ostamaan

• ärrinmurrinä

mutta elokuvat ja sarjat on paljo pahempia ku nuo pelit. Ja jos ne huomaa että mul on sellanen peli nii ne ottaa koko pleikkarin pois...prkl

• Dr.Epic

http://www.pegi.info/fi/index/id/191
      http://www.pegi.info/fi/index/id/201/

Tässä vielä pätkä.
      Do retailers need to take the ratings into account?
      The PEGI rating system is a voluntary system. It is only backed by legislation in a few countries. In others, however, PEGI is usually treated as being virtually mandatory by nearly all of the game retailers in their company policy. We encourage the public to always notify store managers where the age ratings are clearly being ignored by their staff.

Eli suomeksi ja lyhyesti. Pegi on vapaaehtoinen ja vain muutamassa maassa laki määrää tuota noudattamaan.

Pegi on tarkoitettu etupäässä vanhemmille jotka tietäisivät mitä ovat jälkikasvulleen ostamassa. Eli jos 12v Niilo haluaa pelin jossa on selkeästi PEGI 18 merkintä niin vanhempi tietää että luvassa on verta, vistaa ja suolenpätkiä sekä kielenkäyttöä josta vanhemmat joutuvat pikku Niiloakin jatkuvasti rankaisemaan. Lisäksi satunaisia tissejä ja muuta seksuaalista sisältöä on luvassa.

Mutta mikään laki ei estä sitä siis. Jos isi sanoo pikku Niilolle että ei, et voi saada Call of Duty zombie what ever peliä niin et silloin voi saada sitä.

• shelock!

pyydä että saat pelata 1tunti per päivä ja eti semmonen ei niin raaka 16-18

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3105
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2653
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1519
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe