Jiirki saha... olinko eka?

Anssi

Tarvisi saada edukas jiiri. Halpiskaupoista löytyy jopa alle 40€ sirkkelijiirisahoja, mutta kun ne on niin pieniä että niillä saa juuri ja juuri kakkosnelosen poikki, mutta ei viistoon. Suuremmat sahat saas näkyy maksavan lähemmäs pari sataa? Onko joku nähnyt likuvakelkkaista halpis sahaa?

13

4200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rautiasta

      39 euroo. Ei liukuva,kallistus 0-45 astetta.Leikkuu leveys n.12,5cm .

    • Loop

      Halpis sahoilla saa yleensä halpisjälkeä. Tiedän että useiden satojen eurojen investointi työkaluihin tuntuu monesta kohtuuttomalta, mutta asiaa pitää tarkastella käyttötarkoituksen mukaan. Jos tarvis on vain pikkuremonttiin kannattaa ennemmin vuokrata tai ostaa se halpis. Jos taas pikkuremontteja on silloin tällöin ja sahaa haluaa käyttää nikkaroinnissa remppojen jälkeenkin, kannattaa ostaa kunnollinen. Itse ostin reilu vuosi sitten Makitan jiirin, jossa on myös liuku. Saha on erinomainen, liikkuu kulmiin ja säätöihin herkästi, sekä tekee hyvää jälkeä paksummankin tavaran kanssa...hintaa sillä oli tosin 700€

    • Marko
      • Juki

        Joo. Minulla on myös raksalla tuommoinen 120 euron Gern. Sahalla tulee toimeen, kun tietää ja ottaa huomioon sen "ominaisuudet". Eniten minua on häirinnyt sahan "klappi". Täytyy siis olla todella tarkkana, ettei saha painu vinoon alaspainettaessa. Sitten jos teet esim. ulkoverhoilua ja toinen lauta on vino toiseen sunntaan ja toinen toiseen, niin liitos ei tietystikään ole tiivis. No, eiköhän tuolla yhden talon aputyöt tee.


      • Anssi

        Tuo saha kelpaisi. Olen nähnyt noita muissakin liikkeissä, mutta hinta on ollut noin 200€. Kalajoki on vähän kaukana.


      • kone

        Jep, sama homma eli tuollainen Gern on ollut käytössä kesän ja todellakin tienannut hintansa. Mutta pitää muistaa että ko. koneita on myytävänä usealla merkillä ja eroina saattaa olla se, että jossain malleissa terä on huono. Tuossa linkin Gernissä on se parempi tiheähampainen ja iso terä, kun jossain lähes identtisessä mallissa on harvahampainen terä ja vieläpä hieman pienempi, joka on huono leikkausjäljeltään.

        Omassa Gernissä ei ole klappia ja liuku toimii todella hyvin ja samoin terän säädöt toimivat kevyesti. Ainoa moite on pahaääninen magneettijarru.

        Ja oman ostin Hong Kongista ja samoja koneita (mutta erimerkeillä) olen nähnyt monessa ns. halpiskaupassa. Koneen mukaan sain vielä metallisen tason, johon kone käy hyvin.


    • eino67r

      vieläkö gernit pelaa?

    • Rakennus.mies

      Ostin vuonna 1996 Elu:n jiirisahan ja se maksoi silloin 2400 markkaa. Toimii edelleen, teräsuojan ylosnostavan vaijerin olen uusinut, hiilet on vielä alkuperäiset vaikka paneeleita ja 2x4 yms. on pätkitty paljon.

      • niin.suhteellista

        Paljon on suhteellinen käsite.


      • eisitsilleen
        niin.suhteellista kirjoitti:

        Paljon on suhteellinen käsite.

        Ja kauas on pitkä matka!


      • Anonyymi
        eisitsilleen kirjoitti:

        Ja kauas on pitkä matka!

        VOIKO JOKU AUTTAA,

        olen nainen, ostin axa merkkisen liukujiirisahan aidan tekoon.
        Mekaanikko huolsi ja katsoi, että saha ok käyttöön, mutta laittoi sen lukkoon,
        enkä saa sitä auki!!?
        nimim. tumpelo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VOIKO JOKU AUTTAA,

        olen nainen, ostin axa merkkisen liukujiirisahan aidan tekoon.
        Mekaanikko huolsi ja katsoi, että saha ok käyttöön, mutta laittoi sen lukkoon,
        enkä saa sitä auki!!?
        nimim. tumpelo

        Laitatko osoitteen, voin tulla aukasee "lukon"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VOIKO JOKU AUTTAA,

        olen nainen, ostin axa merkkisen liukujiirisahan aidan tekoon.
        Mekaanikko huolsi ja katsoi, että saha ok käyttöön, mutta laittoi sen lukkoon,
        enkä saa sitä auki!!?
        nimim. tumpelo

        Miten sukupuolesi vaikuttaa ongelmaan???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe