E-lippu ja lähtöselvitys? Ei osaa

Arka reissaaja

Chao!
Ollaan kesäkuussa menossa Vietnamiin. Koneen vaihto on pariisissa. Sitä ennen niin mites se lähtöselvitys nykyään on? Viimeksi lentokoneella matkusteltiin n.15v sitten, ja silloin lentoliput vielä olivat tiketteinä ja lähtöselvitys ja matkalaukkujen selvitys tehtiin tiskillä. Nyt vaan saatiin A4 kokoisen paprun jossa lähtö- ja paluuajat, e-lipun numero ja sun muut jutut.
Onko lähtöselvitys nykyään pakko tehdä netin kautta, ja minne laukut roudataan siellä lentokentällä? Mistä saadaan ne boardin liput?

4

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seppo se vaan täsä

Oi! Käsittääkseni - ja korjatkaa jos olen väärässä - etukäteen itse tehty lähtöselvitys netissä tai lentokentällä olevista päätteistä on mahdollista jos lähtöön on x tuntia aikaa JA matkustajalla ei ole kuin käsimatkatavarat. Matkalaukkuja raahavat tekevät ns normi checkini kentällä ko. lennon tekevän firman tiskillä, katsoen lähtevien lentojen taululta tai päätteeltä luukun numerot, jossa laukut punnitaan jne. Olenko käsittänyt oikein?

• reissu mies

Joo just noin. Eli turha huolehtia sinne vaan tiskille niin kuin ennenkin,hyvää matkaa

• paljonmatkustanut

Check in ja matkatavaroiden jättö on eri asia. Jotkin lentoyhtiöt pakottavat tekemään itse check innin. Jos et tee sitä ennen lentokenttää netissä, joudut tekemään sen automaatilla lentokentällä. Vasta tsekkattuasi itsesi lennolle voit viedä matkatavarasi tiskille. Varausnumero kannattaa ottaa mukaan, mutta käytännössä passi riittää tiskillä. Em lentoyhtiöitä ovat Helsingistä lähdettäessä ainakin Finnair ja Lufthansa

• Maison d'Helsinki

Lensin juuri Pariisin kautta Hanoihin. Matkatavarat tulevat Helsingistä automaattisesti Hanoihin asti. Itsesi sinun pitää tsekata Helsingissä automaatilla Pariisiin asti ja sitten Pariisissa vanhanaikainen lähtöselvitys tiskillä. Ihan hyvin toimi kumpikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4918
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2622
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      218
      1072
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe