kuukautiset+pillerien lopetus

Olen lopettamassa pillereitä ja pelkään "sivuvaikutuksia". Tiedän, että hormonitoiminta menee sekaisin. Olen kuullut, että viikon päästä alkaa vuotamaan vaikka juuri oli kuukautiset. Myös niin, että jopa 3 kuukautiset ovat jääneet pois.

Voisitteko auttaa minua ja kertoa mitä teille tuli pillerien lopetuksesta ja kuinka pian normalisoitui? Olen myös kuullut, että jollakin on lähteny hiuksia kauheesti, lopetuksen jälkeen... apua...

Kiitos.
4711
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Lopetin kesäkuussa pilsut seitsemän ja puolen vuoden popsinnan jälkeen. Ekat luomumenkat tuli ihan hyvin ajallaan, kierto 31 päivää. Nyt sitten toiset luomut menossa, kierto 30 päivää. Menkat on hieman erilaiset kuin silloin aikanaan; ensin muutama päivä tosi niukkaa, lähes ruskeaa tiputtelua ja sitten muutama päivä aika runsasta vuotoa, joka loppuu sitten kuin seinään. Hiukset on pysyny päässä, mutta iho tahtoo kukkia. =) Näin minulla, pian voisi yrittää sitä vaavia.. =D

Äänestä

Tässä minun kokemukseni yli 6 vuoden yhtäjaksoisen käytön lopettamisen jälkeen:
- kahdet kuukautiset jäivät tulematta. Seuraavat olivat kestoltaan ja vuotomäärältään aivan normaalit. Sen jälkeen kierto oli kutakuinkin normaali, jos ottaa huomioon 3-5 päivän heitot johonkin suuntaan.
- Paino putosi ensimmäisen kuukauden aikana liki 7 kiloa ja kaikki turvotukset hävisivät. Tämä siis enemmän kuin myönteinen kokemus.
- Mielentila pysyi tasaisempana, ei enää hermostumisia ja itkuja turhasta! Hyvä siis tämäkin juttu!
- Ihossa ja hiuksissa ei tapahtunut mitään muutosta.
- Säännölliset migreenin kaltaiset päänsäryt, joiden aikana oksentelin hävisivät. Hyvä juttu!
- Verenpaine palasi normaalille tasolle. Hyvä!
Kuten huomasit, minulla ainakin oli pelkästään myönteisiä kokemuksia lopetuksen jälkeen. Ne olivat jopa niin myönteisiä, etten sitten enää koskaan edes harkinnut aloittaa pillereitä uudestaan. Turha sinunkaan on pelätä. Jos kuukautiset jäävät pitkäksi aikaa tulematta, niin siinä tapauksessa mene lääkärille.

Äänestä

Mulla kävi monen vuoden syömisen jälkeen niin että kierto suht tasanen heti, mutta menkat kestää vain päivän ja on tosi niukat. (Menin kyllä lekuriin nyt 7kk jälkeen kun se ei tunnu ihan normaalilta.)Hiuksia lähti tavallista enemmän ja finnejä tuli vähän leukaperiin ja selkään. päänsärkykohtaukset väheni, mutta PMS oireet (turvotus,rintojen aristus jne ilmestyivät)
Kivutkin tuli takas mutta onneksi on särkylääkkeet. ovulaation tunnistaa hyvin selvästi ja emättimen eritteet muuttuu kierron mukana selvästi, se on kai hyvä juttu.
En aio palata hormoonien pariin..

Äänestä

Mulla oli menkat pois 6 kk, pari kertaa tuli hieman punertavaa vuotoa, pärjäsi pelkällä pikkuhousunsuojalla. Sen jälkeen kierto oli normaali ja yllätyksekseni säännöllinen. Miinus puoli omalla kohdallani se että aivan kamalat kivut palasivat.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


selviänkö? kirjoitti:

Olen lopettamassa pillereitä ja pelkään "sivuvaikutuksia". Tiedän, että hormonitoiminta menee sekaisin. Olen kuullut, että viikon päästä alkaa vuotamaan vaikka juuri oli kuukautiset. Myös niin, että jopa 3 kuukautiset ovat jääneet pois.

Voisitteko auttaa minua ja kertoa mitä teille tuli pillerien lopetuksesta ja kuinka pian normalisoitui? Olen myös kuullut, että jollakin on lähteny hiuksia kauheesti, lopetuksen jälkeen... apua...

Kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu