Traktorimiehiltä apua!

miketsun

Nyt kaivattaisiin vähän asiantuntevaa apua. kun ford 6610 pääs käymään niin että jostain syystä öljynpaineet olivat päässeet laskemaan liian vähäisen öljyn vuoksi.
Eli normaalisti rattori roikassa muutaman tunnin ja laitoin sen käyntiin lämpiämään. Kävin sisällä juomassa kahvikupposen ja tulessani ulos kävi kone vähän vaikeammasti kuin yleensä ja huohotinputkesta lykkäsi savua. no kone nopeasti sammuksiin ja sammuikin paljo joutusammasti kuin yleensä. Heti tarkistamaan öljytikkua ja eipä se kyllä kastunut oikeastaan yhtään. lisäsin siihen öljyt ja muutaman tunnin se kerkesi siinä seisoa kun oli pakko kokeilla että onko tosi että joku jumittaa. Lähti kuitenkin ihan pienen alkunihkeän tarttauksen jälkeen normaalisti käyntiin ja kävi ihan normaalisti kunnes taas moottori lämpesi niin tehot alkoi häviämään ja huohottamaan. Siihen se sitten jäi ja nyt on kansi irroitettu eikä ihan kauheita ole näkösällä.
Mutta kuitenkin joka pytystä näkee että ihan vähän on niinkuin männäntenkaat ottaneet kovemmin kiinni ja veikkaisin että juuri öljyn puute. Onko siis mahdollista että hoonaisin nuo ja vaihtaisin männänrenkaat tai jopa uudet männät. Kun ei ole yhtään syvää naarmua kun sormilla kokeilee. Vai kannattaako lohko viedä koneistamolle putkitettavaksi? Se nyt kuitenkin aika tyyristä?

7

1403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voorti kuntoon

      Itse pähkäilen samaisen asian kanssa, traktorina on vaan pykälää pienempi 5610 -84. Käyntiin ei lähde aivan yhtä nätisti kuin ennen ja käyntiääni aluksi harvahkoa. Löpöä ruvennut syömään huomattavasti ahkerammin kuin aikaisemmin. Tiivisteet vuotelevat jonkin verran ja moottorin lämmetessä rupeaa huohotinputkesta lykkäämään sinistä savua. Tunteja traktorissa 5200 eikä konetta ole aikaisemmin aukaistu. Tässä traktorissa ei kuitenkaan ole enää sitä T6 -lohkoa, jossa oli lohkosyöpymävikaa. Öljyä ja jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi. Englannista näyttäisi saavan suht. edullisia moottorinkorjauspaketteja (Agriline), "vain" 190 puntaa.

    • etsetaral

      Kattokaa se alakerta. se se ensinnään kärsii öljynpuutteesta!!!!

    • jep,jep

      Eihän mikään estä kokeilemasta , millaisen lopputuloksen saa . Itse jos työt tekee ei luulisi kipeältä tuntuvan mikäli lopputulos ei olisikaan hääppöinen.
      Lisää purkamalla asia valkenee ainakin ensimmäiselle kysyjälle, tarkastelemalla mäntien kuntoa , renkaat ja rengasalue.
      Männät kun on käsissä , näkyy jo kk-laakerit kauloineen.
      Siitä vaan!

      • Morjes,tietääkö kuka,omistan 6610 v.84,voiko tulpata lokin kyljestä moottori öljylauhduttajan putkiston,joka menee syylärin ala-osaan,,,,,,,,?nm.tiedosta kiitollinen


    • Paljon tärkeämpää

      On se alakerran kunto,yläkerran naarmuilla ja kulumilla ei ole niinkään suurta väliä.
      Öljypohja irti ja laakerit auki ja tutkimaan onko kampiakseli vaurioitunut,laakerit kannattaa vaihtaa kaikki,luultavasti sen voi tehdä ilman kampiakselin irroittamista.

    • b250

      alakerta sieltä koneesta on paskana. kone poikki vaan suosiolla. pääset halvalla jos kampiakseli on vielä koneistuskelpoinen.

      toden-näköisesti kampiakselin hionta ja kaikki kampiakselin laakerit uusiksi. tarkista myös kiertokankien yläpään laakerit ja männäntapit.

      harvemmin putket ottaa nokkiinsa. voit hoonata ja vaihtaa männänrenkaat. siinä se


      mikäli laite on muuten ok niin itse hommaisin täyden korjaus-sarjan, kun on kone kuitenkin auki otettava.

      tyyristä on -ainakin jos vertaa öljyn hintaan.





      aika rupuset saa sylinterit olla. omassa natikassa on renkaat joskus ruostuneet putkiin. jännän näköiset ympyrät siinä puolivaiheilla. muuten on seinämät vähän lasittuneet, mutta vaurion kohdalla aivan kuin olisi lasikuulapuhallettu ja kuopalla. ei uskoisi että renkaat kulkee yli katkeamatta.

      lähtee käyntiin kolmella ja vähitellen ottaa neljännen mukaan. kierroksilla puskee öljypiskoa pakoputkesta. piti laittaa jatkopala pakoputkeen ettei ole naama öljyssä siirtoajossa.

      ja miksi en korjannut kun oli kone auki? lohkosta pari kannenpultin kierrettä tosi paskana, reikä niin väljä että helicoil on varttikierros tyhjänpäällä. kiertokankien laakeripukit sekoittuneet keskenään. edellinen omistaja rälläköinyt liuskoja, kun ei ollut saanut sopimaan. kannentiiviste liimattu ohuelti silikonilla. hyvin kulkee ja tehot suurinpirtein tallella.

      pitäis toinen kone entisöidä, vielä ku osia saa.

    • miketsun

      Kiitosta vinkeistä! Sain tuossa jo aika hyvää tietoa yheltä puolitutulta, jonka kotipaikalla samanlainen trarktori nelikkona ja tehnyt siihen samanlaisen remontin. Eli selvää kauraa!
      Lohko irti ja koneistamolle putkitettavaksi. Sen takia putket samantien, että eliminoituu pois se jos joskus syöpyy itse lohkon sylinteriin reikä. Hommaan täydellisen moottorin korjaussarjan, laakeri, männät, tiivistesarjat, vesipumppu, ö-pumppu yms. tarpeellinen hilipetööri. Kone muuten itessään on tosi hyvässä kunnossa joten sen puoleen tarkoitus tehä kunnolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe