Koiran hinta

Koirallinen

Täällä käydään jatkuvaa taistelua koirien hinnoista (lähinnä paperittomien ja sekaroruisten koirien kohdalla). Ainahan voi pyytää mitä vaan, tyhmä on se, joka maksaa.

Monessa tapauksessa tuntuu, että koiran ostohinta on jotenkin sekoitettu koiran arvoon. En tarkoita rahallista arvoa, koska jokainen koiranomistaja tietää, ettei koiran arvoa voi mitata rahassa, koira on toiselle harrastus, toiselle taas se paras ystävä. Mielestäni koiran ostohinta ei laske sen arvoa "kumppanina", yhtä hyvän ystävän kun voi saada 1600 euroa maksavasta rotukoirasta kuin ilmaiseksi saadusta seropista.

En tiedä saanko sanottavani nyt muotoiltua oikein, joku sen onnistuu kuitenkiin kääntämään toisin... Joka tapauksessa olisi hienoa, jos voitaisiin täälläkin pohtia noita hintoja ilman, että tarvitsee aina "vetää herne nenään", kun jokainen itse tekee ratkaisunsa koiraa ostaessa, me muut voimme vain sanoa oman mielipiteemme ja miten itse toimisimme.

Omasta mielestäni seropista ei "kannata" maksaa huimaa hintaa, koska miksi tukea tuollaista vahinko vahingin perään-toimintaa, tuntuu selkeästi rahastukselta. Kasvattajien saama voitto jää usein pieneksi, koska heillä on vastuu omasta rodustaan ja rodun tulevaisuudesta, eli koirien "hyvinvointiin" kiinnitetään kokemukseni mukaan huomattavasti enemmän huomiota kenneleissä, kuin seropitehtaissa.

Kuitenkin, oli se koira mikä tahansa, omistajalleen se on arvokas ostohinnasta huolimatta.

1

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotukoira

Huomaatko että kun puhuit täyttä asiaa,
      niin ketään ei olekkaan halukas kommentoimaan
      juttuasi...ihmettelen!!!!!!

itse olen myös huvittuneena lueskellut
      näitä rotukoira/seropi aiheisia kiivaita
      keskusteluja ja ihmettelen kuinka
      aikuiset ihmiset edes viitsivät kinata
      näinkin älyttömästä asiasta!!!!!!!!

eiköhän ole jokaisen oma asia millaisen koiran
      hankkii?
      onko rotukoirien omistajat jotenkin *parempia*
      kuin seropien omistajat,hah hah sanon minä!!

itselläni on myös ROTUKOIRA,ja minulle on
      ihan sama mitä koiria ihmiset kasvattavat,
      ainakin lenkkipolulta saa uusia ystäviä,
      huolimatta siitä millainen koira heillä on!!!!!

ymmärrän kyllä täysin nämä pentutehtailut ja
      myös itse en hyväksy sitä!
      mutta kuitenkin...
      oikeen hyvää syksyn alkua kaikille
      koirienomistajille,näköön ja rotuun katsomatta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe