Tulppien vaihto itse

isparks

Voiko itse vaihtaa Astran sytytystulpat vai onko parempi vaihtaa liikkeessä.

19

5030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaamon Kalle

      Voit vaihtaa jos sinulla on tulppa-avain.

    • isparks

      Miten päin ne tulpat asennetaan. Toisessa päässä on jokin ihme kierre ja toisessa päässä joku tappi. Voiko tulpa vaihtaa nostamatta autoa tunkin varassa ja pitääkö kone pelti nostaa ylös? Myyjä tyrkytti mulle neljää tulppaa, mutta eikö niitä tulppia olekin vain yksi? Osasin vaihtaa juuri kesärenkaat, mutta yhdestä renkaasta katkesi kaksi pulttia, niin pysyyykö vanne kiinni kahdella pultilla, jos ne kiristää oikein tiukkaan.? Joudunko maksamaan dieselveroa, kun tankkasin pensa autooni vahingossa dieseliä 10 litraa. Kalkaattaa toi motti niin kovaa, että kaikkki luulee että mulla on tiisseli kone pensa autossa.

      • Spark Plug

        isparks Joko on tulpat vaihdettu ? Tulihan ne oikeinpäin varmasti ?


      • Voi_lutusta

        Miksi tännekin, asialliselle palstalle on eksynyt noita älyvapaita idioottitrolleja. Ei nuo älyttömyydet kenenkään normaalin ihmisen mielestä ole hauskoja.


      • Anonyymi

        Kellä mitäkii, kuka mitenkii.


    • tumppi3

      Ahaa no nyt tiedän miksi vanhat opelit on niin romuja kun tollaset toheltajat yrittää ite tulla autonsa kanssa toimeen. Korjausopas kouraan ja lue sieltä jos et myyjiä usko. Tulppia on neljä!

    • Minäkin vaihdoin

      Kyllä voit vaihtaa ihan itse.

    • Vaihto kannattaa

      Voit vaihtaa itse.
      Ennen vaihtamista ne kannattaa ottaa irti autosta.
      Mieti sitten, mihin ne haluat vaihtaa.
      On paljon mukavia tavaroita, joita voi tulpilla saada.

    • isparks

      Naapuri tuli ja irroitti vanhat tulpat ja niitä oli kuulemma 4 kpl. Olen saanut jo yhden lyöryä paikoilleen, mutta kun vasarasta katkesi varsi, niin muita tulppia en ole vielä saanut lyötyä sisään. Kuinka tiukkaan tulpat pitää hakata, jotta ne pysyvät siellä, eivätkä varise pois? se tulpan nuppi meni aika kasaan, kun löin liian kovaa tulpan nuppiin. ei kai se haittaa. Heti kun saan uuden vasaran, niin hakkaan loputkin tulpat paikoilleen.

      • Astralla kuuhun

        Ei niitä hakata. Ne vedetään paikoilleen alakautta tulppa-avaimella.


    • inzigniakuski

      Tulppia ei vaihdeta helposti. Ensin joudut irrottamaan koko auton tulpista, sen jäläkeen auton viet hajottamolle ja kysyt löytyykö halapoja vähän käytettyjä vastaavanlaisia. Otat kotiin mukaan, purat, kokoat.

      Sitten kun herään että auto löytyikin lopulta olohuoneesta , ihmettelin miten saan sen ajettua ulos

    • korjaaitse

      tulpat on tosi helppo vaihtaa,
      vaihdoin juuri insigniaan kaikki
      pitää ottaa öljypohja pois,ensin irrotat 1 sylinterin laakerin kiertokangesta ja sit 2.3.4
      ja kampiakseli irti sit vetelet männät pois ja tulpat näkyy jo,lyöt ne tuurnalla irti reiästä
      ja uudet tilalle.jos kierre menee niin hitsaa ne kiinni,
      osat takaisin päinvastaisessa järjetyksessä.
      ja ei muuta ku auto jopparille myyntiin.
      näin neuvoo opelin korjausopas

    • opel_remontti_päällä

      minkä kokoisella (pitkällä) hylsyllä nuo irtoaa?

      • Huutikauppankeisarinmark

        38mm ja 25cm varrella ja miel Wurthin holkilla. Ensin on toki lyötävä vanhojen tulppien se valkoinen kova posliinieriste irti, että holkki ylettyy kierteisiin. Usein ne ovat aika kovaa materiaalia ja paras onkin lyödä posliiniin mahd isolla ruuvimeisselillä vääntäen samalla sivullepäin. Joskus joutuu viemään merkkikorjaamollekin tämän takia mutta AINA kannattaa yrittää ensin itse ihan kuin Huutokauppakeisarin Markku. Uudet tulpat pitää muistaa kiinnittää kierrelukituksella. Wurthiltä saa sitäkin alle 20€ puteli.


    • Kyllä_lähtee

      mikä momentti?

      • avustajana

        Kiristysmomentti n. 11kpm joten pitkä jatkoputki räikkään tarvitaan. Tämä on siis renkaan momentti.


    • Anonyymi

      mikä vuosimalli? uudemmasta puola ensin pois

    • Anonyymi

      Astra G:n tulpat tarkastin, ei tarvinut vaihtaa eikä viisastella.

    • Anonyymi

      No pitkäänpä kesti ne tulpat...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe