Kaksi päivää sitten katsoin yhtä matkapaketin hintaa Finnmatkojen sivuilla, ja hinta oli vähän yli 400 euroa / henkilö. Nyt kun katsoin samaa matkaa, hinta olikin yli 500 euroa. Tätä on tapahtunut joskus aikaisemminkin, eli hinta muuttuu lyhyessä ajassa ihan toiseksi. Mistään virheestä tuskin on kyse.
Olisin matkan varannut entisellä hinnalla, mutta nyt taidan jättää varaamatta.
Miksi hinnat muuttuvat?
6
266
Vastaukset
- kysyntä ja tarjonta
Muutama on ostanut jo matkan, joten vähemmän paikkoja -> kalliimpaa. Saman huomaa lentolipuista, mitä vähemmän paikkoja jäljellä sitä kalliimpaa... aivan viimeise paikat juuri ennen reissua pyritään taas myymään pois, joten siksi äkkilähdön voi saada todella halvalla.
- normaltouhu
Mitäs ihmetouhua se on? Olisitko ihmetellyt jos hinta olisi laskenut? Nykyään on ihan tavllista että hinnat elää markkinatilanteen mukaan. Kun kysyntä kasvaa niin hinnat nousevat ja jos tavara ei käy kaupaksi niin hintaa lasketaan.
- tuitiojierjklfjrwe
Nostavat hintaa kun vispaa edestakaisin. Matka pitää ostaa heti ensikatselukerralla.
- kummwlu
Hinta elää paitsi markkinatilanteen ja vaikkapa viikonpäivän mukaan, myös selaajasi evästehistorian mukaan. Näiden eri tekijöiden logiikka on sitten aivan oma lukunsa...
- venla33
Täällä on selitetty milloin ja miten voit parhaiten hyödyntää äkkilähtöjä, eli miten saat halvimman matkan.
ks. http://halpamatka.blogspot.fi/
Ei tarvitse kiittää.- hinnan alennus
Finnmatkoilla oli ainakin pari vuotta sitten vielä hinta takuu. Eli jos varasit matkan tiettyyn hintaan ja hinta laski (yli 3kk ennen lähtöpäivää) sinulle hyvitettin eli sait matkan siihen halvempaa hintaan. Pitää vain itse seurata hinnan kehittymistä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841359- 52987
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370808- 142769
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän123692- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56604