Miten lukea kokeisiin?

Apuja kaivataan

Onko kellään mitään hyviä neuvoja kokeisiin lukemiseen?
Oon lukion ensimmäisellä ja neuvoja kaipailen.

7

263

Vastaukset

• Kun tietysti olet koko kurssin ajan lukenut kirjaa, tehnyt annetut kotitehtävät, kuunnellut opetusta tarkkaavaisena ja tehnyt muistiinpanoja.

Niin kokeisiin ei tarvitse kuin kerrata kurssilla opetetut aiheet läpi ja se on siinä! Jos haluaa tehdä jotain enemmän, opiskelee käsitteitä ja tekee itselleen vaikeimmista aiheista esim. käsitekarttoja.

• tunneilla knnattaa kirjoittaa aina kaikki muistiinpanot j jos tulee tylsää niin voi vähän selilla krjaakin. Itse kokeisiinlukemisen aloitan vasta noin viikkoa ennen koeviikon alkua ja lukemista kannattaa vähän organisoida, kuten mitkä aineet on vaikeita, niin niiden lukeminen kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin tai jos koealue on pitkä niin silloin kannattaa myös lukea jonkin verran jo etukäteen. koetta edeltävän päivän ja illan käytän kokonaan seuraavan päivän kokeeseen lukemiseen. ja ei kannata suunntella mitään menoja koeviikko edeltävälle viikolle eikä itse koeviikolle, koska kaikki aik todellkin menee vain lukemiseen.

• Itse luen aina edellisiltana senpäiväisen kokeen jälkeen. Keskityn yhteen kokeeseen kerrallaan. Keskiarvo taitaa olla noin 9,1.

• En tiiä mitä tää herz höpisee, ainakin minun lukioaikaan kuului koulunkäynnin ohella myös lukuisat harrastukset ja kaverit (??)

kuten yllä mainittu, keskityin kans edellisenä iltana huomisen kokeeseen, ka tais jäähä 8,7.

kirjotuksista ämmää ja eetä, eli älä kaveri ressaa. Matikkaa ja fysiikkaa lue eniten ;)

• seipiii kirjoitti:

En tiiä mitä tää herz höpisee, ainakin minun lukioaikaan kuului koulunkäynnin ohella myös lukuisat harrastukset ja kaverit (??)

kuten yllä mainittu, keskityin kans edellisenä iltana huomisen kokeeseen, ka tais jäähä 8,7.

kirjotuksista ämmää ja eetä, eli älä kaveri ressaa. Matikkaa ja fysiikkaa lue eniten ;)

Miten fysiikka kannattaa lukea kun on tehtäviä ja myös teoriaa? tekemällä tehtäviä vai kertaamalla jo tehtyjä + lukemalla... kiitos!

• Anonyymi kirjoitti:

Miten fysiikka kannattaa lukea kun on tehtäviä ja myös teoriaa? tekemällä tehtäviä vai kertaamalla jo tehtyjä + lukemalla... kiitos!

Jos kokeista saa esim. 7 kantsii lukea ne mitä ei tiennyt!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Jos kokeista saa esim. 7 kantsii lukea ne mitä ei tiennyt!!!

Joo, mutta tarkotin siis kerratessa onko parempi tehdä tehtäviä (vie paljon aikaa ja käsittää pientä aluetta yleensä), vai lukea enemmän ja samalla silmäillä vanhoja tehtäviä:) kiitos vastauksista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      289
      11635
    2. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      227
      7123
    3. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      5577
    4. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      4764
    5. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      105
      3275