Terve!
Tietääkö kukaan miten kloonataan koivua tai tehdään siemeniä tai taimi?!?!
Niin että voisi istuttaa koivua itse...
Visakoivu, Koivun kloonaus....
4
2191
Vastaukset
- Koevu
Se kllonaus taitaa olla laboratorioissa tehtävää ja biologien toteuttamaa touhua.
Mutta voihan niitä koivuja itsekin monistaa siten, että ottaa oksan ja alkaa siitä kasvattaa. Ohjeita oksan juurruttamisesta varmaankin löytyy alan kirjoista ja netistä. - Puutarhatonttu1
Joo, se kloonaus, l. mikrolisäys on tosiaankin vähän vaativampaa hommaa. Innostuneempi asianharrastaja voi kylläkin rakennella pienen kotilaboratorion jossa homma onnistuu; ihan helppoa se ei tosin ole, melkoisesti tarvitaan tietämystä ja kokemusta ennenkuin alkaa kasvit koeputkissa lisääntymään.
Ehkä helpoin noista kasvullisista lisäysvaihtoehdoista taitaa koivun kohdalla olla varttaminen. Kasvatat siis tavallisia rauduskoivun siementaimia ja vartat näihin nuoriin 2-3 vuotiaisiin taimiin visakoivun edellisen vuoden kasvusta parin-kolmen silmun mittaisia pätkiä. En ala tässä sen enempää tuota varttamistekniikka selostamaan, näitä ohjeita löytyy kirjallisuudesta ja netistä varmaan vaikka kuinka paljon. Isoille aloille ei ehkä kannata itse lisäämään taimia varttamalla, mutta ehkä muutamalle aarille kumminkin.- Muutenvaantonttu
Muutamalle aarillekin kannattaa ostaa mikrolisätyt taimet, ei juuri pääse ansioille varttamalla. Voihan sitä tietty kokeilla varttamista ja ostaa sitten valmiit mikrolisätyt visakoivun taimet.
- visakoivu00
minka arvoista on visakoivu... onko kg kaupalla,,vai miten myydään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079