Pienikulutuksisin oikee moottoripyörä

gkoiyhjkliuh

Mikä se on, koska tulevaisuudessa haluun ajaa paljon, ja motskari on säästävämpi, joten sanokaa pienikultuksisin MOOTTORIPYÖRÄ, eli vähintään 125 cc.

22

2669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heitit pahan

      Maahantuojat eivät ilmoita kulutuslukemia. Luulisin, että paras kompromissi kulutuksen ja ajomukavuuden välillä on 250-500-kuutioisissa. Uusi 250 cc ilmeisesti kolmen litran luokassa, 500 cc jossain 3-4 l välillä. Oma 600 cc kuluttaa 4-4.5 litraa järkevästi ajettuna. Ellei tarvita 4 sekunnin 0-100km/h kiihtyvyyksiä niin keskity 250-500 pyöriin.

    • wurth1

      Valitse joku nykyaikaisista ruiskutusjärjestelmällä varusteista moottoripyöristä. Ajotapa vaikuttaa eniten bensankulutukseen.
      Bensapihimpiä ovat matkapyörät, endurot, customit. Näissä on parempi alavääntö kuin kyykyissä.

      • No ihan tuubaa tuo

        Nimenomaan matkapyörät ja customit painavina kuluttavat ylivoimaisesti eniten polttoainetta! Rivinelonen vetää huomattavasti nöyremmin ihan alakierroksilla kuin vaikka v2! V2 ei toimi alle 3000rpm,toisin kuin rivi4. Varsinkin isot vkakkoset ovat janoisia. Alle 6litran ei pääse mitenkään.


      • Wurth1
        No ihan tuubaa tuo kirjoitti:

        Nimenomaan matkapyörät ja customit painavina kuluttavat ylivoimaisesti eniten polttoainetta! Rivinelonen vetää huomattavasti nöyremmin ihan alakierroksilla kuin vaikka v2! V2 ei toimi alle 3000rpm,toisin kuin rivi4. Varsinkin isot vkakkoset ovat janoisia. Alle 6litran ei pääse mitenkään.

        Väärässä olet. V2 tomii paremmin alakierroksilla kuin rivi4. V2 puhdittomuus johtuu siitä että moottori on yliviritetty tai säädöt pielessä. Käy joskus koeajamassa isoa customia jossa on moottorin säädöt kohdallaan. Vakiona säädöt eivät yleensä ole oikein.


      • Ai niinkö?
        Wurth1 kirjoitti:

        Väärässä olet. V2 tomii paremmin alakierroksilla kuin rivi4. V2 puhdittomuus johtuu siitä että moottori on yliviritetty tai säädöt pielessä. Käy joskus koeajamassa isoa customia jossa on moottorin säädöt kohdallaan. Vakiona säädöt eivät yleensä ole oikein.

        Itellä 1800cc v2 ja kun joka rivinelkulla on voinut ajaa suurimmalla vaihteella 60kmh ylöspäin on v2lla tuo täysyn mahdotonta! Voin sanoo et joku yli 1000cc sportti toimii 2500rpm jo ihan jees,mutta v2 täristää niin mahdottomasti jos ei heitä selästä ja säädöissä on! Yliviritetty my ass!


      • wurth1
        Ai niinkö? kirjoitti:

        Itellä 1800cc v2 ja kun joka rivinelkulla on voinut ajaa suurimmalla vaihteella 60kmh ylöspäin on v2lla tuo täysyn mahdotonta! Voin sanoo et joku yli 1000cc sportti toimii 2500rpm jo ihan jees,mutta v2 täristää niin mahdottomasti jos ei heitä selästä ja säädöissä on! Yliviritetty my ass!

        Useimmissa customeissa se 6 vaihde on ns ylipitkä matkavaihde, joten voi olla olla sitä 6 vaihdetta ei ole sinun pyörässäsi edes tarkoitettu alle 80kmh vauhteihin.

        Eli sinun pyöräsi on jo säädöissään? Voi voi, ei ole kyllä kovin hyvin suunniteltu moottoripyörä sinulla jos ei pelitä kunnolla alle 3000rpm. Sun pyöräsi alavääntö on paljon huonompi kuin säädöissään olevissa uusissa twincam koneisissa harrikoissa.


      • Ja kaupungissa
        wurth1 kirjoitti:

        Useimmissa customeissa se 6 vaihde on ns ylipitkä matkavaihde, joten voi olla olla sitä 6 vaihdetta ei ole sinun pyörässäsi edes tarkoitettu alle 80kmh vauhteihin.

        Eli sinun pyöräsi on jo säädöissään? Voi voi, ei ole kyllä kovin hyvin suunniteltu moottoripyörä sinulla jos ei pelitä kunnolla alle 3000rpm. Sun pyöräsi alavääntö on paljon huonompi kuin säädöissään olevissa uusissa twincam koneisissa harrikoissa.

        ei voi ajella edes kolmosella. Joo Japsit ei ehkä vaan osaa tehdä v-kakkosia. Vääntö paperilla nyyttoneina on eri asia kuin miten nöyrästi kone toimii pienillä kierroksilla. Voi olla paljon vääntöä mutta käy tosi huonosti silti! Läväytäppä isolla v-kakkosella 4-5 vaihteella kaasu täysin auki alta 3000rpm niin se on kuin villihevosen selässä istuisi niin paljon se vikuroi. Rivinelkku se vaan lähtee vetämään tasaisesti ja protestoimatta vaikka kutosella noilla kierroksilla.


      • wurth1
        Ja kaupungissa kirjoitti:

        ei voi ajella edes kolmosella. Joo Japsit ei ehkä vaan osaa tehdä v-kakkosia. Vääntö paperilla nyyttoneina on eri asia kuin miten nöyrästi kone toimii pienillä kierroksilla. Voi olla paljon vääntöä mutta käy tosi huonosti silti! Läväytäppä isolla v-kakkosella 4-5 vaihteella kaasu täysin auki alta 3000rpm niin se on kuin villihevosen selässä istuisi niin paljon se vikuroi. Rivinelkku se vaan lähtee vetämään tasaisesti ja protestoimatta vaikka kutosella noilla kierroksilla.

        Niin. V2 on ensijaisesti vääntömoottori, ei tehomoottori. Nykyiset V2 moottorit harvoin ovat optimaalisissa säädöissään vakiona, tarvitaan power commanderia. Harrikoissa screaming eagle super tuner.


    • kyllä se ..

      Kyllä se vaan on niin, että AHDIN ! , se hyvällä hyötysuhteellaan,
      tiputtaa sitä kulutustakin.

      Eli ostappa poika se turbobusa ihan niin kuin vaikka eläkepäivien mopoksi,
      ja säästät siinä samalla pikällä aikavälillä vaikka uudet tekohampaat.

      Se on satsaus tulevaisuuteen ..
      ja samalla saat pallit, mitä et ole koskaan omannut !

    • Tai sitten Skoba

      Osta Honda NC 700X siinä oiva "jokapaikan" höylä ja kulutus n. 4/100km.

    • Olli Kuhta

      Honda nc 700xa,maantieajossa 3.18 l/100km,ei mikään tykki mutta mukava yleispärrä.Ei voi kuin hymyillä tankatessa kulkupeliä,näillä bensan hinnoila...

    • VS14OO

      Sorry ketjun aloittajalle kun tämä ei liity kulutukseen. Mutta tässä ketjussa on täysiä spedejä!

      " Rivinelonen vetää huomattavasti nöyremmin ihan alakierroksilla kuin vaikka v2! "
      ” Rivinelkku se vaan lähtee vetämään tasaisesti ja protestoimatta vaikka kutosella noilla kierroksilla. ”


      Tarkoitat siis että HITAAMIN ja LAISKEMMIN... Esim. Honda Fireblade 1000 cc -08. Huipputeho - 178 hv / 12000 rpm ja huippuvääntö - 113,8 Nm / 8500 rpm. Suzuki Intruder VS 1400 -95 - 64 hp (47 kW)/ 4.600 rpm, 113 Nm/ 2.600 rpm. Firebladessa yli 3 kertaa enemmän tehoa mutta sama vääntö. Mutta FB:n konetta pitää huudattaa 8500 rpm kun Intikan kone vääntää reilulla tyhjäkäyntikierroksilla saman väännön. Ja mitä se käytännössä merkitsee näkyy tästä videosta: http://www.youtube.com/watch?v=vjFeC7g6_40

      ” V2 ei toimi alle 3000rpm ”

      No kyllä toimii kun alle 3000 rpm:n on käytössä törkeen kovat väännöt! Kyykkymies pudottaa 2-3 pykälää pienemmälle ennen kuin se ehtii ison customin perään.

      ” Itellä 1800cc v2 ”

      Hahah... Oot parkkipaikalla nähnyt. Mutta kyllä V2 täristää verrattuna rivineloseen. Mutta se onkin osa niiden viehätyksestä. Ajele poika vaan singerillä niin miehet ajaa isoilla customeilla.

      ” Varsinkin isot vkakkoset ovat janoisia. Alle 6litran ei pääse mitenkään...”

      Kyllä pääsee helposti matka-ajossa viiden litran pintaan vaikka on muija ja pakaasit mukana. Kaupungissa menee 7-8 litraa. Mutta totta vi...tussa iso V2 syö enemmän kunne painaa jopa 350 kiloa ja ilmanvastusta kohta saman verran kuin autossa. Ihan eri asia on katettu tupperware-pyörä joka painaa alle 200 kg.

      Niin se kulutus... Ihan sama onko ne sylinterit peräkkäin, päällekkäin, sivuttain, v:n muodossa tai miten vaan, niin saman verran ne tuottaa tehoa poltto-aine grammaa kohti. (tosin isommissa moottoreissa on parempi hyötysuhde) Kulutuseroja tulee koneen koosta: iso kone tervitsee ison ja painavan rungon. Iso painava runko on myös kookas joten ilmanvastusta on enemmän ja se lisää kulutusta. Kaasarivehje syö enemmän kuin ruisku koska pa-ruiskutuksessa polttoaineen annostelu on paljon tarkempaa Kaikilla teho ja kuormitusalueilla. Ja kyllä se kuskin kaasukäsi ratkaisee paljon. Pikkupyörät vie alle 4 litraa kun ajelee noin 100 km/h. Mutta kun nostat nopeuden 120-130 km/h niin jo pomppaa kulutus parilla litralla. Isolla pyörällä kulutuksen nousua tuskin huomaa tuolla välillä.

      • Kuulehan Vs1400

        Vs1400 kiihtyy 60kmh-140kmh suurimmalla vaihteella johonkin 15 sec pintaan ja Fireblade 9 sekuntia samat. Missäs se sun vääntö sitten näkyy,kumpikin käy tyhjäkäyntiä 60km/h vauhdissa ajettaessa suurimmalla vaihteella! Vs 1400 kiihtyy 0-100km/h 6sec kun Fireblade 3sec! Vain täydellinen urpo häviää Harrikalle kiihdytyksessä jos matkana on yli 20m!!!


    • Wurth1

      Typerää tuollainen väittely cruiserin ja kyykyn nopeuksien.
      Lyhyesti asia menee näin.
      -Kyykyn voima paljastuu kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa.
      -Cruiserin voima paljastuu kuljetettaessa suurempaa kuormaa/painoa Harrikan moottori jaksaa kyykkyä paremmin vetää mäet ylös pienemmillä kierroksilla hyytymättä kun varustuksena on matkatavarat ja sivulaukut täynnä tavaraa, matkustaja, ehkä jopa pieni trailerikin tai sivuvaunu.

      Kyykyn ja cruiserin vertailu on samanlainen asia kun verrattaisiin henkilöautoa ja rekka-autoa. Henkilöauto kulkee nopeammin, mutta rekka-auto kuljettaa henkilöautoa paremmin todella painavaa kuormaa ilman järjetöntä moottorin huudattelua.

      Mutta niin takaisin aiheeseen, uudempi ruiskulla honda cb500f voisi olla hyvä valinta AP:lle. Kulutus pysyy alle 6l/100km jopa vähän nopeammassakin ajossa.

    • VS14OO

      Olettaen että tiedot ovat oikein, ne kertovat vain loppunopeuden ja siihen käytetyn ajan. Jotta todenmukaisen kuvan saisi kiihtyvyydestä, pitäisi olla tieto nopeudesta sekunnin välein. tässä muutama esimerkki, että (toivottavasti) ymmärrät asian:

      Kiihdytysajoissa varttimaililla loppunopeus voi olla sama vaikka maaliintuloaika on eri. Toinen kiihtyy nopeammin alussa, mutta loppumatkalla kiihtyvyys hidastuu. Toinen on vastaavasti alussa hitaampi, mutta parantaa loppuosalla. Samoin menee myös loppuajan suhteen. Loppuaika voi olla sama vaikka loppunopeudet ovat erit.

      Eli homma menee juuri noin kuin videossa ja arvelisin, että matka on paremminkin yli 50 metriä kuin ilmoittamasi 20 metriä. Ja totta mooses se Fireblade menee sitten ohi kun on saanut kelattua ne kierrokset ja 178 hevosvoimaa.

      Ei siis tarvitse olla urpo, sinäkin häviät firebladella lyhyellä matkalla vanhalle paskalle harrikalle!

      No toki sopivasti kytkintä luistattamalla fb:n saa kierrosnopeuden pidettyä paremmalla alueella, mutta ajatellaan sitten vaikka vertailua Intikan kanssa suurimmalla vaihteella välin 60-90 km/h. ;)

      • No ei kuuna päivänä

        Intikka voita tuotakaan haastetta 60-90km/h suurimmalla vaihteella.


    • Et siis ymmärtänyt..

      Väitteesi tueksi sinulla on esittää jotain faktoja?

    • Vähällä mennään.

      Uunituore Honda CB 500 F 2013 pisi Motorradin koeajossa keskikulutuksen 3,2 litraa pöytään.
      Se tarkoitaa alle kolmen litran kulutusta rauhallisella ajolla. Tää on tietääkseni tämän hetken taloudellisin iso moottoripyörä.

      • Mikä iso?

        1300cc on iso!


    • aspopojfsa

      Gilera Giubileo Extra 175cc vuodelta n. -59. Kulutus n. 2,5-2,8l satasella.

    • motskari

      Intruder haukuttiin testissä. Ajo-ominaisuudet surkeat. Tehokasta v2 moottoria ei pysty tekemään taloudelliseksi.

    • svride

      SV1000S, V2, n.120hp n. 100nm. 5,5 litraa menee satasella sekalaisella ajolla.
      Jokainen miettiköön onko tuo tehokas V2, mulle riittää (toistaiseksi...). Tärisee ja päristelee mutta ei kuulosta painepesurilta. Kiva V2, melkeen kyykky. Varadero ja Firestorm Honda kaasarilla vie litran enemmän. Ja muutenkin ne on sieluttomia.

      Jos haluaa vähällä niinku otsikon aloittaja niin n. 500cc ruiskukone. Pääsee varmaan kolmen pintaan. Mulla oli joskus kaasari GS450, se vei 3,5 sekalaisessa. No siin oli vaan jotain 30 hp, mutta kyllä sillä yksikseen liikkui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe