Canon EOS 1100D vai Nikon D3100?

ekajärkkäri

Eli juu, olen miettinyt ensimmäisen järjestelmäkamerani ostoa ja päädyin siihen, että nuo kaksi olisivat hyvät. En kuitenkaan osaa päättää kumpi olisi parempi, enemmän olen D3100 kannalla mutta silti. Kokemuksia siis kameroista kaipaisin. Lisäksi olisi kiva tietää, onko kummassakaan kamerassa automaattitarkennuksen lisäksi manuaalista tarkennusta vai saako sen objektiivin mukana ynnä muuta, en ole kovin taitava tekniikassa joten kaikki tieto kelpaa! :)

1

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikonilla mennään

      Vertailut ovat kallistuneet enimmäkseen hienokseltaan Nikonin eduksi.

      http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Nikon_D3100

      http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos1100d&products=nikon_d3100

      http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20120401222743AAF1Ynj

      Molemmat ovat hintaisekseen hyviä vekottimia. Optiikka ratkaisee viime kädessä paljon. Moni tämän luokan kameran ostaja tosin tyytyy kamerapaketin mukana ostamaansa puoli-ilmaiseen pakettiobiskaan eli kittilinssiin eikä ehdi hankkia muuta lasitavaraa ennen siirtymistään rungonkin osalta seuraavalle tai sitäkin korkeammalle tasolle.

      Ammattivalokuvaaja ja tunnettu bloginpitäjä Matti Sulanto toteaa tästä kaksikosta seuraavaa:

      ”Nikon D3100 on pykälää parempi ja paremmin varusteltu runko kuin Canon 1100D. Nikonissa on parempi ja monipuolisempi tarkennus, monipuolisempi video, tukevamman tuntuinen rakenne jne.

      Molemmilla saa tehtyä ja voi tehdä hienoja kuvia, mutta kyllä minä näistä kahdesta ottaisin Nikonin ilman muuta, vaikka sen hinta onkin muutaman kympin enemmän.”

      http://sulanto.blogspot.fi/2011/02/nikon-d3100-kokeilussa.html

      Olin itse saman kysymyksen äärellä 1½ vuotta sitten. Vantaan Jumbon Citymarketilla oli poskettoman halpa Canon 1100D-remonttiavajaistarjous. Menin tuon hinnan perässä mukamas ostamaan omani, mutta myöhästyin muutaman minuutin: parinsadan kamerapaketin läjä oli jo huvennut kassajonoihin ja ostoskärryihin. Menin sitten kilpailevaan Prismaan ja ostin kilpailevan Nikon D3100:n. Olin siihen erittäin tyytyväinen, mutta ruokahalu kasvoi syödessä ja nykyisin kuvaan D7000:lla – D3100 sai uuden tyytyväisen käyttäjän perhepiiristä.

      Mutta jos esim. käytettyä Canonin EOS-optiikkaa sattuu olemaan tarjolla edullisesti, niin ei tuo 1100D mikään kaihdettava kapistus ole!

      Kummankin merkin pakettiobjektiiveissa on valintakytkin manuaali-/automaatti-tarkennuksen välillä, manuaalinen tarkennus siis onnistuu kummallakin. Nikon D3100:ssa automaattitarkennus vaatii objektiivin, jossa on sisäänrakennettu tarkennusmoottori (AF-S). Vanhempia AF-objektiiveja voi käyttää manuaalitarkenteisina (samoin kuin Nikon F -kiinnitteisiä objektiiveja, jotka eivät tue automaattista tarkennusta lainkaan). Canon 1100D:n automaattitarkennus tukee kaikkia EOS-järjestelmän mukaisia automaattitarkenteisia objektiiveja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe