voiko kukaan kertoa syytä miksi ennen sisäsiisti kissa pissii nykyään kaikkialle muualle kuin laatikkoon?Mä pidän sen puhtaana ja ennen kaikki oli hyvin.Nyt viime 2kk kissa on pissinyt niin matoille,sohvalle(nahka),kangaspenkeille,säkkituoliin ja kaikkialle...onneksi sänky on viel turvas?mikä neuvoksi...lääkärit ei osannu sanoo mitää.seuran puutetta ei voi olla,koska olen vain n.4 tuntia päivässä pois kotoa!
miksi?
2
232
Vastaukset
- naturechild
Onko jokin asia muuttunut kissan elinympäristössä?
Minkä ikäinen kissa on, voisiko olla kyse leikkaamattoman kissan sukukypsyyteen tulosta (kummatkin uros ja naaras merkkailee silloin).
Entä onko virtsasta otettu näyte bakteereista, eli virtsaputkentulehdus oireita?
Muuta ei minulla tule nyt mieleen? - Olivia
Moi!
Tuttu fiilis, sillä juuri äsken siivosin eteisen lattialta lammikon:). Mulla alkaa olla vitsit vähissä! Meillä poika-kissa pissaa aina tiettyyn, yhteen paikkaan eli eteisen tienoille (tosin eteisessä uhreiksi ovat joutuneet kengät ja laukut lattialla lojuessaan). Vessan pidän myös siistinä ja vuosien varrella olen tullut siihen tulokseen, ettei vessan puhtaudella ole mitään merkitystä. Pissalammikko löytyy yleensä aamulla. Kakalla pissakoneeni käy aina laatikollaan ja kuopii hamaan tappiin saakka...se on siis perusluonteeltaa hyvin siisti.
Tänä kesänä soitin eläinlääkärille ja se ehdotti semmoista hormonipiikkiä (käytetään kuulema koirille). Juu ei auttanut. Lääkäri suositteli myös apteekista saatavaa Feliway-suihketta. Se sisältää siis kissan naamaferomoneja ja siten sen pitäisi hillitä kissan stressioireita, huonekalujen raapimishimoa ja sitä pissaamista. Ja taas voin sanoa, juu ei auttanut. Meidän eteinen oli lähes kyllästetty sillä suihkeella ja silti se jästipää meni pissaamaan. Lääkäri myös tarkasti, että poikakissan "perhekalleudet" oli varmasti leikattu kokonaan pois.
Hassua tässä on se, että kissa tietää vielä tehneensä pahaa. Nyt, kun heräsin ja olin menossa antamaan aamupalaa, niin jätkä luikkii pakoon (ei-pissa-aamuina se on salamana jääkaapilla). Se siis tietää, että tulee tunti turpaan, mutta sekään ei auta. Tänä aamuna kokeilin kissaparan kastelua suihkussa...meni hetki, niiin se on unohtanu koko jutun. Nytkin se puski samaan tuoliin mun kanssa ja tässä nyt sitten näpytellään puolella pyllyllä istuessa:). Se on siis aivan ihana kissa muuten...välillä tekee vain mieli riistää yksi sen monesta hengestä!
Niin meinasi unohtua, että minulla on myös pari vuotta poikakissaa vanhempi tyttökissa ja se ei ole IKINÄ pissannut minnekään. Jätkä on siis hieman yli 4 v. tällä hetkellä.
No, en tiedä Jody saitko mitään irti...meni hieman tilitykseksi. Voithan kokeilla sitä suihketta?! Sitä saa apteekista 23 euron hintaan (ei siis halpaa pidemmän päälle).
Tsemiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal323257- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478