Rippiristi pulma.

phtija

Hei! Konfirmoidun kesäkuussa ja ongelmaani kuuluu rippiristi. Kummithan sen yleensä ostaa, mutta en tiedä kehtaanko lähettää heille esim. kuvan haluamastani rippirististä, jos hinta on liian kallis. Olisiko noloa pyytää laittaa tilille vaikka 150 euroa, niin saisin ostaa mieluisen rippiristin itse juhlien jälkeen?

12

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VOIVITUNKERSAT

      VOI VITUN TYHMÄ! SANO NYT ETTÄ ANTAA RAHAA JA KÄYTÄT MIHIN HALUAT, MILLÄÄN VITUN RIPPIRISTILLÄ EI TEE HEVON HELVETTIÄ

    • voi aikoja, voi tapo

      Tosi noloa pyytää noin suurta summaa suoraan. Pyydä vanhempien ilmoittaa toiveesi kummille juhlakutsun yhteydessä; joko rahaa tai kultainen risti esim. Kummeilla on vapaus ostaa tai antaa lahjaksi mitä haluaa.

    • oletko järjissäsi

      Missä sä aiot sitä ristiä käyttää? Kaikille tulee halvemmaksi, kun piirrät sen ristin tussilla otsaasi ja lisäät vielä siihen "Jeesuksen oma".

    • et saa ristiä

      Nykyisin annetaan rippilahjaksi raamattuja ja virsikirjoja.

      • RAHAARAHAA1

        ITE POLTAN KAIKKI RAAMATUT JA VIRSIKIRJAT JEESUSTELIJAT VITTUUN JA RAHA KUNNIAAN


      • Anonyymi
        RAHAARAHAA1 kirjoitti:

        ITE POLTAN KAIKKI RAAMATUT JA VIRSIKIRJAT JEESUSTELIJAT VITTUUN JA RAHA KUNNIAAN

        OLE HILJAA TYHMÄ JA HAISTA KYLLÄ PASKA


    • Matti 82

      ebay.com tai google.com ja hakee kuvahaulla!! ja käyttää hakusanoina gold cross necklace tai silver cross necklace.
      klikkailee ristin kuvista liikkeen sivuille ja monesta voi visalla tilata.
      Valikoima USAssa laaja ja tulevat yleensä sieltä edullisia ja hyviä.

    • jhgytfre

      Mihin Jeesuksen murha asetta tarvitset?

    • lkjuhyt

      Rippikoulutus ei ole Jumalan tai Jeesuksen asettama vaan lapsia ja nuori tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden herrat ja herra jumalat.
      Pahinta siinä on Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään luopumunen uskontunnustuksella jota uskontunnustuksensa ja pappislupauksensa kaltainen pappi asettaa Jeesuksen Nimeen vaikka pappislupaukseen mukaan ei saa saaranata Jeesuksen oppeja vaan Jeesuksen Nimessä paavalais-luterilaisuuden oppeja.

      Keneltä se paavalais-luderilaisuuden pappi on kutsun saanut palvelemaan saatanaa jumalanaan???

      Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      • iuyt654

        kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia ja opetuslapsia!
        Ja kumminkin Jeesuksen Nimeen tarjotaan Jeesusta pilkkaavia ehtoollisia jopa alaikäisille lapsille.
        Jeesus asetti ehtoollisen vai omille opetuslapsilleen; ei rikollisille paavalilais-luterilais-lestadiolaisuuden uskovaisille.

        katekismuksen "herran ehtoollinen" on herra jumalan tarjoama Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
        Kysykää Jeesukselta niin kuin Pietarikin kysyi:
        Matteus 15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?"
        Siis koko ajan kyseessä on vertaus!

        Joh. 6:56 Jeesus sanoi: ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa ja minä pysyn hänessä.”

        Markus 4:
        9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
        11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
        12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
        13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?

        Jeesuksen kertoma vertaus:
        Matteus:
        26:27 Ja hän otti maljan, ja kiitti, antoi heille ja sanoi: Juokaa tästä kaikki,
        26:28 sillä tämä on minun perimä; sen Uuden Testamentin malja, jonka tähden monien syyttömien verta vuodatetaan synneistä jotka ei heille kuulu.
        26:29 Mutta minä sanon teille: En suinkaan minä teidän verta juo tästä viinipuun hedelmästä, sitä juodaan verenä siihen saakka, kunnes minä jälleen juon teidän kanssanne viinin viininä, Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa.
        Markus:
        14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini."
        14:23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
        14:24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
        14:25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
        Luukas:
        22:17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        22:18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
        22:21 Mutta, katso, minun kavaltajani käsi on minun kanssani pöydällä.
        22:22 Sillä Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin säädetty on; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta hänet kavalletaan!"

        paavalilaisuuden opia:
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

        joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
        1. Kor. 11:28–29
        Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

        paavalilais-luterilaisuuden katekismuksen tekstiä:
        "Ehtoollisen leipä ja viini ovat Kristuksen todellinen ruumis ja veri. Vaikka emme voi ymmärtää tätä salaisuutta,"
        SALAISUUS ON PAAVALIN ANTAMASSA TIEDOSSA, JYRSITTE OMAA ITSEENNE saatanallisuuden OPIN VERENNE KANSSA LÄTRÄÄMÄLLÄ.
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

        Joh. 6:56 Jeesus sanoi: ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa ja minä pysyn hänessä.”
        Ap.t. 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        1. Kor. 10:16–17
        Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä.


      • .,knjhgftre
        iuyt654 kirjoitti:

        kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia ja opetuslapsia!
        Ja kumminkin Jeesuksen Nimeen tarjotaan Jeesusta pilkkaavia ehtoollisia jopa alaikäisille lapsille.
        Jeesus asetti ehtoollisen vai omille opetuslapsilleen; ei rikollisille paavalilais-luterilais-lestadiolaisuuden uskovaisille.

        katekismuksen "herran ehtoollinen" on herra jumalan tarjoama Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta.
        Kysykää Jeesukselta niin kuin Pietarikin kysyi:
        Matteus 15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?"
        Siis koko ajan kyseessä on vertaus!

        Joh. 6:56 Jeesus sanoi: ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa ja minä pysyn hänessä.”

        Markus 4:
        9 Ja hän sanoi: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
        11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
        12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
        13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?

        Jeesuksen kertoma vertaus:
        Matteus:
        26:27 Ja hän otti maljan, ja kiitti, antoi heille ja sanoi: Juokaa tästä kaikki,
        26:28 sillä tämä on minun perimä; sen Uuden Testamentin malja, jonka tähden monien syyttömien verta vuodatetaan synneistä jotka ei heille kuulu.
        26:29 Mutta minä sanon teille: En suinkaan minä teidän verta juo tästä viinipuun hedelmästä, sitä juodaan verenä siihen saakka, kunnes minä jälleen juon teidän kanssanne viinin viininä, Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa.
        Markus:
        14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini."
        14:23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
        14:24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
        14:25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
        Luukas:
        22:17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        22:18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
        22:21 Mutta, katso, minun kavaltajani käsi on minun kanssani pöydällä.
        22:22 Sillä Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin säädetty on; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta hänet kavalletaan!"

        paavalilaisuuden opia:
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

        joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:
        1. Kor. 11:28–29
        Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

        paavalilais-luterilaisuuden katekismuksen tekstiä:
        "Ehtoollisen leipä ja viini ovat Kristuksen todellinen ruumis ja veri. Vaikka emme voi ymmärtää tätä salaisuutta,"
        SALAISUUS ON PAAVALIN ANTAMASSA TIEDOSSA, JYRSITTE OMAA ITSEENNE saatanallisuuden OPIN VERENNE KANSSA LÄTRÄÄMÄLLÄ.
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

        Joh. 6:56 Jeesus sanoi: ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa ja minä pysyn hänessä.”
        Ap.t. 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        1. Kor. 10:16–17
        Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä.

        Markus 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?

        Uskontunnustuksen kaltaisen on vaikea eroittaa VERTAUKSET opeista:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'


    • Matti 82

      Valikoima kunnon RISTEJÄ

      ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe