Ihmettelen vaan

N -59

Eipä timpureille kelpaa työ, vaikka kysellyt jo toista kuukautta. Mutta eiköhän se joku vielä erehdy töihin noin kuukaudeksi pienen mökin sisähommien tekoon kun jatkaa kyselyä. Onhan tässä kesää jäljellä. Nyt ei ole edes kyse että jättäisin palkat maksamatta tms.
Joten sillä alalla ei ainakaan työttömyyttä.

7

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E kaikki aina kelpaa

      Taitaa olla kyse saneeraushommista. Ne tahtoo nämä saneeraustyöt olla näin kesäaikaan niitä hommia, joita otetaan tehtäväksi vasta, kun muut vaihtoehdot loppuvat. Niissähän joutuu purkamaan vanhaa, kantamaan pölyistä purkujätettä pois ja toteuttamaan sellaista, mistä ei saa hyvää lopputulosta, vaikka kuinka yrittäisi.

      Usein yksityisillä on lisäksi se tilanne, että siellä ei ole aputyövoimaa, ei ainakaan ammattitaitoista tarjolla, joten kaikesta mahdollisesta joutuu tämä yksi palkattu huolehtimaan.Tähän sisältyy myös aiantuntija-apu rakennustarvikkeiden hankinnasta. Läheskään kaikkien luonteelle tällainen jokapaikan höylänä toimiminen ei sovi.

      Lisäksi, jos kyse on yksityisen mökin lyhytkestoisista saneeraushommista, ovat ne timpurin hommina niitä ammattistauksen kannalta kaikkein huonoimmin arvostettuja töitä.

    • N -59

      Uusi kohde, kontion täyspuuosatoimitus. Naulat ja ruuvit vaan puuttuu, kun ei ole uskaltanut ostaa. Ei voi tietää millaisia naulaimia timpurilla. Joten ei ole purkuhommia. Väliseinät tehty harkoista, muuraustyöt tehty. Tunnustan toki, että itse en kauheasti ymmärrä rakentamisesta. Mutta onhan minulla rakennusmestari valvojana:)

      • voistehdäkin

        missäpäin mökki on


      • N -59
        voistehdäkin kirjoitti:

        missäpäin mökki on

        Huomenna alkaa mökin sisätyöt ja muurarikin töissä, annoin työn urakalla. Jippii...


    • kirvesmies5

      Kyllä meitä työttömiä ja ahkeria työmiehiä löytyy, tosin puhuit timpurista ja nyt siellä on muurari töissä? Muuraustyöthän piti olla tehty?

      p.s. Tämä on väärä paikka hakea työmiehiä.

      • N -59

        En hakenut työmiehiä tätä kautta, ihmettelin vaan. Kun puhutaan että rakennusalalla työttömyyttä. Muutama joita kysyin tiedän että ovat lomautettuina, mutta eivät lähteneet lomautuskorvauksen vuoksi kai töihin. Kaksi timpuria töissä työmaalla tälläkin hetkellä, muurari viimeisteli muuraushommat eilen. Ja sähkärikin tänään asentaa kaapelit. Tarpeeksi sinnikäs kun on, niin kyllä ne timpurit 1,5 kk:n hakemisella vihdoin löytyi.


    • raksa työmies.

      Mulle olis vaan kelvannut saneeraushommat tai mikä homma vaan. Olen tehnyt kaikkea paitsi vesieristys hommia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe