Meidän tyttö kutsuu itseään koko ajan akaksi.
Akka ottaa, akka hyppää, akka syliin... Puhetta tulee paljon ja pitkiä lauseita, on todella fiksu lapsi. Tunnistaa ja tietää nimensä, mutta ei koskaan sano itseään nimeltä.
Olen tuntenut pientä häpeää ihmisten ilmoilla ja syytän kovasti itseäni, kun tuli häntä sanottua pikku-akaksi jossain vaiheessa. En ole pitkään aikaan käyttänyt moista nimitystä ja ärsyttää kun tuli sitä edes käytettyä.
Missä iässä lapsi alkaa kutsumaan itseään oikealla nimellä tai sanomaan edes minä? Kai tuo akka nimi joskus häviää jos sitä ei käytä? Onko kellään kokemuksia?
2v kutsuu itseään akaksi.
latinalainenöö
2
155
Vastaukset
- Persoonapronomit
Meillä lapset ovat oppineet puhumaan lauseita 1v 5 kk - 1v 7 kk iässä ja he ovat käyttäneet itsestään alusta asti yksikön 1. persoonaa.
Tämä johtunee siitä, että olemme puhusessamme heille käyttäneet persoonapronomineja, eikä etunimiä. - hyv jatkoa
Lapset voipi olla aika huvittavia.Ei kai kannata hävetä ja ei kai akka nyt niin paha sana ole?Jos muuten viksu lapsi,ei kai tarvis olla huolissaan?Kaipa se aikanaan jää pois,ja tavallaan jos siihen ei hirveästi kiinnitä huomiota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059