Meidän tyttö kutsuu itseään koko ajan akaksi.
Akka ottaa, akka hyppää, akka syliin... Puhetta tulee paljon ja pitkiä lauseita, on todella fiksu lapsi. Tunnistaa ja tietää nimensä, mutta ei koskaan sano itseään nimeltä.
Olen tuntenut pientä häpeää ihmisten ilmoilla ja syytän kovasti itseäni, kun tuli häntä sanottua pikku-akaksi jossain vaiheessa. En ole pitkään aikaan käyttänyt moista nimitystä ja ärsyttää kun tuli sitä edes käytettyä.
Missä iässä lapsi alkaa kutsumaan itseään oikealla nimellä tai sanomaan edes minä? Kai tuo akka nimi joskus häviää jos sitä ei käytä? Onko kellään kokemuksia?
2v kutsuu itseään akaksi.
latinalainenöö
2
195
Vastaukset
- Persoonapronomit
Meillä lapset ovat oppineet puhumaan lauseita 1v 5 kk - 1v 7 kk iässä ja he ovat käyttäneet itsestään alusta asti yksikön 1. persoonaa.
Tämä johtunee siitä, että olemme puhusessamme heille käyttäneet persoonapronomineja, eikä etunimiä. - hyv jatkoa
Lapset voipi olla aika huvittavia.Ei kai kannata hävetä ja ei kai akka nyt niin paha sana ole?Jos muuten viksu lapsi,ei kai tarvis olla huolissaan?Kaipa se aikanaan jää pois,ja tavallaan jos siihen ei hirveästi kiinnitä huomiota?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392447
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381333- 841313
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40939Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122828- 31761
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23616Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d6820529