2v kutsuu itseään akaksi.

latinalainenöö

Meidän tyttö kutsuu itseään koko ajan akaksi.
Akka ottaa, akka hyppää, akka syliin... Puhetta tulee paljon ja pitkiä lauseita, on todella fiksu lapsi. Tunnistaa ja tietää nimensä, mutta ei koskaan sano itseään nimeltä.
Olen tuntenut pientä häpeää ihmisten ilmoilla ja syytän kovasti itseäni, kun tuli häntä sanottua pikku-akaksi jossain vaiheessa. En ole pitkään aikaan käyttänyt moista nimitystä ja ärsyttää kun tuli sitä edes käytettyä.
Missä iässä lapsi alkaa kutsumaan itseään oikealla nimellä tai sanomaan edes minä? Kai tuo akka nimi joskus häviää jos sitä ei käytä? Onko kellään kokemuksia?

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Persoonapronomit

Meillä lapset ovat oppineet puhumaan lauseita 1v 5 kk - 1v 7 kk iässä ja he ovat käyttäneet itsestään alusta asti yksikön 1. persoonaa.

Tämä johtunee siitä, että olemme puhusessamme heille käyttäneet persoonapronomineja, eikä etunimiä.

• hyv jatkoa

Lapset voipi olla aika huvittavia.Ei kai kannata hävetä ja ei kai akka nyt niin paha sana ole?Jos muuten viksu lapsi,ei kai tarvis olla huolissaan?Kaipa se aikanaan jää pois,ja tavallaan jos siihen ei hirveästi kiinnitä huomiota?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4811
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      188
      3765
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      187
      3456
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3199
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2919
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1984
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1931
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      181
      1752
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1686
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1385
    Aihe