PIPSA?

kesän äippä

Elikkäs mitä sanotte nimestä Pipsa? Itse tykkään nimestä tosi kovasti, minusta se on persoonallinen, pirteä ja suloinen sopii myös vanhemmalla iällä.

Olen kuitenkin tosi epävarma nimestä, herättääkö negatiivisia mielikuvia/onko se teistä naurettava? Muistan kun yli 10 vuotta taakse päin, yläasteikäisenä, pidin Pipsaa maailman naurettavimpana nimenä, koska kuulosti pi m psalta ja oli muutenkin ihan typerä. En silloin olisi ikinä' uskonut, että harkitsisin sitä joskus lapselleni ihan tosissaan! PLEASE HELP, kertokaa mielipiteenne!!

Toiset nimet tulisi mahdollisesti olemaan Elli Orvokki. Elliä ei olla vielä lyöty lukkoon, joten sen tilalle saa ehdotella muitakin jos haluaa/jaksaa/viitsii.

...ja tytön L.A. on kesäkuussa. Vanhemmat lapset:
Loviisa Inka Tuulikki, 11
Heini-Mari Josefiina, 9
Vilho Onni Luukas, 5
Fanni Aino Adalmiina, 4
Roope Juho Sakari, 1

17

1933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna.

      Pipsa on minustakin semmoinen reipas ja pirteä nimi ja sopii oikeen hyvin sisarusten nimiin :) tässä kuitenkin vielä joitakin nimi ehdotuksia jos nyt niitä kaipasit :)

      Mandi
      Aili
      Jenni
      Siiri
      Elmi
      Tilda
      Ninni
      Tara
      Meeri
      Minttu

      toisia nimiä:

      Taika Orvokki
      Säde Orvokki
      Rosa/Roosa Orvokki
      Ida/Iida Orvokki
      Iris/Iiris Orvokki
      Iisa Orvokki
      Maia Orvokki
      Vera/Veera Orvokki
      Ada/Aada Orvokki
      Alina Orvokki

      • Anonyymi

        Vain lässyhumanisti, jolla hädintuskin on kykyä ajatella itse, voi antaa lapselleen nimen, josta voidaan vetää alatyylinen sana!


    • Seppo Taalasmaa

      Ihan kuten sanoit, haiskahtaa pahasti Pimpsalta.

      • hei-idiootti

        Ja sullahan on varmaa iha vitusti kokemusta eikö vaan


      • Anonyymi
        hei-idiootti kirjoitti:

        Ja sullahan on varmaa iha vitusti kokemusta eikö vaan

        Et siis tykännyt mielipiteestä? Etkö tajua, että ihmisellä on mielikuvitusta, ja kyky vetää tietyistä nimistä lähellä oleva sana?
        Ja lapselle on paree valita hyvä nimi, ettei se joutuisi kiusatuksi koulussa!


    • Täti

      Pipsa sopii erinomaisesti sisarussarjaanne, ja se on reipas ja pirteä nimi.

      Pipsa Helmi Orvokki
      Pipsa Sini Orvokki
      Pipsa Usva Orvokki

      • Anonyymi

        Oletko kaksonen tai kenties kiinalaisessa hevonen?!
        Miltä kuulostaa läheltä liippaava sana pimpsa?
        Miten ei osata ajatella?!


    • naksi

      Minusta Pipsa on oikein söpö nimi, ja Orvokki käy oikein hyvin toiseksi nimeksi sen kanssa :)

      Edellisen ehdottama Pipsa Helmi Orvokki olisi ihana!

      Myös Meeri, Siiri, Tilda, Tilde, Sinna, Siina tai Nelli voisi sopia...

      • Anonyymi

        Aha. Ja siinä seuraava kaksonen, joka ei ymmärrä nimien ja läheltä liippaavien sanojen päälle. Kun ihanteellisuudesta on kysymys, kaksosen pää sekoaa.
        Pipsa on yllättävän lähellä sanaa Pimpsa. Mutta jos älykkyysosamäärä on alle 100...


    • Yrjö Urpola

      Pipsa Pimppi Pilluriina

      • vihaaja69

        ja mikäs ite oot joku Yrjö Yrjöävä Yrjöhousu


      • Gundula_Mäkelin

        Pimpsa Pimppi Pilluriina sopii paremmin nimeksi XD
        Pimpsa Kaloriina Vakiina on kanssa hyvä


      • Yrjö_Urpola
        vihaaja69 kirjoitti:

        ja mikäs ite oot joku Yrjö Yrjöävä Yrjöhousu

        Ja sinä olet Jäätävä Hiekkapillu


      • Anonyymi

        Vidu oon melkein sama mieltä. Paitsi että se pimpsa olisi ollut parempi.

        Hyvin huomaa miten ihmiset ei paljoa ajattele, ja kun hädintuskin ovat tietoisia omasta luonteestaan, niin antavat sitten sen mukaisia nimiä.


    • Anonyymi

      Mä tota voisin tykätä sillä nella nimestä ja toiseks nimeksi se orvokki on kiva mutta helmi vois olla se toinen toisista nimistä

      • Anonyymi

        Ois kiva.. on kiva...
        Hankkikaa jumankauta elämä! Lehmät navetassa sanoo muu!
        Minun mies opetti, että lehmät on navetassa!


    • Anonyymi

      Mun nimi on Pipsa eikä siinä oo mitään väärää jos laitat sun lapsen nimeksi Pipsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      173
      976
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      835
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      67
      787
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    Aihe