mikä vahvistimeksi????

salolaane

jeps mun kaiuttimen impedanssi on 8ohm ja tehokesto 60/80w. Minkä lainen vahvistin ois hyvä hankkia ja mistä sellasia sais halvalla? kiitoksii vastauksista :)

11

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • versio2

Paljonko voit sijoittaa ja mikä kaiutin merkki /malli?

• salolaane

50-100€ ja merkil ny ei oo niin kauheest väliä

• salolaane

siis kaiuttimen merkkiä/mallia en ite tiä kun tilasin vaan osat ja tein sen itse

• versio2

Tuolla rahalla on aika vaikea löytää mitään kunnolla toimivaa tai kovin kummoista. Torista ketsele.

• salolaane

kiitos, mutta onko vahvistimenkin oltava 8ohm?

• mielellään kyllä

Hyvähän se olisi olla.

Tosin joillekin vahvistimille kelpaa suurikin impedanssihaitari kaiuttimissa. Merkitty vahvistimen taakse.

• hiffisti69

Vahvistimen impedanssi saa olla pienempikin. Itse asiassa parempi niin. Sehän tarkoittaa vain, että vahvistin pystyy antamaan virtaa vaikeampaankin kuormaan.

Kaiuttimien impedanssi ei siis saa olla pienempi kuin vahvistimen sallittu kaiutinimpedanssi. Toisinpäin käy kyllä, tällöin vahvistin vain pääsee helpommalla.

• tietäjä.

8ohm kaiuttimille käy kaikki vahvistimet. Hakemalla joutuu hakemaan sopimatonta, tuskin löytyy sittenkään.

• salolaane

jeps kiitos enköhän nyt osaa ostaa oikeen :)

• creek brit

Minulla on ollut yli kymmenen erilaista vahvistinta ja noin 15 paria kaiuttimia. Koskaan ei ole mennyt mitään rikki impedanssin takia. Vaikka on luukutettukin.

• hiffisti69

Kun kaiuttimen impedanssi on liian alhainen ja yrittää luukuttaa liian kovalla, ei vahvistimen virranantokyky riitä. Todennäköisesti tämä tekee äänestä niin hirveän kuuloista, että käännät volumea hiljaisemmalle ennen kuin vahvistin kärähtää.

On myös hyvin mahdollista, että tuossa tilanteessa hajoaa ensin kaiutin, eikä vahvistin. Kun vahvistimen rajat tulevat vastaan, äänisignaali leikkautuu. Leikkautunut siniaalto sisältää hyvin korkeita taajuuksia, eli kaiuttimen diskanttielementille (joka on herkin ja heikoin) menee liian suuri osa tehosta, ja se kärähtää. Yleensä kaiuttimet rikotaankin liian heikkotehoisella vahvistimella, eikä liian suuritehoisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      148
      11357
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8092
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5864
    4. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      9
      4604
    5. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      160
      4543
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      32
      4321
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4183
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3467
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80