Väitän että jos kypsään ikään ehtinyt nainen hakee suhdetta huomattavasti nuoremman miehen kanssa, hän hakee samalla omaa nuoruuttaan. Hän ei halua hyväksyä vanhenemistaan, jo usein käytetty sana ”nuorekas” kertoo sen. Väite, ettei nainen ajattele omaa vanhenemistaan tällaisessa suhteessa, on täysin naurettava. Itse asiassa se hallitsee suhdetta tavalla tai toisella.
Jos taas nuori mies hakeutuu huomattavasti vanhempien naisten seuraan, hän kerää seksikokemuksia ja/tai hakee äitihahmoa.
Kummassakaan tapauksessa ei juuri koskaan voi puhua molemminpuolisesta saati kestävästä rakkaudesta, joskin poikkeuksia säännöstä on olemassa.
Ikäerot
86
4067
Vastaukset
- vanha ku saapas
plaa plaa plaa.
- nuori nainen
kalahtaa?
- Caratia
...olikin sinulla paljon sanottavaa. Jos sinulla on tuollainen ulosanti livessäkin, niin mahtaa sinulla olla hankalaa tulla toimeen muiden ihmisten kanssa, vai mitä?
Noo, kukin taaplaa tyylillään, eiks je! - tuulentuttu
nuori nainen kirjoitti:
kalahtaa?
.....melkein kajahti.....seisoman.. nuori nainen
- odottaja
, mutta ei kai sillä ole enää niin väliä, sillä ikäerolla. Ei kai kukaan uskalla sitä ikuista rakkautta kenellekään luvata, vaikka olis minkä ikäinen tahansa? Olis se muuten ihanaa olla rakastunut!
- mies
toi juttu on täysin ihmisistä kiinni ite olen seurustellut 38v.. naisen kaa oon edelleen yhessä.. ja kyseessä on viä kaukosuhde... joka toimii...
- Kaukokaipaaja
Se toimiikin. Kaukosuhteena, mutta menisitkö, Kauko yksiin leipiin ja vielä puolen vuoden kuluttua sanoisit, että toimii?
- nainen55
kysymyksessä hakeminen, minä etsin ikäistäni ja vanhempaa seuraa, mutta rakastuin itseäni 14 vuotta nuorempaan.
Löysin nelikymppisen vastuuntuntoisen kypsän miehen, olemme jo vähän vanhentuneet yhdessä.
En ajattele ikää, eikä miehenikään, olemme vain onnellisia siitä että löysimme toisemme.- Minna
Mun mielestä ei ole mitään väliä ikäerolla puolin eikä toisin. Jos rakastaa, niin rakastaa.
- Angiina
Minna kirjoitti:
Mun mielestä ei ole mitään väliä ikäerolla puolin eikä toisin. Jos rakastaa, niin rakastaa.
Tiedän nyt syrjähtäväni hieman, mutta haluaisin kuitenkin kajota ilmiöön, joka on tämän(kin) viestiketjun takana: rakastumisen ihannointi. Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana rakastumisesta kaiken voittavana tunteena, on tullut länsimaissa lähes uskonto, jolle me olemme silmää räpäyttämättä valmiita uhraamaan - niin - kaiken.
Rakastumisen tunteen ylivallasta muihin tunteisiin nähden seuraa, että jo olemassa olevaa parisuhdetta (joka sekin on tietenkin saanut alkunsa intohimoisen rakastumisen siivittämänä) on tarkkailtava, ettei romanssi vaan pääse nuutumaan, tai peräti lakastumaan. Joskus mieleen nousee ilkikurinen ajatus, kun kuuntelee itseään (mitä esimerkiksi miehelleen puhuu), lukee lehtiä, seuraa muita tiedotusvälineitä, että parisuhde elää omaa elämäänsä minusta ja kumppanistani välittämättä!
Parisuhde on pidettävä tyytyväisenä. Sitä on herkeämättä vaalittava ja hoidettava kuin pientä lasta, ettei kukaan ulkopuolinen tule ja tarjoa vielä suurempaa hehkua, joko minulle tai hänelle. Jos näin tapahtuu, pakka menee heti uusiksi, sillä rakastumisellehan me emme voi mitään. Vai voimmeko? - amado mio
Angiina kirjoitti:
Tiedän nyt syrjähtäväni hieman, mutta haluaisin kuitenkin kajota ilmiöön, joka on tämän(kin) viestiketjun takana: rakastumisen ihannointi. Viimeisen parinkymmenen vuoden aikana rakastumisesta kaiken voittavana tunteena, on tullut länsimaissa lähes uskonto, jolle me olemme silmää räpäyttämättä valmiita uhraamaan - niin - kaiken.
Rakastumisen tunteen ylivallasta muihin tunteisiin nähden seuraa, että jo olemassa olevaa parisuhdetta (joka sekin on tietenkin saanut alkunsa intohimoisen rakastumisen siivittämänä) on tarkkailtava, ettei romanssi vaan pääse nuutumaan, tai peräti lakastumaan. Joskus mieleen nousee ilkikurinen ajatus, kun kuuntelee itseään (mitä esimerkiksi miehelleen puhuu), lukee lehtiä, seuraa muita tiedotusvälineitä, että parisuhde elää omaa elämäänsä minusta ja kumppanistani välittämättä!
Parisuhde on pidettävä tyytyväisenä. Sitä on herkeämättä vaalittava ja hoidettava kuin pientä lasta, ettei kukaan ulkopuolinen tule ja tarjoa vielä suurempaa hehkua, joko minulle tai hänelle. Jos näin tapahtuu, pakka menee heti uusiksi, sillä rakastumisellehan me emme voi mitään. Vai voimmeko?tarvitseeko rakastumiselle edes voida mitään, ellei kyseessä ole ns. luvaton suhde. Se harvoin on rakkautta ensi silmäyksellä, ja vaikka en pettämistä täysin tuomitsekaan, siinä jos missä voi valita.
On mahdollisuus heti alussa valita antaako puhelinnumeronsa, mailiosoitteensa, vastaako tekstiviesteihin, sähköposteihin, eli päästääkö suhteen alkua pitemmälle. Toisin sanoen, ensin on järki ja valinnat, sen jälkeen tunteet ja vietit. Kun jälkimmäiset tulevat kuvaan mukaan, ovat edelliset jo tuhoon tuomittuja.
Muuten rakkauden ihannointi on tosiaan suuressa suosiossa, vaikka esimerkiksi järkiavioliitot voivat onnistua aivan yhtä hyvin ja paremminkin kuin rakkaudesta solmitut. Rakkaus sinänsä ei ole onnistumisen tae, mutta ihana tunnehan rakastuminen ja rakastaminen on. - Ellu
amado mio kirjoitti:
tarvitseeko rakastumiselle edes voida mitään, ellei kyseessä ole ns. luvaton suhde. Se harvoin on rakkautta ensi silmäyksellä, ja vaikka en pettämistä täysin tuomitsekaan, siinä jos missä voi valita.
On mahdollisuus heti alussa valita antaako puhelinnumeronsa, mailiosoitteensa, vastaako tekstiviesteihin, sähköposteihin, eli päästääkö suhteen alkua pitemmälle. Toisin sanoen, ensin on järki ja valinnat, sen jälkeen tunteet ja vietit. Kun jälkimmäiset tulevat kuvaan mukaan, ovat edelliset jo tuhoon tuomittuja.
Muuten rakkauden ihannointi on tosiaan suuressa suosiossa, vaikka esimerkiksi järkiavioliitot voivat onnistua aivan yhtä hyvin ja paremminkin kuin rakkaudesta solmitut. Rakkaus sinänsä ei ole onnistumisen tae, mutta ihana tunnehan rakastuminen ja rakastaminen on.Ensin tunteet ja vietit, sitten järki ja valinnat.
Eli tunnet vetoa jotain kohtaan, mutta järkeilet:Ei, hänellähän on jo tyttöystävä, tai vaimo jne. - Havukka-ahon ajattelija
Ellu kirjoitti:
Ensin tunteet ja vietit, sitten järki ja valinnat.
Eli tunnet vetoa jotain kohtaan, mutta järkeilet:Ei, hänellähän on jo tyttöystävä, tai vaimo jne.että vetoa voi tuntea vaikka huterassa huushollissa, eikä se rakkautta ole.
- Ellu
Havukka-ahon ajattelija kirjoitti:
että vetoa voi tuntea vaikka huterassa huushollissa, eikä se rakkautta ole.
Ei ole rakkautta, jos joku vetää puoleensa ja saa hormoonit hyrräämään.
Tarkoitan, että ei ole aina rakkautta.
Joskus onkin, tai syvenee rakkaudeksi.
Siitä "vedosta" se yleensä kyllä alkaa. - Mies 50+
Angiina kirjoitti:
Parisuhde on pidettävä tyytyväisenä. Sitä on herkeämättä vaalittava ja hoidettava kuin pientä lasta, ettei kukaan ulkopuolinen tule ja tarjoa vielä suurempaa hehkua, joko minulle tai hänelle. Jos näin tapahtuu, pakka menee heti uusiksi, sillä rakastumisellehan me emme voi mitään. Vai voimmeko?ton rakkauden suhteen,juku jos 30v pitää kädestä kii ja pussailla,niin johan on markkinat,meiksin oma liitto kai meni kyllä sen takia poikki kun jäi se hoito vähemmälle,että olen sikäli kai väärä tyyppi,tohon sanomaan,mut kyllä ihmetyttää ku ukon pitäis painaa pitkää päivää,että pärjäilee jotenkin,ja samalla olla kotona,hyysäämässä muijaa,ei hitto teitä naisia,no eläköön se pieni ero.
- nainen55
Mies 50+ kirjoitti:
ton rakkauden suhteen,juku jos 30v pitää kädestä kii ja pussailla,niin johan on markkinat,meiksin oma liitto kai meni kyllä sen takia poikki kun jäi se hoito vähemmälle,että olen sikäli kai väärä tyyppi,tohon sanomaan,mut kyllä ihmetyttää ku ukon pitäis painaa pitkää päivää,että pärjäilee jotenkin,ja samalla olla kotona,hyysäämässä muijaa,ei hitto teitä naisia,no eläköön se pieni ero.
sulla oli liika nuori nainen, vanhemmat ei vaadi niin paljon.
Vanhemmat naiset myös antaa arvon miehelle. - joo joo
Minna kirjoitti:
pitääkö se sotkea parisuhteeseen.
- Mies 50+
nainen55 kirjoitti:
Vanhemmat naiset myös antaa arvon miehelle.Tätä palstaa ainakin kun lukee,niin pitäsi kyllä olla joku ihme ukko,jos meinaisi naisen saada,ei meikäpojan rahkeet ainakaan riitä millään.Jos vanhemmat naiset naiset ei osaa vaatia,no joo oikeasti kyllä kai se niin on,että realistisuus on jo mukana,kun ikää tulee,kyllä siinä vaan on kohdattava samoilla linjoilla oleva ihminen,ei me enään paljon tapoja muuteta tässä iässä,tosin suvaitsevaisuus on kai,ehkä kehittyneempi,tietäisi vaan mihin suuntaan heh hee
- 50+++++
nainen55 kirjoitti:
Vanhemmat naiset myös antaa arvon miehelle.Olen aina halunnut, himoinnut,,, itseäni vanhempia naisia ?
Miksi ?
Kokeneen kanssa kaikki sujuu paremmin.
Tukusampi on parempi.....
- Maria
ikäero ei merkitse mitään, eikä toisten puheet. ainut mikä merkitsee, on se rakastaako kumppaniaan.
- pieleen meni
muutappas maalle johonkin pikkukylään jossa joka toinen kysäisee ootko sä sen miehen äiti, ja sano sitten että puheet ei merkkaa.
- Niinkin..
Olen suerustellut,,ollut avoliitossa,,kuinka
vain haluat asian ymmärtää, paljon itseäni nuo-
remman naisen kanssa ja myöskin itseäni vanhemman
kanssa. Kypsä nainen voi olla 17-70v.
Naiseus ei kysy ikää. Kaikki on mahdollista jopa
rakastuminen, mitä se nyt sitten tarkoittaakin.
Ystävistäni, siis miehistä, niiden avioliitoissa
joissa nainen on miestä vanhempi.....tuntuu kaikki sujuvan paremmin.
MIKSI ? - Mimoosa
Niinkin.. kirjoitti:
Olen suerustellut,,ollut avoliitossa,,kuinka
vain haluat asian ymmärtää, paljon itseäni nuo-
remman naisen kanssa ja myöskin itseäni vanhemman
kanssa. Kypsä nainen voi olla 17-70v.
Naiseus ei kysy ikää. Kaikki on mahdollista jopa
rakastuminen, mitä se nyt sitten tarkoittaakin.
Ystävistäni, siis miehistä, niiden avioliitoissa
joissa nainen on miestä vanhempi.....tuntuu kaikki sujuvan paremmin.
MIKSI ?se elämänkokemus.
- Caratia
...jos nuorempi nainen hakeutuu vanhemman miehen seuraan? Etsiikö hän silloin isähahmoa?
- rukoilijasirkkaN
noo jos ikäero on vaikka 30 v - 70 v niin sitten täytyypi olla kyseessä suuuuri rakk.. siis rahastus! Näin arvelen.
- Eeva
naisten halua etsiä itseä paljon nuorempia. Täytyy olla kysymyksessä jonkinlainen näytön paikka, että vielä kelpaa. Minä haluan vanheta ikäiseni kanssa en miettiä olenko tarpeeksi nuorekas jollekkin 15-20 v nuoremmalle, joka on ihan lapsi iältä ja mieleltä. Entäpä jos mies haluaa myöhemmin omia lapsia, se ei siinä suhteessa enää käy. Ikäero kyllä näkyy ja tuntuu seksipuolellakin kun nainen on vaikka 65 ja mies alle 50. Kyllä sitä pitäisi naisen ajatella jos sanoo rakastavansa, vaikka kuinka haluaa hetkessä elää.
- Ludmila
Ei ole kysymys siitä, ettei nainen haluaisi olla oman ikäisen, eli yli 50v. miehen kanssa. Naiset etsivät nuorempaa siitä syystä, kun se oman ikäinen mies ei enää monesti voi tyydyttää seksuaalisesti naista. On erittäin paljon naisia, joilla seksuaalinen halukkuus on suurimmillaan n. 50 vuoden iässä.
Ja ei minun mielestä 30-35 vuotias mies enään lapsi ole. Ja miksi menet iän laskemisessa noin pitkälle. Puhun nyt seksikumppanista. Elinkumppani on eri juttu. Vaikka kyllähän se onnistuu tämä ikäero monilla, vaikka olis elinkumppanikin. Tapahtuuhan sellaista paljon. - nainen55
ollut ymmärtänyt sitä että nainen on paljon nuorempi, vaikka minulla on tuttavapiirissä semmonen onnellinen avioliitto jo ollut vuosikymmeniä.
Olen mieheni kanssa keskustellut siitäkin, että jos hän haluais vielä lapsia, mutta hänellä on kolme lasta joiden yksinhuoltaja hän on ollut jo kuusi vuotta, ei hän halua enää lapsia vaikkakin pömppävatsaiset naiset on mitä hellyttävin näky.
Olisin halunnut hänet lasteni isäksi, niin jämäkkä ja rakastava isä hän on.
Minä olen jo mummu ja nyt me odotamme että miehestäni tulee vaari ja saamme alkaa hellimään uutta sukupolvea yhdessä. - nainen55
nainen55 kirjoitti:
ollut ymmärtänyt sitä että nainen on paljon nuorempi, vaikka minulla on tuttavapiirissä semmonen onnellinen avioliitto jo ollut vuosikymmeniä.
Olen mieheni kanssa keskustellut siitäkin, että jos hän haluais vielä lapsia, mutta hänellä on kolme lasta joiden yksinhuoltaja hän on ollut jo kuusi vuotta, ei hän halua enää lapsia vaikkakin pömppävatsaiset naiset on mitä hellyttävin näky.
Olisin halunnut hänet lasteni isäksi, niin jämäkkä ja rakastava isä hän on.
Minä olen jo mummu ja nyt me odotamme että miehestäni tulee vaari ja saamme alkaa hellimään uutta sukupolvea yhdessä.rankka viikko taas vaatii veronsa, tarkoitin että mies on nuorempi, kuten minulla ;-))
- JJ ;-)
Ludmila kirjoitti:
Ei ole kysymys siitä, ettei nainen haluaisi olla oman ikäisen, eli yli 50v. miehen kanssa. Naiset etsivät nuorempaa siitä syystä, kun se oman ikäinen mies ei enää monesti voi tyydyttää seksuaalisesti naista. On erittäin paljon naisia, joilla seksuaalinen halukkuus on suurimmillaan n. 50 vuoden iässä.
Ja ei minun mielestä 30-35 vuotias mies enään lapsi ole. Ja miksi menet iän laskemisessa noin pitkälle. Puhun nyt seksikumppanista. Elinkumppani on eri juttu. Vaikka kyllähän se onnistuu tämä ikäero monilla, vaikka olis elinkumppanikin. Tapahtuuhan sellaista paljon.Aivan kuten sanoit :-)
- Eeva
Ludmila kirjoitti:
Ja ei minun mielestä 30-35 vuotias mies enään lapsi ole. Ja miksi menet iän laskemisessa noin pitkälle. Puhun nyt seksikumppanista. Elinkumppani on eri juttu. Vaikka kyllähän se onnistuu tämä ikäero monilla, vaikka olis elinkumppanikin. Tapahtuuhan sellaista paljon.elinkumppanista tietysti. On 30-35 vuotias mies henkisesti aika lapsi kun vertaa viiskymppiseen naiseen. Seksi tietysti pelaa sen kanssa, sen perässähän nykyään kaikki vaihdevuosissa olevat naiset juoksee.
- Ludmila
Eeva kirjoitti:
elinkumppanista tietysti. On 30-35 vuotias mies henkisesti aika lapsi kun vertaa viiskymppiseen naiseen. Seksi tietysti pelaa sen kanssa, sen perässähän nykyään kaikki vaihdevuosissa olevat naiset juoksee.
Ettei vain sinullakin tekisi nuorempaa miestä mieli ;)? Ja miten sinä perustelet henkisen ihmisen? Ei se kuule ihmisen ikä aina sitä henkevyyttä määrää. Sinulla on ihan väärä käsitys.
- Eeva
Ludmila kirjoitti:
Ettei vain sinullakin tekisi nuorempaa miestä mieli ;)? Ja miten sinä perustelet henkisen ihmisen? Ei se kuule ihmisen ikä aina sitä henkevyyttä määrää. Sinulla on ihan väärä käsitys.
pitäisi haluta nuorempaa, kun elämä on hyvää näin saman ikäisen kanssa. Kun on yhteiset lapset, vuodet, kokemukset. Ei tietystikkään 30 vuotiaat ole aina lapsellisia, mutta suurin osa on. Ja seksi pelaa yhtä lailla viisikymppisen miehen kanssa, voi olla naisissakin vähän vikaa jos ei onnistu, naiset vaan odottavat valmista aina siihen tyyliin että minulle kaikki.
- nainen55
Eeva kirjoitti:
pitäisi haluta nuorempaa, kun elämä on hyvää näin saman ikäisen kanssa. Kun on yhteiset lapset, vuodet, kokemukset. Ei tietystikkään 30 vuotiaat ole aina lapsellisia, mutta suurin osa on. Ja seksi pelaa yhtä lailla viisikymppisen miehen kanssa, voi olla naisissakin vähän vikaa jos ei onnistu, naiset vaan odottavat valmista aina siihen tyyliin että minulle kaikki.
sanonut että pitäis haluta nuorempaa, ole onnellinen ikäisesi miehen kanssa. Mikä on parempaa kun on hyvät välit puolison kanssa, on yhteinen isovanhemmuus, tuntee ja tietää toisen tavat.
Kaikilla ei ole näin onnellisesti asiat, monet taatusti tinkii seksistäkin, kun on muuten seesteistä elämä.
- m44
Rakkaani on 9 vuotta vanhempi. Alkoi ystävyytenä joka syveni rakkaudeksi ajan kuluessa. En etsi hänestä todellakaan äitihahmoa. Minulla on ollut aiemmin samanikäisiä sekä myös nuorempia kumppaneita. Tämä ihmisen kanssa syntyi kuitenkin sellainen henkinen yhteys, jota en ollut ennen kokenut. Olemme kumpikin aiemmassa elämässämme viettäneet ns. vilkasta elämää näissä parisuhdeasioissa. Hyvin menee nyt kaikin puolin.
- näin..
se on. Ja jos nainen ottaa itseään vanhemman miehen hän etsii isän korviketta/suojelijaa. Miehet jotka ottavat itseään nuoremman kumppanin toteuttavat pervessiä insestifantasiaansa. Kyllä kaikkien on otettava juuri saman ikäinen kumppani kuin itse ovat, vain se on normaalia.
- Mies 50+
kumppani,missä niitä kasvaa?
- näin..
Mies 50+ kirjoitti:
kumppani,missä niitä kasvaa?
Kaikkialla. Sehän on jokaisen itsensä päätettävissä kenet haluaa (yrittää) ottaa kumppanikseen. Edellyttää luonnollisesti toiveiden kohteen halua tulla otetuksi kumppaniksi yrittäjälle.
- joo
Helvetin pöljät. Onko mahdollinen rakkautenne sidoksissa vastapuolen syntymätodistukseen ? Säälittävää siinä tapauksessa ! Saatte mitä ansaitsette !
- sepe
tätini täytti vasta 70v.15v sitten hän löysi itseään 15v nuoremman miehen.vieläkin rakkaus kukoistaa.käsittääkseni itsestään pitää pitää huolta entistä enemmän.
on siinä pariskunta:mies 55v ja nainen 70v.
jää muuten lenita airistokin toiseksi.- Sylvi !
Miten ne kehtaavat !
- tuulentuttu
Ei se niin mene. Olet joko lasiastiassa kasvanut,
tai elänyt elämäsi rajoitetulla ymmärryksellä.
Ilmeisesti sinulta puuttuu myöskin kokemusta eri
sukupuolta olevien "ihmisten" suhtautumisesta
seksiin. Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki
kokee.......- amado mio
yhdestä näkökulmasta esitetty väite, jonka saa hyväksyä tai kumota, ei välttämättä oma mielipiteeni.
- Angiina
amado mio kirjoitti:
yhdestä näkökulmasta esitetty väite, jonka saa hyväksyä tai kumota, ei välttämättä oma mielipiteeni.
Nämä keskustelupalstat ovat herättäneet sisälläni uinuvan pienen matkasaarnaajan, josta nyt sitten saa moni viaton(kin) kärsiä.
Kun esittää perustelemattomia väitteitä, saa helposti vilkkaan mielipiteenvaihdon rykäistyä käyntiin (varsinkin, jos väite liittyy jotenkin seksiin ja ikään). Uskoisin, että monen kokemus on kuitenkin se, että mielipiteitä vaihtamalla (kinaamalla) ei oikeastaan päästä puusta pitkään; joskus se on suorastaan tympeää. Varsinkin, kun kaikki mahdollinen kullien seisomiseen ja pillujen kostumiseen liittyvä on jo moneen kertaan kuultu...
Tarkoitan sanoa, että keskustelu edellyttää ajatusten (mielipiteiden) perustelemista. Tiedän, että se ei ole ihan helppoa. Mutta, miksi sen pitäisi olla helppoa? Se, että ajattelee jonkun asian omalta kohdaltaan loppuun, eli tietää, miksi olen tätä mieltä; tuottaa mielihyvää. Perustelujen etsiminen on myös hyvä keino lisätä itsetuntemusta. Ihminen voi elää läpi elämänsä tietämättä kuka on. Itsetuntemus on itse hankittava. - amado mio
Angiina kirjoitti:
Nämä keskustelupalstat ovat herättäneet sisälläni uinuvan pienen matkasaarnaajan, josta nyt sitten saa moni viaton(kin) kärsiä.
Kun esittää perustelemattomia väitteitä, saa helposti vilkkaan mielipiteenvaihdon rykäistyä käyntiin (varsinkin, jos väite liittyy jotenkin seksiin ja ikään). Uskoisin, että monen kokemus on kuitenkin se, että mielipiteitä vaihtamalla (kinaamalla) ei oikeastaan päästä puusta pitkään; joskus se on suorastaan tympeää. Varsinkin, kun kaikki mahdollinen kullien seisomiseen ja pillujen kostumiseen liittyvä on jo moneen kertaan kuultu...
Tarkoitan sanoa, että keskustelu edellyttää ajatusten (mielipiteiden) perustelemista. Tiedän, että se ei ole ihan helppoa. Mutta, miksi sen pitäisi olla helppoa? Se, että ajattelee jonkun asian omalta kohdaltaan loppuun, eli tietää, miksi olen tätä mieltä; tuottaa mielihyvää. Perustelujen etsiminen on myös hyvä keino lisätä itsetuntemusta. Ihminen voi elää läpi elämänsä tietämättä kuka on. Itsetuntemus on itse hankittava.että keskustelu, joka pohjautuu mielipiteiden ja väitteiden tarkalle perustelemiselle, ei täällä onnistu. Ei varsinkaan, jos jo avauksessa miettii asiansa joka kantilta valmiiksi, jolloin ei jää minkäänlaista varaa muiden mielipiteille.
Olisin toki voinut perustella tämän väitteeni tarkemmin tai väittää aivan päinvastaista, mutta kumpikaan tuskin olisi saanut minkäänlaista mielipiteen vaihtoa aikaiseksi. Itse asiassa yritin ensin hakea tilastoa väitteeni tueksi, mutta sellaista ei joko ole tehty tai en muuten vain sitä löytänyt.
Lopultakin näitä ikäryhmäpalstoja tuskin on tarkoitettu mihinkään taivaita tavoittelevaan keskusteluun, vain tavalliseen ajatustenvaihtoon. Ehkä se ei paljon nouse tuolta seksinvonkaustasolta jota täällä nykyään saa lukea päivästä toiseen, mutta hiukan kuitenkin. Jostain syystä miltei kaikki aiheet juuri tällä palstalla kääntyvät seksiin vaikkei niistä avauksissa puhuttaisi sanaakaan.
Kyllä minulla on ihan oma mielipide tästä asiasta aivan kuten monesta muustakin, en vain välttämättä halua aivan kaikkea tuoda palstalla julki. - Angiina
amado mio kirjoitti:
että keskustelu, joka pohjautuu mielipiteiden ja väitteiden tarkalle perustelemiselle, ei täällä onnistu. Ei varsinkaan, jos jo avauksessa miettii asiansa joka kantilta valmiiksi, jolloin ei jää minkäänlaista varaa muiden mielipiteille.
Olisin toki voinut perustella tämän väitteeni tarkemmin tai väittää aivan päinvastaista, mutta kumpikaan tuskin olisi saanut minkäänlaista mielipiteen vaihtoa aikaiseksi. Itse asiassa yritin ensin hakea tilastoa väitteeni tueksi, mutta sellaista ei joko ole tehty tai en muuten vain sitä löytänyt.
Lopultakin näitä ikäryhmäpalstoja tuskin on tarkoitettu mihinkään taivaita tavoittelevaan keskusteluun, vain tavalliseen ajatustenvaihtoon. Ehkä se ei paljon nouse tuolta seksinvonkaustasolta jota täällä nykyään saa lukea päivästä toiseen, mutta hiukan kuitenkin. Jostain syystä miltei kaikki aiheet juuri tällä palstalla kääntyvät seksiin vaikkei niistä avauksissa puhuttaisi sanaakaan.
Kyllä minulla on ihan oma mielipide tästä asiasta aivan kuten monesta muustakin, en vain välttämättä halua aivan kaikkea tuoda palstalla julki.Hyvä "Amado mio" viestini ei ollut tarkoitettu mitenkään sinulle. Ajatukselleni löytyi sinun ajatustesi hänniltä vain ikään kuin sopiva rako. Toivottavasti et turhaan pahoittanut mieltäsi.
Ehkä on niin kuin kirjoitat. Toisaalta en haluaisi nähdä keskustelupalstojen tilannetta aivan niin synkeänä. Ensinnäkin palstoja silmäilevät varmasti hyvin monenlaiset ihmiset. Sekin on tärkeää, että luetaan, vaikka ei mitään erityistä ketjua saataisi aikaiseksi. Toiseksi aina jää varaa erilaisten perustelujen esittämiselle, sillä ainahan voi yrittää osoittaa toisen perusteet paikkansa pitämättömiksi! Vaikka sehän se juuri vaikeata onkin, myös minulle. - Angiina
amado mio kirjoitti:
että keskustelu, joka pohjautuu mielipiteiden ja väitteiden tarkalle perustelemiselle, ei täällä onnistu. Ei varsinkaan, jos jo avauksessa miettii asiansa joka kantilta valmiiksi, jolloin ei jää minkäänlaista varaa muiden mielipiteille.
Kyllä minulla on ihan oma mielipide tästä asiasta aivan kuten monesta muustakin, en vain välttämättä halua aivan kaikkea tuoda palstalla julki.Semmoista piti vielä sanomani elikkä valehtelemani, että olen käynyt katsastamassa muitakin kuin näitä ikäryhmiä (esim. tiede, älykkyys, ateismi... ) Lupaavista otsikoista huolimatta niillä jylläävät oikeat teinipojat. Keski-ikäisine habituksineni (49 v.) olin niillä tantereilla auttamattomasti paitsiossa. En jaksanut edes yrittää. Olkaa siis huoleti kaikki 50 -palstalaiset, meidän tasomme on vähintään välttävä moneen muuhun palstaan verrattuna.
- pikkumimmi
Tätä ikäerojuttua jauhetaan aika paljon. Toisaalta lähes 50 vapaan naisen on vaikea löytää vapaata kivaa samanikäistä kaveria. Sama voi päteä miestenkin suhteen. Pitäisi käydä kukkahametansseissa. Jos kuitenkin käy rokkibaarissa siellä on nuoria ihmisiä ja yleensä tutustuminen on aika helppoa. Suhteita voi syntyä. Toisaalta muutenkin voi joskus synkata jonkun nuoren ihmisen kanssa paremmin kuin oman ikäisen. Ikäero on ikävä asia ja kyllä ne joilla sitä on keskenään tietävät sen. Ihmistähän sitä etsii ja tietenkin toivoisi, että suhde kestäisi. Kukaan ei halua tulla ryppyiseksi, vanhaksi, rollaattorilla kulkevaksi. Lisäksi jos suhde kestääkin vaikka koko elämän se vanhempi poistuu todennäköisemmin aikaisemmin. Suru on molemmin puolinen, mutta niin on nautintokin suhteesta. Muille ikäero on yleensä negatiivinen asia.
- M52
Kannatan ikäeroa, jossa nainen on huomattavasti nuorempi. En koskisi enää tikullakaan yli 50 v.naisiin. Ihmettelen noita joitakin nuoria kavereita, jotka haikailevat vanhaa naista.
- Ludmila
M52 kirjoitti:
Kannatan ikäeroa, jossa nainen on huomattavasti nuorempi. En koskisi enää tikullakaan yli 50 v.naisiin. Ihmettelen noita joitakin nuoria kavereita, jotka haikailevat vanhaa naista.
So,so. Ootko joskus tikulla koskenut 50v. naista?
Ei kuule sen ikäinen nainen tikuista välitäkään.
Siinä täytyy olla näköä ja kokoa.
50v. nainen ei ole ensinnäkään vanha. Nykyajan nuoret miehet ovatkin sen verran fiksuja, että ymmärtävät hyvän päälle. Hakekaa te papparaiset vaan niitä nuoria naisia. Pilkkanaan he teitä pitävätkin. - evoluutio
Ludmila kirjoitti:
So,so. Ootko joskus tikulla koskenut 50v. naista?
Ei kuule sen ikäinen nainen tikuista välitäkään.
Siinä täytyy olla näköä ja kokoa.
50v. nainen ei ole ensinnäkään vanha. Nykyajan nuoret miehet ovatkin sen verran fiksuja, että ymmärtävät hyvän päälle. Hakekaa te papparaiset vaan niitä nuoria naisia. Pilkkanaan he teitä pitävätkin.just niin kuin nuoret miehet vanhoja akkojakin.
- M51
M52 kirjoitti:
M52 on täydellisesti oikeassa.
Selvästi alan miehiä. - nainen55
M51 kirjoitti:
M52 on täydellisesti oikeassa.
Selvästi alan miehiä.minkähän alan mies?
Leikitään, että minä olisin vapaa 51 vuotias mies jolla ei ole vielä lapsia niin silloin ehdottomasti nuori nainen.
Jos taas olisin eronnut tai leski ja lapsi määrä täysi niin silloin kallistuisin samanikäisen puolelle.
Ja jos keräilisin kokemuksia niin silloin ajattelematta mitään menisin vaan viettieni mukaan, kuka nostattais kuumemmat himot.
Rakastuessani ikä ei merkitsis mitään.
Tämä jos olisin mies.
Mutta olen nainen jolla on maailman ihanin mies ja ikäeroa meillä on 14 vuotta. - Angiina
M52 kirjoitti:
Olen vuosia asunut Aasiassa. Olen elämäni varrella tavannut lukuisia eurooppalaisia, amerikkalaisia keski-ikäisiä miehiä, joilla on paikallinen nuori tyttöystävä tai peräti vaimo. Useimmissa tapauksissa näyttäisi olevan kyse parisuhteesta, mutta ei varsinaisesta ihmissuhteesta. Tyttöystävä saa toki ihailua, mutta hieman niin kuin esine, jota katsellaan ja käytetään omiin tarpeisiin. Järjestely sopii monelle tytölle kehitysmaissa, sillä he eivät odota elämältä muuta kuin turvaa ja toimeentuloa. Itse näen niin, että ihmissuhteen ydin on kahden ihmisen kohtaamisessa. Kohtaamiseen kuuluu olennaisesti se, että kumpikin saa olla juuri sellainen kuin on ja kummallakin on tilaa kasvaa, muuttua. Esineellinenkin suhde saattaa ulospäin näyttää toimivalta, mutta tosiasiassa se perustuu hyväksikäytölle ja näin ollen se kasvun puuttuessa pikkuhiljaa kuolee sisältäpäin.
Tätä taustaa vasten ikäero ei voi olla olennainen seikka. Olennainen seikka on suhteen laatu. - amado mio
nainen55 kirjoitti:
minkähän alan mies?
Leikitään, että minä olisin vapaa 51 vuotias mies jolla ei ole vielä lapsia niin silloin ehdottomasti nuori nainen.
Jos taas olisin eronnut tai leski ja lapsi määrä täysi niin silloin kallistuisin samanikäisen puolelle.
Ja jos keräilisin kokemuksia niin silloin ajattelematta mitään menisin vaan viettieni mukaan, kuka nostattais kuumemmat himot.
Tämä jos olisin mies.
Mutta olen nainen jolla on maailman ihanin mies ja ikäeroa meillä on 14 vuotta.ajatuksia on itsellänikin. Vain että minun olisi vaikea kuvitella rakastuvani esimerkiksi itseäni 10 vuotta nuorempaan mieheen, mutta sitä en voi tietää etukäteen, joten se siitä.
Toisaalta jos alle 30-vuotias mies hakee salaista seksiseuraa 50-60 vuotiaista naisista, asia tuntuu minusta - anteeksi kanssasisaret - vastenmieliseltä, mutta ei sen takia että naisessa olisi mitään vikaa sen ikäisenä. Lähinnä ajattelen sitä, millä perusteilla sen ikäinen mies tätä seuraa hakee. - M51
nainen55 kirjoitti:
minkähän alan mies?
Tämä jos olisin mies.
Mutta olen nainen jolla on maailman ihanin mies ja ikäeroa meillä on 14 vuotta.Pikkuisen hymyilyttää kun 55-vuotias nainen visioi elämäänsä miehenä. Tiukka kuuri testosteronia ja sit kun parta alkaa kasvaa, saattaa olla oikeat fiilingit...
Kokemuksen vakaalla ja matalalla äänellä olen sitä mieltä että:
Nainen on parhaimmillaan 30-40vuotiaana. Teiniajatukset ovat silloin takana ja seksuaalinen ote ja halu sekä hedelmällisyyden tuoma viehätysvoima briljantti.
Myös vanhemmat naiset toki ovat viehättäviä, mutta heidän seksuaalinen viehätysvoima ei MINUN MIELESTÄNI yllä samalle tasolle kuin nuoremmilla.
Aivan samoin ajattelevat varmasti monet naiset miehistä. - nainen55
M51 kirjoitti:
Pikkuisen hymyilyttää kun 55-vuotias nainen visioi elämäänsä miehenä. Tiukka kuuri testosteronia ja sit kun parta alkaa kasvaa, saattaa olla oikeat fiilingit...
Nainen on parhaimmillaan 30-40vuotiaana. Teiniajatukset ovat silloin takana ja seksuaalinen ote ja halu sekä hedelmällisyyden tuoma viehätysvoima briljantti.
Myös vanhemmat naiset toki ovat viehättäviä, mutta heidän seksuaalinen viehätysvoima ei MINUN MIELESTÄNI yllä samalle tasolle kuin nuoremmilla.
Aivan samoin ajattelevat varmasti monet naiset miehistä.visioida, kun mulla on viisi veljeä, neljä poikaa ja koko työhistorian olen tehnyt töitä teknisellä alalla miesten kanssa.
Tunnen miehet paljon paremmin kuin naiset.
Suomalaiset miehet ovat loistavia, varsinkin ne jotka osaavat ajatella päänupillaan. - Tässä
amado mio kirjoitti:
ajatuksia on itsellänikin. Vain että minun olisi vaikea kuvitella rakastuvani esimerkiksi itseäni 10 vuotta nuorempaan mieheen, mutta sitä en voi tietää etukäteen, joten se siitä.
Toisaalta jos alle 30-vuotias mies hakee salaista seksiseuraa 50-60 vuotiaista naisista, asia tuntuu minusta - anteeksi kanssasisaret - vastenmieliseltä, mutta ei sen takia että naisessa olisi mitään vikaa sen ikäisenä. Lähinnä ajattelen sitä, millä perusteilla sen ikäinen mies tätä seuraa hakee.No tietysti irstailuperusteella hakee, eläimellistä kiimaa yms.
- lisäksi
Tässä kirjoitti:
No tietysti irstailuperusteella hakee, eläimellistä kiimaa yms.
pääsee kavereille kehuskelemaan että sai vanhaa ym.
- Anneli
M51 kirjoitti:
Pikkuisen hymyilyttää kun 55-vuotias nainen visioi elämäänsä miehenä. Tiukka kuuri testosteronia ja sit kun parta alkaa kasvaa, saattaa olla oikeat fiilingit...
Aivan samoin ajattelevat varmasti monet naiset miehistä.kun haet kokemuksia 30-40 nainen on parhaimmillaan.
Mutta elämänkumppaniksi en niinkään sanois, monella naisella on tuohon aikaan kaikista vähiten seksihaluja, on monen ikäisiä lapsia, työssä muutoksia, e-pillerit vaikuttaa niin että seksi on näyttelemistä.
Se kun lapsia tehtiin oli unohtumatonta, mutta sekin oli kovin lyhyt aika.
Nyt saa hehkua ja villiintyä ihan vapaasti, on ihanaa olla viiskymppinen nainen ja vaikka ikäiset miehet ei meihin tikullakaan koskis, niin onneksi oma ukkeli ei pääse eroon, myhäilee vaan tyytyväisenä ja kurkkii hameen alle vilahtaako reisi siitä kohtaa mihin sukat loppuu. - Angiina
M51 kirjoitti:
Aivan samoin ajattelevat varmasti monet naiset miehistä.Hyvä, "M51" tarkoitat siis, että nainen ja mies ovat seksuaalisesti parhaimmillaan silloin, kun he ovat seksuaalisesti parhaimmillaan. Ensinnäkin perustelusi on kehäpäätelmä, jossa olemassa oleva tilanne perustellaan itsellään. Toisekseen kannattaa (edes) joskus pysähtyä miettimään, minkälaista maailmankuvaa mielipiteillään on tukemassa. Viestissäsi jaottelet naiset ja miehet heidän seksuaalisen viehätysvoimansa mukaan, joka on totta ainoastaan biologisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Tälläiset jaottelut esineellistävät meitä, vaikka ne sinällään ovat tosia. Tai vielä tarkemmin: ovat tukemassa nykyistä naisia ja miehiä esineellistävää ilmapiiriä.
Loppuviimeksi jokainen meistä toivoo kuitenkin tulevansa kohdatuksi kokonaisena minänä, ei jonkun toisen seksuaalisen halun (tai haluttomuuden) kohteeksi valikoituneena objektina. - amado mio
Angiina kirjoitti:
Hyvä, "M51" tarkoitat siis, että nainen ja mies ovat seksuaalisesti parhaimmillaan silloin, kun he ovat seksuaalisesti parhaimmillaan. Ensinnäkin perustelusi on kehäpäätelmä, jossa olemassa oleva tilanne perustellaan itsellään. Toisekseen kannattaa (edes) joskus pysähtyä miettimään, minkälaista maailmankuvaa mielipiteillään on tukemassa. Viestissäsi jaottelet naiset ja miehet heidän seksuaalisen viehätysvoimansa mukaan, joka on totta ainoastaan biologisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Tälläiset jaottelut esineellistävät meitä, vaikka ne sinällään ovat tosia. Tai vielä tarkemmin: ovat tukemassa nykyistä naisia ja miehiä esineellistävää ilmapiiriä.
Loppuviimeksi jokainen meistä toivoo kuitenkin tulevansa kohdatuksi kokonaisena minänä, ei jonkun toisen seksuaalisen halun (tai haluttomuuden) kohteeksi valikoituneena objektina.esimerkiksi täällä monet naiset hehkuttavat juuri sitä kuinka haluttavia he ovat viisikymppisinä, kuinka seksi heidän kanssaan sujuu, flirttailu on parempaa, kuinka nuoremmat naiset ovat kelvollisia vain silloin kun halutaan kokemuksia. Aivan kuin naisten aikaisempi elämä olisi ollut vain harjoitusta nykyiseen ikäkauteen, eikä arvokasta sinällään.
Kaikki siis kiertyy ja kääntyy aina takaisin seksuaaliseen haluttavuuteen, aivan kuin se olisi ainoa mittari ihmistä kohdattaessa. Naiset kyllä itse syyllistyvät samaan esineellistämiseen mistä miehiä syyttävät, ja tekevät sen itse itselleen.
Tämän kommentin jälkeen minun lienee viisainta suojautua virtuaalikiviltä. - Angiina
amado mio kirjoitti:
esimerkiksi täällä monet naiset hehkuttavat juuri sitä kuinka haluttavia he ovat viisikymppisinä, kuinka seksi heidän kanssaan sujuu, flirttailu on parempaa, kuinka nuoremmat naiset ovat kelvollisia vain silloin kun halutaan kokemuksia. Aivan kuin naisten aikaisempi elämä olisi ollut vain harjoitusta nykyiseen ikäkauteen, eikä arvokasta sinällään.
Kaikki siis kiertyy ja kääntyy aina takaisin seksuaaliseen haluttavuuteen, aivan kuin se olisi ainoa mittari ihmistä kohdattaessa. Naiset kyllä itse syyllistyvät samaan esineellistämiseen mistä miehiä syyttävät, ja tekevät sen itse itselleen.
Tämän kommentin jälkeen minun lienee viisainta suojautua virtuaalikiviltä.Totta turiset, sisareni. Nykyään me kaikki, sekä naiset että miehet, olemme alkaneet käsitellä itseämme ja toisiamme ikään kuin hyödykkeinä. Minusta kehityksen kulku on surullinen. Se johtaa vääjäämättä yksinäisyyden ja vieraantuneisuuden kokemusten lisääntymiseen. Ihminen on laumaeläin, joka tarvitsee aidon yhteyden muihin lauman jäseniin.
Mistä muusta esimerkiksi näiden keskustelupalstojen suuri suosio kertoo, kuin juuri yhteyden etsimisestä... - M51
nainen55 kirjoitti:
visioida, kun mulla on viisi veljeä, neljä poikaa ja koko työhistorian olen tehnyt töitä teknisellä alalla miesten kanssa.
Suomalaiset miehet ovat loistavia, varsinkin ne jotka osaavat ajatella päänupillaan.Monet naiset kuvittelevat tuntevansa miehet. Miehet antavat sen tapahtua ja nauravat partaansa takanapäin-peacemaker.
Antaa naisen luulla, puhua, huolehtia, inhota etc. Pääasia kuitenkin on lopputulos: Saan häneltä tänään pillua.
Yhtä vähän naiset miehiä kuitenkin tuntevat kuin miehet naisia. Mitättömän vähän.
Rakastuminen onkin sitten toinen juttu. Harvinaista herkkua jossa kemikaalit kuljettaa epäloogisin askelein. Molempia. - rukoilijasirkkaN
M51 kirjoitti:
Monet naiset kuvittelevat tuntevansa miehet. Miehet antavat sen tapahtua ja nauravat partaansa takanapäin-peacemaker.
Antaa naisen luulla, puhua, huolehtia, inhota etc. Pääasia kuitenkin on lopputulos: Saan häneltä tänään pillua.
Yhtä vähän naiset miehiä kuitenkin tuntevat kuin miehet naisia. Mitättömän vähän.
Rakastuminen onkin sitten toinen juttu. Harvinaista herkkua jossa kemikaalit kuljettaa epäloogisin askelein. Molempia.on ihan pakko laittaa tämä, moni varmaan nähnyt ennenkin :)
SIVU AVIOVAIMON PÄIVÄKIRJASTA
Lauantai-ilta - mieheni käytös on outoa. Olimme sopineet tapaavamme Forumissa yhteistä kahvikupposta varten. Olin ollut ostoksilla ystävieni kanssa koko päivän ja ajattelin että ehkä hän on loukkaantunut, koska olin hieman myöhässä. Hän ei kuitenkaan sanonut siitä mitään.
Keskustelu ei sujunut, hän oli hiljainen. Ehdotin että siirtyisimme jonnekin hiljaisempaan paikkaan, jotta voisimme keskustella. Tähän hän suostuikin mutta pysyi kuitenkin hiljaa.
Kysyin häneltä oliko hänellä murheita- hän vastasi: "Ei tässä mitään."
Kysyin onko minun syytäni, että hän on vaitonainen ja juro. Hän sanoi, että ei ole mitään hätää eikä minun pitäisi olla huolissani.
Kotimatkalla kerroin hänelle rakastavani häntä, hän hymyili ja jatkoi ajamista. En voi ymmärtää hänen käytöstään enkä tiedä miksi hän ei vastannut rakkaudentunnustukseeni.
Kotona tunsin kuin olisin kadottanut mieheni johonkin usvaan, ikään kuin hän ei enää halunnutkaan löytää minua. Hän vain istui ja tuijotti televisiota; hän vaikutti todella kaukaiselta ja etäiseltä.
Lopulta päätin mennä nukkumaan, mieheni seurasi minua 10 minuutin kuluttua ja yllättäen vastasi rakkauteeni ja hyväilyihini, rakastelimme, mutta silti hän tuntui omituisen poissaolevalta.
Päätin etten kestä tätä enää vaan otin asian esille. Huomasin hänen kuitenkin nukahtaneen. Itkin itseni huolineni uneen.
En tiedä mitä tehdä. Olen jo varma että miehelläni on suhde. Elämäni on katastrofi.
SIVU AVIOMIEHEN PÄIVÄKIRJASTA
Lauantai-ilta - Auton moottorissa on outo sivuääni... pitänee tarkistaa huomenna.
Vaimo jutteli jotain, mutta sain sentään pillua. - nainen55
M51 kirjoitti:
Monet naiset kuvittelevat tuntevansa miehet. Miehet antavat sen tapahtua ja nauravat partaansa takanapäin-peacemaker.
Rakastuminen onkin sitten toinen juttu. Harvinaista herkkua jossa kemikaalit kuljettaa epäloogisin askelein. Molempia.ovat eri porukka ja eivät kuulu lähipiiriini.
Pysykööt esson baarissa.
Hyvässä suhteessa ei ajatella saako tänään pillua, rakasteleminen on niin itsestään selvää.
Vaatiihan se vähän mieheltäkin, mutta on niitäkin miehiä olemassa jotka sen taidon osaa. - M51
nainen55 kirjoitti:
ovat eri porukka ja eivät kuulu lähipiiriini.
Pysykööt esson baarissa.
Hyvässä suhteessa ei ajatella saako tänään pillua, rakasteleminen on niin itsestään selvää.
Vaatiihan se vähän mieheltäkin, mutta on niitäkin miehiä olemassa jotka sen taidon osaa.Tunnet paremmin esson baarit kuin miehet.
- nainen55
M51 kirjoitti:
Tunnet paremmin esson baarit kuin miehet.
lukiessani en enää ihmettele kirjoituksiasi.
- Angiina
M51 kirjoitti:
Parahin "M51" olet oikeassa ainoastaan hyvin suppeassa vapaus-sanoa-mitä-mieleen-juolahtaa merkityksessä. Uskoisin sinun kykenevän parempaan.
- M51
M51 kirjoitti:
kärttysiä vanhoja naisia.
Mutta siitähän tämä juttu oikeastaan alkoikin.
Äkkiä pois, hyvää syksyä kaikille! :) - Angiina
M51 kirjoitti:
Äkkiä pois, hyvää syksyä kaikille! :)Olet oikeassa, sillä ainakin minä olen ikävystyttävä ihminen. Onneksi en asu Suomessa, niin sinulla ei ole juuri vaaraa joutua minun kanssani vastatusten. Kovin vanha tosin en vielä ole. Mikäli luen nimimerkkisi oikein, olen sinua muutaman vuoden nuorempi.
- amado mio
Angiina kirjoitti:
Parahin "M51" olet oikeassa ainoastaan hyvin suppeassa vapaus-sanoa-mitä-mieleen-juolahtaa merkityksessä. Uskoisin sinun kykenevän parempaan.
tuossa kinassa ei toinen ole oikeassa enempää kuin toinenkaan. Nainen55 ei ole oikeassa vain sen takia että hän on nainen, eikä mies51 sen takia että hän on mies ja on nuoremman naisen kannalla.
Kysehän on enemmänkin omien kokemusten mukanaan tuomista mieltymyksistä kuin ainoasta oikeasta totuudesta. Mies korostikin isoin kirjaimin HÄNEN MIELESTÄÄN.
Oikeassa hän on minusta myös siinä että nainen ja mies eivät koskaan voi täysin tuntea toisiaan, ei vaikka eläisivätkin vastakkaisen sukupuolen ”ympyröissä”. - Angiina
amado mio kirjoitti:
tuossa kinassa ei toinen ole oikeassa enempää kuin toinenkaan. Nainen55 ei ole oikeassa vain sen takia että hän on nainen, eikä mies51 sen takia että hän on mies ja on nuoremman naisen kannalla.
Kysehän on enemmänkin omien kokemusten mukanaan tuomista mieltymyksistä kuin ainoasta oikeasta totuudesta. Mies korostikin isoin kirjaimin HÄNEN MIELESTÄÄN.
Oikeassa hän on minusta myös siinä että nainen ja mies eivät koskaan voi täysin tuntea toisiaan, ei vaikka eläisivätkin vastakkaisen sukupuolen ”ympyröissä”.Parahin "amado mio", koska sinä vaikutat tolkun ihmiseltä, minulla olisi sinulle pieni pyyntö. Tilanteeni on riistäytymässä käsistä: minun pitäisi ehdottomasti keskittyä kirjoittamaan omaa työtäni. En ole kuitenkaan viime päivinä jaksanut juuri muuta, kuin käydä täällä höpöttämässä. Olen levoton kuin käkikello! Eli, jos minä huomenna tahi perjantaina ilmestyn tänne kyberavaruuteen - ja sinä huomaat sen - voisitko toimittaa meitsin käpälämäkeen?
- amado mio
Angiina kirjoitti:
Parahin "amado mio", koska sinä vaikutat tolkun ihmiseltä, minulla olisi sinulle pieni pyyntö. Tilanteeni on riistäytymässä käsistä: minun pitäisi ehdottomasti keskittyä kirjoittamaan omaa työtäni. En ole kuitenkaan viime päivinä jaksanut juuri muuta, kuin käydä täällä höpöttämässä. Olen levoton kuin käkikello! Eli, jos minä huomenna tahi perjantaina ilmestyn tänne kyberavaruuteen - ja sinä huomaat sen - voisitko toimittaa meitsin käpälämäkeen?
jos se on hartain toiveesi. :D Ehdin yön yli miettiä millä tavoin häädön voi kunnialla suorittaa..
- nainen55
M51 kirjoitti:
Äkkiä pois, hyvää syksyä kaikille! :)ole kärttyinen, olen mitä hyväntuulisin, vanha saatan olla Sinun mittapuusi mukaan, mutta pärjään vielä hyvin työssä, eikä mun 41 vuotias miehenikään ole vielä aikeissa vaihtaa nuorempaan, voi olla että kymmenen vuoden kuluttua, mutta sitä on turha nyt murehtia, nyt eletään täysillä.
- Rainer
nainen55 kirjoitti:
visioida, kun mulla on viisi veljeä, neljä poikaa ja koko työhistorian olen tehnyt töitä teknisellä alalla miesten kanssa.
Suomalaiset miehet ovat loistavia, varsinkin ne jotka osaavat ajatella päänupillaan.Nainen55.Onkohan sinulla olemassa jotain ylivertaista elämätietoa mitä muilla ei ole?
Sinulle tuntuu olevan helppoa astua jopa vastakkaisen sukupuolen "pään sisään" tekemään arvioita ja tarjoamaan niitä oikeina ratkaisuina muille.
Täällä törmää jatkuvasti viesteihisi jossa ylistät elämääsi, onnellisuuttasi, taitojasi, viehättävyyttäsi ja kokemustasi ja silti tunnut todelliselta riivinraudalta. Mikä mättää? - nainen55
Rainer kirjoitti:
Nainen55.Onkohan sinulla olemassa jotain ylivertaista elämätietoa mitä muilla ei ole?
Sinulle tuntuu olevan helppoa astua jopa vastakkaisen sukupuolen "pään sisään" tekemään arvioita ja tarjoamaan niitä oikeina ratkaisuina muille.
Täällä törmää jatkuvasti viesteihisi jossa ylistät elämääsi, onnellisuuttasi, taitojasi, viehättävyyttäsi ja kokemustasi ja silti tunnut todelliselta riivinraudalta. Mikä mättää?varmaan koskaan sanonut että olen viehättävä,
en tarjonnut oikeaa ratkaisua sanoin vaan mitä itse ajattelen, jos se sun mielestä tuntuu oikealta, niin olet aikalailla samaa mieltä kanssani.
Tarkoitukseni on ärsyttää ja olen nähtävästi onnistunut, kiitos riivinrauta nimityksestä!
Olen totisesti onnellinen nainen, mutta en ole saanut sitä ilmaiseksi.
Täytyi lähteä rakentamaan elämää ihan tyhjästä vain vanhat verkkarit päällä, ennenkuin löysin onnen. - Rainer
nainen55 kirjoitti:
varmaan koskaan sanonut että olen viehättävä,
en tarjonnut oikeaa ratkaisua sanoin vaan mitä itse ajattelen, jos se sun mielestä tuntuu oikealta, niin olet aikalailla samaa mieltä kanssani.
Tarkoitukseni on ärsyttää ja olen nähtävästi onnistunut, kiitos riivinrauta nimityksestä!
Olen totisesti onnellinen nainen, mutta en ole saanut sitä ilmaiseksi.
Täytyi lähteä rakentamaan elämää ihan tyhjästä vain vanhat verkkarit päällä, ennenkuin löysin onnen.Kiitos vastauksestasi nainen55. No se selittää asian että provoat. Väistämättä tulee mieleen lisäkysymys. Miksi maailman onnellisin nainen haluaa ärsyttää muita ihmisiä?
Miehesi on minua jonkun vuoden nuorempi ja minulle tuli tietynlainen säälin tunne häntä kohtaan. Miehille, kuten tiedät koska ajattelet kuin mies, on tuttu tällainen "kaveria ei jätetä"-meininki...
Tosin, jos olet ärsyttävä ämmä täällä, saattaa miehesi kotona välttyä siltä. Eli jatka samaan malliin - nainen55
Rainer kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi nainen55. No se selittää asian että provoat. Väistämättä tulee mieleen lisäkysymys. Miksi maailman onnellisin nainen haluaa ärsyttää muita ihmisiä?
Miehesi on minua jonkun vuoden nuorempi ja minulle tuli tietynlainen säälin tunne häntä kohtaan. Miehille, kuten tiedät koska ajattelet kuin mies, on tuttu tällainen "kaveria ei jätetä"-meininki...
Tosin, jos olet ärsyttävä ämmä täällä, saattaa miehesi kotona välttyä siltä. Eli jatka samaan malliinmiestäni, jumaloin häntä, rakastan koko suuresta sydämestäni ja teen kaikkeni että hänellä on hyvä olla.
Ja enhän mä loppujen lopuksi täälläkään niin kauheasti ärsytä, etsin ketjuja jossa olemme olleet nokka pokkaa, mutta en löytänyt yhtäkään.
Mä olen aika vähän äänessä täällä kun vertaa toisiin kirjoittajiin, mun aika ei riitä kuin lyhyisiin satunnaisiin kommentteihin.
Jos mä ärsytän liikaa, niin äänestäkää mut ulos! - Rainer
nainen55 kirjoitti:
miestäni, jumaloin häntä, rakastan koko suuresta sydämestäni ja teen kaikkeni että hänellä on hyvä olla.
Ja enhän mä loppujen lopuksi täälläkään niin kauheasti ärsytä, etsin ketjuja jossa olemme olleet nokka pokkaa, mutta en löytänyt yhtäkään.
Mä olen aika vähän äänessä täällä kun vertaa toisiin kirjoittajiin, mun aika ei riitä kuin lyhyisiin satunnaisiin kommentteihin.
Jos mä ärsytän liikaa, niin äänestäkää mut ulos!Kyllä mä itsekin osaan provota ja mukavalta se tuntuu aina joskus.
Tuli mieleen yks lapsuusajan juttu. Meillä oli mökillä naapurina pariskunta. Tämä nainen oli kanssa maailman onnellisin nainen ja heillä oli maailman onnellisin avioliitto. Sen tämä viehättävä rouva kertoi aina poiketessaan meillä kahvilla. Ja lähti sitten kotiin päästämään miehensä lukkojen takaa ulos mökistään... - nainen55
Rainer kirjoitti:
Kyllä mä itsekin osaan provota ja mukavalta se tuntuu aina joskus.
Tuli mieleen yks lapsuusajan juttu. Meillä oli mökillä naapurina pariskunta. Tämä nainen oli kanssa maailman onnellisin nainen ja heillä oli maailman onnellisin avioliitto. Sen tämä viehättävä rouva kertoi aina poiketessaan meillä kahvilla. Ja lähti sitten kotiin päästämään miehensä lukkojen takaa ulos mökistään...on: vanki haluaa vapauteen, vapaana oleva palaa sinne missä hänen on hyvä olla ja jossa häntä rakastetaan.
- nainen55
Rainer kirjoitti:
Nainen55.Onkohan sinulla olemassa jotain ylivertaista elämätietoa mitä muilla ei ole?
Täällä törmää jatkuvasti viesteihisi jossa ylistät elämääsi, onnellisuuttasi, taitojasi, viehättävyyttäsi ja kokemustasi ja silti tunnut todelliselta riivinraudalta. Mikä mättää?aikaan mulla oli aikaa kelata viestejä, täytyihän mun löytää todisteita jos oon sun kanssa vetäny nokkapokkaa, sen sijaan löysin ketjun jossa "nuorekas 55n" kävi sun kanssa keskusteluja.
Mä en nyt niin hirveen nuorekas oo, oon ihan tavallinen mummu, satuin vaan valitsemaan ennakkoluulottomasti teknisen alan, joten sen vuoksikin mun on helpompi jutella miesten kanssa.
Miesten logiikkaa on yhtä helppo ymmärtää kuin ohjelmoitavaa logiikkaa.
*istuu kangaspuiden ääreen ja solmii ryijyä* - Rainer
nainen55 kirjoitti:
aikaan mulla oli aikaa kelata viestejä, täytyihän mun löytää todisteita jos oon sun kanssa vetäny nokkapokkaa, sen sijaan löysin ketjun jossa "nuorekas 55n" kävi sun kanssa keskusteluja.
Mä en nyt niin hirveen nuorekas oo, oon ihan tavallinen mummu, satuin vaan valitsemaan ennakkoluulottomasti teknisen alan, joten sen vuoksikin mun on helpompi jutella miesten kanssa.
Miesten logiikkaa on yhtä helppo ymmärtää kuin ohjelmoitavaa logiikkaa.
*istuu kangaspuiden ääreen ja solmii ryijyä*Emme ole käyneet nokkapokkaa. Olemme kyllä keskustelleet aiemmin samoissa ketjuissa mutta emme keskenämme.
"Miesten logiikkaa on yhtä helppo ymmärtää kuin ohjelmoitavaa logiikkaa"
Liitän tämän kokoelmiini. Heh.
Paranee kun lisää vielä: "..sanoi windowsintekijä"
Tai sitte liittää kuuluisiin viimeisiin sanoihin:
"..sano akka ku pistoolinpiippuun katsoi"
- Mies
Rakastakaa ja etsikää ihmistä, tunnetta ja sielua ynnä yhtenkuuluvuutta toisesta ihmisestä, jos pitempää suhdetta kaipaatte, oli ikäero mitenpäin hyvänsä, koska ikä puoleen tai toiseen on merkityksetön seikka jos on aito tunne. Tämä ei ole pikasuhteiden moralisoimista tai tuomitsemista. Itse olen niitä aikanaan hakenut, kokenut ja huvitellut. Nyt vaan kaipaan sitten jotain muuta. Kaikella on aikansa, sanoo Saarnaaja...ennemmin tai myöhemmin.
- amiliina
kun eihän tuota paremmin voisi sanoa !
- vilosohvi
ennemmin tai myöhemmin suurella ikäerolla (yli 10 v)on haittansa,liian paljon eroavaisuuksia ns.kultturieroja.Puheenaiheet harvenee.Alkuun tavallaan hivelee aina vanhempaa nuoremman ihailu ja voi ylpeillä saavutuksellaan, myöhemmin vanhempi kyllästyy nuoremman hupsutuksiin.Oli niin tai näin riippuu aivan siitä mitä kukin etsii ihmissuhteiltaan, turvaa,seksiä.ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474