Oman konepaja perustaan!

joni.wang

Sunnittelemaan perustaan oman konepaja kanta-Häme:ssa!mutt oon ulkomaalainen,ei ole ammattikokemusta,sen takia kysyn perustan yritys vaihe!jos sulla on kokemusta tai sä tiedä voitte vastaa mulle viestillä!kiitos! :)

17

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaatko mitään

Sinulla ei ole mitään kokemusta alasta?

• joni.wang

Mulla on metalli työkokemusta,ny töissä riihimäen kumera:ssa,mutt ei ole perustan yrityksen kokemusta :)

• Osaatko mitään

Kannattaa pistää pystyyn hyvien yhteyksen viereen, lähelle Tamperetta niin voin tulla töihin.

• joni.wang

Ootko koneistaja?

• joni.wang
        joni.wang kirjoitti:

Ootko koneistaja?

Tiedättekö miten etsitään asiakas,elikä miten puhua?en tiiä jos suomalaiset etsimään asiakas jälkeen miten sanoa asiakkaalle?

• Osaatko mitään

Kannattaa varmaan soitella firmoihin ja käydä. Tarjota halvemmalla kuin muut.

Suomalaisilla joka perustaa yrityksen taitaa olla vanhoja ystäviä jo valmiina yrityksissä, joille soittelevat.

Eli ei varmaan kovin helppoa.

P.S Lupaukset kannattaa pitää, eikä kannata valmistaa sutta tai ajatella, että ei ne huomaa. Loppuu työt nopeasti, jos et noudata toleransseja.

Sulla on sitten varmaan joku 30 000 euroa varaa laittaa palaan tähän. Ilman koneita, tuskin saat hommia.

Muista, että tämä on hyvin kilpailtu ala.

P.S Minulla on mm. koneistajan tutkinto

• joni.wang

Kiitos sulle vastaa!että haluan kysyn vielä saanko laina pankkilta?mutt ei jo mitään vakutuus?

• Osaatko mitään

Autotallissako aloitat vai?

• joni.wang

Täytyy rahaa valmiina,siteen paikat löytyy,ja ostan konetta,(sunnitteleman ostan käytetty konetta,vaikka manuaali sorvit ja jorsinkonetta,ne ovat tulee halvalla hinnat),mistäpäin sinä oot?ootko töissä tai omistaa oma firmaa?

• Osaatko mitään
      • joni.wang

Kiitos paljon sulle! :)

• ilmainen vinkki

Muista sitten ulkoistaa tuotanto kotimaahasi ettei tarvitse maksaa ylihintaa suomalaisista työntekijöistä.

• Alihankintaa 30vuott

Pitkä ja kivinen on tie! Mistä rahoitus ilman takaajia? starttirahoilla ei pitkälle pötkitä tällä-alalla koneet, työkalut ,tilat..... kalliita.

Manukoneilla ei tänäpäivänä alihankinta homissa pärjää, ehkä jotakin korjaus/protohommaa jolla ei elä! Osta valmis alihankinta paja porukkaa jää eläkkeelle tai menee muuten konkkaan pikkupajoja myynnissä, mutta se rahoitus?

Töiden saanti myös hiukkasen vaikeaa, työt vähentyneet kilpailu kiristynyt, ei aina riitä että on halpa pitää ollaa laatu, toimitusaika, palvelu kohdillaan. Ostajat osaa kyllä vedättää ja lupailla.

Suomessa yrittäjän eläkemaksut ja vakuutukset myös kovat.

Mutta onnea matkaan hyvä että joku edes yrittää.

• tietoa löytyy

Ei näköjään kukaan ole osannut neuvoa sinua oikein. Sinun tarvitsee vain mennä kotikuntasi kunnantalolle kysymään, kenelle kuuluu elinkeinoneuvonta. Yleensä kunnassa on hoidettu jotenkin yritysneuvonta. Ely-keskus on toinen. Eli www.AVI.fi

Kunnilla on siis mahdollisuus antaa yrittäjyydestä tietoa ja koulutusta.

• Alihankintaa 30vuott

Eipä taida kunta pitkälle auttaa......

• joni.wang
        Alihankintaa 30vuott kirjoitti:

Eipä taida kunta pitkälle auttaa......

Terve!onko sulla alihankitatyötä mulle tekemään?tai voitko suosittele asiakaat mulle?mä pystyn soitaa ja kysyn!?

• kukkakeppi1

Netissä on jotain palveluja missä kysytään tarjouksia alihankintatöihin et niist kandee varmaan alottaa. firstindex, evalmistus.fi jne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6078
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2847
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1246
    Aihe