pihakirppiksiä, teattereita, torien, upean luonnon ja muun lisäksi.
Ainakin Topi Sorsakoskea, Juicea näkyy lähiseudun kesäteatterit mainostavan, ties vaikka menisi katsoon.
Pihakirppiksiä en ole ikinä kierrellyt, toreja kyllä.
Ai mikä avaus tää :)
No vaikka että ketä mikä ketäkin kiinnostaa..
Kesä tuo..
20
107
Vastaukset
Kävin aamulla hakemassa surffausvälineet ärrältä :) Taitaa olla mökille lähtö edessä..
Mitähän se kesä tuokaan tullessaan? Enpä ole montaakaan ajatusta sen suhteen luonut. Muutaman viikon päästä 30 vuoden merkkipaalu...jotain "hämärää" on tekeillä, mutta jostain pitäisi kaivaa se oma innostus...voi elämä sentään...
Sä heitit mulle kesälomavinkin, kiitos :) Juice taiteilijaelämää -musikaali Sappeen kesäteatterissa Pälkäneellä. Sen ympärille voi alkaa suunnittelemaan ja rakentamaan jotain...
Ei ollenkaan pöllömpi avaus :)- -Sibone-
Kesäpaikan lähellä on tuo Sappee, mutta siellä myös majoitus ja -ravintolapalveluja. Katettu katsomo.. parina kesänä sadesäällä sinne osunut.
Katsojat katoksessa, näyttelijät sateessa. Toki muusikot myös suojassa, voisi muuten tulla aika hiljaista :).
30 v merkkipaalu.. "hämärää".. vaikutat salaperäiseltä :)
Kesä tuo
Itikat
Toiveen auringosta, jota pitää mennä varjoon.
Kaikenlaiset remontit ja pihankohennukset.(räystäsremontti menossa, ja marjapensaat pitäs leikata, samoin koristepensaat)
Kesä tuo savusaunalöylyt,on ne hienot.eilenkin. Linnut ei laulaneet, eikä ollut itikoita.- -Sibone-
Aamuisin ne linnut täällä visertää niin että vanhahkot kollipojatkin tuntuu olevan ihmeissään.. hyvä niin, kunhan hiiret pitävät loitolla.
Kait sitä vähä kesällä vapaatakin ehdit pitää.. savusauna lienee nykyisin vähä sellanen eksoottinen ylellisyys, vielä jos siitä järveen pääsee pulahtaan. Jossain tosin yksi kalastusta harrastava pohti, että hän ja useat kaltaisensa ei niin uimisesta välitä.. tulee kuulemma mieleen ne kaikki vonkaleet siellä vedessä.
Aurinko se pitää kuitenkin maaston kuivana, joskus öisin vois vähä sadella ettei maa liikaa kuivu :) -Sibone- kirjoitti:
Aamuisin ne linnut täällä visertää niin että vanhahkot kollipojatkin tuntuu olevan ihmeissään.. hyvä niin, kunhan hiiret pitävät loitolla.
Kait sitä vähä kesällä vapaatakin ehdit pitää.. savusauna lienee nykyisin vähä sellanen eksoottinen ylellisyys, vielä jos siitä järveen pääsee pulahtaan. Jossain tosin yksi kalastusta harrastava pohti, että hän ja useat kaltaisensa ei niin uimisesta välitä.. tulee kuulemma mieleen ne kaikki vonkaleet siellä vedessä.
Aurinko se pitää kuitenkin maaston kuivana, joskus öisin vois vähä sadella ettei maa liikaa kuivu :)En minäkään uimisesta välitä, vaikka on mulla rantaa kahdessakin järvessä, isossa vielä.
Pari hyvää yritystä tuohon uintitouhuun on vuosikymmenten aikana ollut, mutta kun minulla onnettomalla ei ole uimahousuja.Kun olen sittern nakuna yritellyt sinne veyeen, niin eiköhän aina ole sattunut naispuolinen luontokappale änkäytymään lähistölle.
Oon kyllä siitä lähtien pitäny kesäaikaan kokohaalaria autossa mukana, jos sattuis saamaan päähänsä käydä uimassa, niin ei haittais, vaiika olis kuinka suuri joukko ympärillä. Uimahousuja en oo aikonu ostaa :). Joo.
Tuolta savusaunalta minä hilputtelen aataminasussa pois. Ja mikä parasta, kun sattuu kaatosade. Siinä kun ottaa oikein pässinlämpimät, ja sitten kaatosateeseen, niin sielukin puhdistuu.
On muuten minun tekemä tuo savusauna, että se tuo siihen oman lisänsä.
On se ollut jo kakskymmentä vuotta, ja sitä tehdessä hajos melkein uusi moottorisaha.- -Sibone-
k-kotton kirjoitti:
En minäkään uimisesta välitä, vaikka on mulla rantaa kahdessakin järvessä, isossa vielä.
Pari hyvää yritystä tuohon uintitouhuun on vuosikymmenten aikana ollut, mutta kun minulla onnettomalla ei ole uimahousuja.Kun olen sittern nakuna yritellyt sinne veyeen, niin eiköhän aina ole sattunut naispuolinen luontokappale änkäytymään lähistölle.
Oon kyllä siitä lähtien pitäny kesäaikaan kokohaalaria autossa mukana, jos sattuis saamaan päähänsä käydä uimassa, niin ei haittais, vaiika olis kuinka suuri joukko ympärillä. Uimahousuja en oo aikonu ostaa :). Joo.
Tuolta savusaunalta minä hilputtelen aataminasussa pois. Ja mikä parasta, kun sattuu kaatosade. Siinä kun ottaa oikein pässinlämpimät, ja sitten kaatosateeseen, niin sielukin puhdistuu.
On muuten minun tekemä tuo savusauna, että se tuo siihen oman lisänsä.
On se ollut jo kakskymmentä vuotta, ja sitä tehdessä hajos melkein uusi moottorisaha.No ainakin viilentäis se kokohaalari.. osta vaikka mustat sloggi -kalsarit.. ne menis uimahousuista hyvin, olettaisin :)
Muutamana kesänä ollu Saimaalla vuokramökillä, se oli maineessa että paljo käärmeitä. Yhden näinkin rantahietikolla iltahämärissä. Uiminen on kivaa, oon kuullu ja luotin että käärme ui pää pystyssä, muuten ois vähä pelottanu.
- ...
Kesän hypetys tympii.
Sen tarkemmin selittelemättä, se ei sovi minulle. Syksyä ja talvea tässä ite odottelen.
Vaan, koska suomessa lyhyt kesä, periaatteessa sen aikana pitää tehdä valtavasti asioita. Elintarvikkeet pitää saada kasvatetuksi, ja ihmiset kinuaa tietysti lomansa kesäksi. Maa ihan sekaisin. Ja kun kesä, pitää olla noita kesätapahtumia, sarjatulella, koska aika rajallinen.
Jotenkin kiinnittänyt huomiota samaan asiaan kuin aloittajakin. Tällä hetkellä kaikkialla pyörii paljon kaikenlaisia ihme teatteriesityksiä, jokin aika sitten kuolleista pelimanneista. Syynä kai se, että teatterin tekijät ja päättäjät samaa ikäluokkaa.
Ei ole kesäsuunnitelmia. Muutama rokkifestari kiinostais, samaten peacokc, porijatsit. Oletan, en käy missään. Luultavimmin istuskelen joskus ongella, rähisen naapurin potunviljelijän kanssa rajapyykeistä leikkailen nurmikkoa, keskiolutta nestehukan estämiseksi. Makkaraa grillillä. Yhdet pileet tiedossa, saapi näkee, viitsiikö lähteä.
Voi kuulostaa tylsältä, mutta mä viihdyn erittäin hyvin itsekseni, massatapahtumat ahdistavia. Niin, voin sen kertoa, muitakin syitä, mutta mulla ilmeisimmin jonkinasteinen Aspergerin oireyhtymä. Ei sen elämää pahemmin haittaa, ei se ole sairaus, ominaisuus, olihan tuo sama Juice Leskiselläkin.
Nuorempana tuli kyllä kierreltyä aika paljonkin kaikenlaisissa kesätapahtumissa. Silloin ahdistus oli vähempää. Mutta iteasiassa, siinä meni valtavasti aikaa ja rahaa. Kesälomarahat oli loppu jo ennen kesälomaa, eikä kesäisin periaattessa ollut mitään vapaa-aikaa, joka viikonloppu jossain päin heilumassa, se itseasiassa oli paljon rankempaa, kuin töissä käyminen.
Niettä mieluummin, loma lomana.
=DW=- -Sibone-
On sua vaan kiva lukea, kun kirjoitat "ihmisiksi".. ilman jotain pinkvinkvinkkejä.
Onkohan sellasessa muuten perää, että nää 'lestaatit' ei sallis telkkua, mutta tietsikan kyllä?
Onkiminen ja grillaus kivaa.. jos viitsii jonnekin lähteä, tulee siitä näillä vuosin todennäköisesti mukava muisto just kyseisestä kesästä.
Seuraavaa en oo livenä nähnyt, mutta musaa kuullu.
http://www.youtube.com/watch?v=jpkGvk1rQBI
Tiedä jos häntä lähtisi Pudikselle. Suviseurat, maamme suurimmat ja parhaiten järjestetyt festarit on vielä käymättä.
Silloin on yleensä ollut sääntönä komeat ilmat, jo toki kumisaappaatkin ovat joskus lähikaupoista loppuneet.- ...
Hyvä kun muistutit.
Pitääkin välttää etenkin siihen aikaan matkustelemista. Lestat tukkii kaikkitiet ja täyttävät alkot, samalla tyhjentäen hyllyt.
=DW= - ||||
... kirjoitti:
Hyvä kun muistutit.
Pitääkin välttää etenkin siihen aikaan matkustelemista. Lestat tukkii kaikkitiet ja täyttävät alkot, samalla tyhjentäen hyllyt.
=DW=Kauppa se on, mikä kannattaa. Enpä ole lestadiolaista kännissä nähnyt, mutta mitäpä siitä, en ole nähnyt kaikkea muutakaan.
- ...
|||| kirjoitti:
Kauppa se on, mikä kannattaa. Enpä ole lestadiolaista kännissä nähnyt, mutta mitäpä siitä, en ole nähnyt kaikkea muutakaan.
Mä olen. En kovin usein, mutta kyllä niillekin maistuu.Ja saahan sitä virkistykseksi olusen ottaa. Seurapaikkakunnilla kauppojen liikevaihto nousee aina pilviin. Mutta useasti kauppiaat mainonneeet, että niin nousee elintarvikkeiden lisäksi myös keskioluen ja tupakan myyntikin. Melkei kaikki tuntemani lestaatit muuten juovat älyttömästi kahvia ja polttavat tupakkia, ne sallittuja huumeita.
=DW= - |||
... kirjoitti:
Mä olen. En kovin usein, mutta kyllä niillekin maistuu.Ja saahan sitä virkistykseksi olusen ottaa. Seurapaikkakunnilla kauppojen liikevaihto nousee aina pilviin. Mutta useasti kauppiaat mainonneeet, että niin nousee elintarvikkeiden lisäksi myös keskioluen ja tupakan myyntikin. Melkei kaikki tuntemani lestaatit muuten juovat älyttömästi kahvia ja polttavat tupakkia, ne sallittuja huumeita.
=DW=Joopa ja jaapa, minä en.
Taidat katsoa elämää olutpullon peräpeilin kautta,
"Mielinmäärin kahvia, tupakkaa", toki.
Ihmettelen intoasi haukkua lestoja. En minäkään ole kunnioittavani heitä,
mutta yritä pitää äly yllä!! - ||||
... kirjoitti:
=DW=Suuri osa sukujuuria ja muutama työkaveri on lestoja, mutta kaikki heistä ovat absolutisteja. Kahvi ja paperossi kyllä maittavat.
Eiköhän Päivämiehessä olisi sanottu, että ostakaa viinakset kotoa lähtiessänne, jos niitä joku käyttää.
Uskon.
Ei suunnitelmia. Kesäloma tänävuonna alkaa vasta elok. 12pvä. Lomalla toivottavasti ainaki koto Suomessa pieni matka, niinkuin ennenkin. Päivä kerrallaan mennään. Eilen illalla tuli tänävuonna eka kertaa käytyä rantasaunalla saunomassa. Kyllä oliki mahtavan ihana päivä ja ilta,, että nautin.. Uimaan en kuiteskaan uskaltautunut.:))) Siellä voi oleilla talvellaki, mut ei tuu kuin piipahdettua silloin, katsastamassa että kaikki on ok.
Ei sitä tiedä mitä tulee extempore tehtyä, mut lomaan asti mennään vapaapäivillä..
Olen vähän pähkäilly joskos ottas muutaman päivän palkatonta vaparia jossain kohtaa vapaapäivien lisäksi, mut kattelaa nyt:))- -Sibone-
Ilman "lukujärjestystä" loma on lomaa :)
Pitkästä aikaa itellä heinäkuulla loma, ei Suomesta raski muutamaa päivää pidemmäksi aikaa pois lähteä.
Onhan ne lomaltapaluurahat, ettei tavallaan palkatonta jos muutaman päivän haluaa ylimääräistä vapaata pitää. Silleen mäkin oon tehny muutamana kesänä, kun loma ollu ihan alku- tai loppukesästä.
Olen ollut kirppisfani jo nuoresta asti,kierrätys kun on mahtava juttu vaikkakin siitä on tullut nykyisin kaupallisempi kuin mitä se oli silloin joskus.
Torillahan sitten on taas ihan oma tunnelmansa ja senkin tahtoo kokea.
Uimarannatkin ovat houkuttavat ja ja.. Hyvä avaus kun kesä on niin mansikkaisen makea.- -Sibone-
Tosi monet ilmoittelee nyttekin omalla pihalla myynnistä, joillain ehkä muutama naapuri mukana. Niin noille pihakirppiksille en oo eksyny..
Niillä toreillakin kun myydään paljo käytettyä tavaraa, kaikkien sisäkirppisten lisäksi. Ihan ok on mulle ja kierreltyä tulee joskus, yksi oma myyntikokeilu ei ollu suuri menestys :)
Kyllä, paljon on houkuttelevaa kesässä!
- Rimmir tänään
Tuohan se kaikkea tuota ja mukavia leutoja kesä-iltoja pitkille pyöräretkille , eikä palele sormia kävellessä. Jos vielä ottaa reppuun termospullon kahvia ja ehkä voileivänkin niin mikäs maailmassa murehduttaisi kummemmin.
Kesä tuo myös kuukauden loman ja kauan kaivatut kesävieraat joiden kanssa rupatella mukavia ja käydä vaikkapa iltauinnilla meressä.
Kesä tuo myös ihanat valoisat illat jolloin voi omalla terassilla lukea valkka dekkaria lökötuolissa tai kiikussa.
Kesä tuo myös kaikki ihanat kukkien tuoksut ihmisten puutarhoilta.Ja toivottavasti mehiläiset , vielä en ole nähnyt kuin kaksi pörriäistä ja muutaman perhosen. Kärpäsetkin ovat jossakin muualla.- -Sibone-
Minä en niin mehiläisistä ja kärpäsistä välitä, perhosista kyllä, ja niitä on jo näkynytkin.
Fillarointi on kivaa, itsellä n. 30v vanha kolmivaihteinen.. hyvin on palvellu. Käytössä vaan kesäisin.. tuo piknik juttu pitääkin kokeilla joku kerta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281214
- 55762
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe36656Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39566- 73536
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49520Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48512- 32510
Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.26486- 42485