Millaisen kaavan rakennan?

vientikoordinaattori

Asiakas kertoo, montako kiloa hän on käyttänyt yhteensä, esim. 2346. Minun pitäisi tietää, mitkä näistä kiloista
A1 888
A2 862
A3 876
A4 608
antavat summaksi tuon 2346. Onko tähän jotain kätevää funktiota / laskukaavaa?

4

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vientikoordinaattori

Rakensin itse kaavan ja sain sen toimimaan =IF($B$1=SUM($A$1:$A$4)-A1;TRUE;FALSE)
      B1 on yhteiskilot 2346

Toimii, jos kiloja on vain neljässä solussa, mutta jos niitä onkin vaikka viidessä ja käytetty on vain kolmen solun yhteenlaskettu määrä, kaava ei enää tällaisenaan pelitä.

• 2346

Jos tarpeesi on noin yksinkertainen kuin tuo esimerkkisi, että vain 1/4 ei "kuulu joukkoon", yksinkertaisesti laske summa A1:A4 ja vähennä siitä tuo haluttu summa "2346". Vastaus on 888.
      Ehdollinen muotoilulla "piilota" sitten tuo "888"-solu (A1).
      Mutta jos "ei kuulu joukkoon"-soluja on enemmän kuin 1, niin sitten menee vaikeaksi (kaiketi?!).

• jos sallitaan XXX kpl lukuja eri tai samoja summaan YYY, niin siinäpä alkaa olla tekemistä. Kokeilin VBA:lla tehdä, mutta tyhmyyteni alkoi paljastua aika pian ja tyydyttävää ratkaisua en saanut. Monesti jäi osatuloksista pois,, mutta aina kuitemkin 1 oikean ratkaisun saan.
      Haasteellinen juttu sanon minä. Eikös toi mee 2 potenssiin lukujen määrä noi variaatiot eli kasvaa aika nopeasti jos lukujen määrä kasvaa?
      Arrayrta sinä åyörittelin yhtä jos toista, mutta en tajua miksi se pudotti oikeita tuloksia pois välillä. Jos kerkiin niin kattelen vielä tota

Keep EXCELing
      @Kunde

• 2346

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe