Millaisen kaavan rakennan?

vientikoordinaattori

Asiakas kertoo, montako kiloa hän on käyttänyt yhteensä, esim. 2346. Minun pitäisi tietää, mitkä näistä kiloista
A1 888
A2 862
A3 876
A4 608
antavat summaksi tuon 2346. Onko tähän jotain kätevää funktiota / laskukaavaa?

4

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vientikoordinaattori

      Rakensin itse kaavan ja sain sen toimimaan =IF($B$1=SUM($A$1:$A$4)-A1;TRUE;FALSE)
      B1 on yhteiskilot 2346

      Toimii, jos kiloja on vain neljässä solussa, mutta jos niitä onkin vaikka viidessä ja käytetty on vain kolmen solun yhteenlaskettu määrä, kaava ei enää tällaisenaan pelitä.

    • 2346

      Jos tarpeesi on noin yksinkertainen kuin tuo esimerkkisi, että vain 1/4 ei "kuulu joukkoon", yksinkertaisesti laske summa A1:A4 ja vähennä siitä tuo haluttu summa "2346". Vastaus on 888.
      Ehdollinen muotoilulla "piilota" sitten tuo "888"-solu (A1).
      Mutta jos "ei kuulu joukkoon"-soluja on enemmän kuin 1, niin sitten menee vaikeaksi (kaiketi?!).

    • jos sallitaan XXX kpl lukuja eri tai samoja summaan YYY, niin siinäpä alkaa olla tekemistä. Kokeilin VBA:lla tehdä, mutta tyhmyyteni alkoi paljastua aika pian ja tyydyttävää ratkaisua en saanut. Monesti jäi osatuloksista pois,, mutta aina kuitemkin 1 oikean ratkaisun saan.
      Haasteellinen juttu sanon minä. Eikös toi mee 2 potenssiin lukujen määrä noi variaatiot eli kasvaa aika nopeasti jos lukujen määrä kasvaa?
      Arrayrta sinä åyörittelin yhtä jos toista, mutta en tajua miksi se pudotti oikeita tuloksia pois välillä. Jos kerkiin niin kattelen vielä tota

      Keep EXCELing
      @Kunde

    • 2346

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      148
      2845
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      94
      1569
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      140
      1474
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1360
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      117
      1314
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1165
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      881
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      787
    10. 55
      754
    Aihe