Onko kyseinen ase hyvä? ja olen kuullut että aseesta on pitempipiippuinen ja semiversio ja automaatti lyhyempipiippuinen. Siis ero piipun pituudessa 100mm, eli ei paljoa. Mutta kysymykseni on: Onko hyvä ja pärjääkö tuolla ilman ihmeellisempiä virityksiä?
AEG A&K SVD
28
350
Vastaukset
Kantama riippuu ihan yksilöstä kun kiinalainen kyseessä, mutta sopii olettaa että kantama vastaa tavallista sähköasetta, jos ei paria metriä enempää. Tarkkuudessa on ehdottomasti parantamisen varaa.
- Semikivääristi
Mikäs se kantama sitten olisi? 40m? 50m?
- Semikivääristi
Itse softaan pääosin n.15 hengen porukassa, jossa alueena n.500m alue. Eli tarkkuuskivääri on sopiva pelialueelle. On myös toinen pelialue, joka on pienempi, mutta muuten samanlainen.
500m*500m vai 500m2? Kantama on yksilöstä kiinni, yleensä 40-50m, tämä siis ihmiseen. Kuten sanoin tarvitsee virittämistä jos meinaa sitä trk. kiväärille ominaista päähän 60 metristä 1-2 laukauksella.
- Semikivääristi
Kyllä se on 500m x 500m. Ja mietin vaan kun tutut aina kehuskelee että niiden ak-47:t ja mp5:t ja kaikki maholliset ruiskut kantaa 80m ilman MITÄÄN virityksiä, mutta kai se vaan on sitten todella suurta kusetusta. Ja kyllähän se alue on aika iso.
- Semikivääristi
Niin muuten ajattelin hankkia semmosta r/er/ir/ier-hoppia, ja nyt sitten mua kiinnostaa että miten suuri muutos siihen kuulan kantamaan tulee jos sen asentaa ihan kunnollisesti ja ilmatiiviisti?
Ja mikä noista olis se oikea tuohon svd:hen?
Voisin ostaa sen ihan vaan uteliaisuuttani kun en oo nähny arvostelua vielä tuosta pyssystä :) Kantamaks sanotaan yli 60m, mutta ei se 50m paha ole.Missä sanotaan 60m? Ostaisin varmaan IER-hopin, koska I-hopit kestää paremmin kylmyyttä. Jos et virittämään lähde vie edes atom airsoftin perushuoltoon ja kysy sähköpostilla onnistuuko IER-hoppi.
- Semikivääristi
Airsplatissa: http://www.airsplat.com/Items/ERM-AK-AEG-SVD.htm
200ft-210ft joka on n.61m-64m
Extremetronicsissa: (en tiedä mikä kauppa tuo on) http://www.extremetronics.com/airsoft-agm-svd-dragunov-aeg-sniper-rifle-gun/
230ft-250ft joka on 70m-76m
Saattaa nuo vähän liioitella mutta ei ne nyt ihan täyttä paskaa voi puhua. Jos kantama on sitä mitä lupaillaan, niin on kyllä hinta/laatusuhde kohdillaan. - Saatanakivääristi
Nyt olen päättänyt että ostan aseen. Ongelmana on vain se, että en osaa päättää taiwangunin ja gunfiren svd:n väliltä. Taiwangunin a&k SVD on automaatti, mutta siinä on vähän lyhyempi piippu, kun taas Gunfiren a&k SVD on semiautomaatti.
Ja siis mun rooli on yleensä ollut tarkka-ampuja, joten epäilen tuota automaatin tarvetta. Mutta taas puskien läpi olisi helpompi osua. Semiautomaatti vie vähemmän akkua, eikä silloin tulisi ''himoja'' käyttää sitä sarjatulta koko aikaa, kun taas automaatti veisi akkua jonkin verran enemmän >.<
#%@&! en osaa päättää!- Satomi
Osta semi, täysautomaatti ei ole trk. Kivääri, vaan kiikarilla varustettu rynkky.
Satomi kirjoitti:
Osta semi, täysautomaatti ei ole trk. Kivääri, vaan kiikarilla varustettu rynkky.
Kai ostat mosfetin, koska semin paukuttelu kuluttaa nopeammin liipasinkytkentöjä kuin sarja. Airsoftissa tarkka-ampujat eivät kyki missään puskassa koska kantamaa ei vain ole sitä jopa kilometrien luokkaa kuten aidoissa aseissa.
- Semikivääristi
Voisikohan aseeseen laittaa suoraan jousen, joka on m140-m150, ja miten pitkä sen pitäisi olla? Olen kuullut, että voisi, mutta en ole varma. Ja onko jousen merkillä väliä? Esim. Guarderin jousi 15e ja ACM jousi 7e.
- Satomi
On väliä, huono laatuiset jouset "kuolee" nopeemmin. Eli tehot laskee.
Satomi kirjoitti:
On väliä, huono laatuiset jouset "kuolee" nopeemmin. Eli tehot laskee.
Kyllä se ainakin perushuollon tarttee.
- Semikivääristi
Jaahas. No shimmitystä osaan vähäsen, mutta mosfetin tekoa tai deans -liittimien tekoa en hallitse. Muutosta ostoon tein sen verran, että päätinkin valita CYMA SVD:n. Se on vähän kalliimpi, mutta koska sen moottorissa on enemmän vääntöä, ja koska siinä on puuosat, valitsen sen. Otan myös mukaan LiPo -akun, ja siihen tällaisen protectorin. http://www.taiwangun.com/en/li-po-batteries-protection-8fields
Miten tuota käytetään? Lipo laturin olen jo valinnut, ja akun volttimäärä tulee olemaan 7,4V, koska en isompaa tarvitse aseen semiautomaattisen tulituksen vuoksi.
Yritän myös olla fiksu, ja olla tekemättä näitä uusia ''Turhia'' keskustelupalstoja, joten jatkan vielä tähän. Olen kiitollinen, jos ainakin osaan noista kysymyksistä joku asiantuntija vastaa. Softaaja.fi:stä ei ole viesteihin tullut vastausta, joten joudun turvautumaan tähän.En mä softaajan foorumilla mitään sun viestejäs oo huomannu... Osta lipo mielummin suomesta verticalhobbystä ja laturi myös (12€). Älä unohdu hälytintä ja suojapussia. Cyma SVD:lle tosin riittää 8,4V akku koska neljä ratasta tuottaa jo niin paljon vääntöä ettei isommille volteille tarvetta.
- Kivääristi
finsoft kirjoitti:
En mä softaajan foorumilla mitään sun viestejäs oo huomannu... Osta lipo mielummin suomesta verticalhobbystä ja laturi myös (12€). Älä unohdu hälytintä ja suojapussia. Cyma SVD:lle tosin riittää 8,4V akku koska neljä ratasta tuottaa jo niin paljon vääntöä ettei isommille volteille tarvetta.
Riittääkö 9.6v. A&K aeg svd:hen?
Kivääristi kirjoitti:
Riittääkö 9.6v. A&K aeg svd:hen?
Riittää, siinä taas tavallisempi rataslaatikko.
- Semikivääristi
Finsoft; Eli tarkotat että tuohon cyman aseeseen riittäis 8,4V NiMh -akku? Eli toisin sanottuna voisin käyttää aluksi sitä perus Nimhiä? Luin jostain, että ainakin tuossa a&k version svd:ssä on liipasinviivettä jonkin verran.
- kivääristi
http://www.tradesoft.fi/product/912/ak-svd-aeg-taysmetallinen ja http://www.milgear.fi/fi/product/svd-a-k-aeg-svd-metallinen/3663 ? ovat samoja aseita? Milgearissa sanotaan että on nelirattainen.
- kivääristi
finsoft kirjoitti:
A&K:kin taitaa nykyään tehä...
Eli siis tradesoftissa on nelirattainen?
- JIHAD!
Milgearissa sanotaan, että "nelirattainen rataslaatikko" ja tradesoftissa sanotaan, että "custom rataslaatikko". Käytännössä sama asia.
- softaaja14
Olen itse miettinyt äsköisen svd:n ja tämän aseen kanssa: http://www.taiwangun.com/en/bi-5581m-boyi?from=listing&campaign-id=20. Kumpi olisi parempi??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4463839Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181652- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891444Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991378Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591336- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441049
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047